Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:30
[MK6] Dziwnie szarpie
Autor Wiadomość
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 22 Paź 2012, 19:09   [MK6] Dziwnie szarpie

Witam
Mam następujący problem (Ford Fiesta Mk6 1.4 Tdci):
Od jakiegoś czasu czuję spadek mocy samochodu (mam przejechane 179000km), ale ostatnio to już dramat: strasznie ciężko rozpędzić samochód powyżej 100km/h, a 120km/h to już taki maks z górki.
Przy obrotach ok. 1900 - 2300 przy lekko wciśniętym gazie szarpie samochodem tak jakby nie dochodziło paliwo czy coś takiego.
Byłem u mechanika i przeczyścił przepływomierz i niby wydawało się że jest lepiej ale niestety nie. Podłączył do kompa ale nie wykrył żadnych błędów.
Wlałem do paliwa środek do przeczyszczenia wtrysków (STP) ale po spaleniu całego baku nic poprawy nie czuć.
Byłem znów u mechanika bo mnie doradzili że to może turbina ale mechanik twierdzi że turbina w porządku.
Wtryski chyba też nie bo nie kopci, spaliny niewidoczne.
Coś też ostatnio pojawia się czasem taki problem że jak bieg zmieniam z jedynki to trzeba trochę siły włożyć żeby bieg wybić z jedynki.
Może ktoś miał podobny problem i coś doradzi.
Mechanik coś o katalizatorze mówił i zaworze EGR żeby sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Paź 2012, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Paź 2012, 19:11   

Filtr paliwa kiedy był wymieniany ?
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 22 Paź 2012, 19:35   

10.02.2011 przy 139000km
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Paź 2012, 21:19   

Na początek zmień filtr paliwa i polecam oryginalny bo idzie zima.
Punkt drugi- przy lekko wciśniętym gazie auto dostaje bardzo małą dawkę paliwa. W sumie szarpanie jest typowym problemem 1.4 tdci- ktoś poprostu spartolił mapę silnika.
Z EGR-em będzie ciężko jeśli masz elektroniczny. Jak stary podciśnieniowy to już lepiej. (autko polift czy przed??)
Katalizator jak katalizator. Owszem- może dawać efekt muła i wysokiego spalania. Raczej rzadkie są zapchania się katalizatora. Katalizator zawsze można wyrzucić- to nie benzyniak z 2 sondami. Potem tylko mogą być problemy ze smerfami i krokodylami.


Problem z biegami nic nie ma do mułotowatości. Jak źle wchodzi to zacznij szukać w układzie przeniesienia napędu. Najlepiej od synchronizatora.

Nie wiem czy kiedykolwiek czytałeś jak tak na prawdę powinno wyglądać używanie dodatków do paliw. Jednorazowe wlanie magicznego środka co ma napisane na etykietce że czyści mega ekstra w sumie nic nie da.
Jak chcesz mieć jakiś efekt, to co 1000km wlewasz do baka dodatek do paliwa (najlepiej kup normalny depresator, a nie jakąś galarete jak to często bywa). Te czyszczące to zawracanie gitary. Wtryski CR to się czyści. Ta.... Ultradźwiękowo... a nie jakimś rozpuszczalnikiem na bazie węglowodorów cyklicznych...,

Na początek wykosztuj się i wymień filtr paliwa. Jak nie pomoże to będziemy szukać dalej
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:11   

Fiesta z 2005 po liftingu. Dzięki za podpowiedzi. W poniedziałek zmienię ten filtr i zobaczymy czy coś to pomoże.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:28   

po liftingu to masz elektroniczny egr.
Jak nic nie da to zrób pomiary jak się zachowują parametry podczas jazdy w czasie rzeczywistym przy pomocy komputera diagnostycznego
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 27 Paź 2012, 11:32   

Sorry śpieszyłem się i głupotę napisałem. Fiesta z 2005r przed liftingiem.
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 27 Paź 2012, 12:19   

Zwróć uwage na przepływomierz.
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 27 Paź 2012, 12:34   

Chciałem sobie sam wymienić ten filtr paliwa. Raczej marny ze mnie mechanik ale chyba nie byłoby to trudne jakbym zrozumiał punkt 1 tej instrukcji:
http://www.fordclubpolska...wa_1_4_tdci.pdf
a dokładnie o instrukcje:
"Wyrównaj ciśnienie w układzie paliwowym tzn. wyjmij bezpiecznik pompy paliwowej.
Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym do czasu aż zgaśnie silnik (trwa to dość
długo) Następnie przez pięć sekund obracaj rozrusznikiem aby upewnić się, że zostało
zwolnione ciśnienie z kolektora paliwowego."
Co to za bezpiecznik? ile ma pracować aż zgaśnie? Na co zwrócić uwagę żeby czegoś nie schrzanić?
Po zamontowaniu już tego filtra rozumiem że mam tą taką gruszką przy silniku pompować ok. 20 razy i już można odpalać?
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 27 Paź 2012, 15:28   

Mam takie jeszcze dodatkowe pytanie. Jakby ktoś mógł mi zidentyfikować co to za część: .
Oraz co gdy wydaje mnie się, że z tej wtyczki sączy się olej?
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Paź 2012, 18:18   

Bezpiecznika możesz nie wyciągać. Ja normalnie rozpinam szybkozłączki i nic się nie dzieje. Gruszką możesz i 40 razy podpomować. Na zdjęciu widać gruche- po lewej strony od obudowy filtra paliwa jest przymocowana na obejmach.

chyba masz wersje po lifcie bo u siebie takiego cuda nie widziałem. Mi to wygląda na jaki wielguchny czujnik ciśnienia doładowania/w kolektorze dolotowym. Mogę się mylić oczywiście bo jeszcze tego nie widziałem.
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 27 Paź 2012, 18:34   

Moja fiesta z zewnątrz wygląda jak ta starsza. Samochód jest z 2005r ale sprowadzana z Niemiec.
Wiesz co jak wyjąłem tą wtyczkę na chwilę to w środku była usmarowana olejem, więc dlatego stwierdziłem że z tego coś cieknie. Samochodzik jeździł jak ją wyłączyłem więc nie wiem co to jest.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Paź 2012, 10:10   

To że usmarowane olejem w okolicach układu dolotowego to mnie nie dziwi- częsta usterka zaworku odmy i opary oleju dostają się do układu dolotowego a potem wycieka gdzieś olej, gdzieś wyparowuje... No ja pierwszy raz taką komedię widzę w samochodzie.
Jakiś cholera wie przepływomierz? W sumie jak odłączysz przepływke to autko będzie jeździć ale spalanie będzie duuużo większe..

Może to jakaś grzałka układu dolotowego?? xD
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 28 Paź 2012, 11:38   

xtokyx napisał/a:
Mam takie jeszcze dodatkowe pytanie. Jakby ktoś mógł mi zidentyfikować co to za część:Obrazek .
Oraz co gdy wydaje mnie się, że z tej wtyczki sączy się olej?
Obrazek

Zamiast gdybać to proponuję spisać nr części i podjechać do ASO.Tam po oznaczeniu wyjasnią co to jest.Za info nie biorą opłaty.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 2 Lis 2012, 20:20   

Wymieniłem filtr paliwa i niestety nie pomogło dalej szarpie. Prosiłbym o poradę co by w dalszej kolejności sprawdzać?
Tą część którą na zdjęciach pokazałem to znalazłem na stronie motoallegro i opis że to przepustnica.
Takie pytanie do Pana Misiaka dotyczące opisu:
"To że usmarowane olejem w okolicach układu dolotowego to mnie nie dziwi- częsta usterka zaworku odmy i opary oleju dostają się do układu dolotowego a potem wycieka gdzieś olej, gdzieś wyparowuje... "
Jakby to uszczelnić, potrzebny mechanik, czy jestem w stanie sam to zrobić?
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 3 Lis 2012, 00:39   

to normalne że w dolocie jest troszke oleju własnie przez zawór odmy .
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 3 Lis 2012, 08:04   

Ale to miejsce jest całe ubabrane olejem (na drugim zdjęciu powyżej jest zdjęcie) i ta wtyczka też cała w oleju.
 
 
xtokyx 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: XXX
Wysłany: 3 Lis 2012, 08:27   

Wyczytałem że właśnie ta część co jest najbardziej zaolejona - przepustnica, jej uszkodzenie (chyba czujnika otwarcia przepustnicy) może objawiać się spadkiem obrotów i uczuciem jakby nie dochodzilo paliwo.
Zastanawiam sie nad wymianą tej części. Znalazłem ją za 150zł z podobno małym przebiegiem. Prosiłbym o poradę czy jest sens to wymieniać? Czy ktoś to rozkręcał?
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 3 Lis 2012, 08:37   

Jest taki fajny preparat do czyszczenia styków elektrycznyk firmy ATAS polecam
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2012, 09:58   

Olej ma taką fajną zaletę ze nie przewodzi prądu,,, więc to że coś elektrycznego jest w oleju raczej nie powinno być przyczyną jakichś problemów,,, ale jak jest uwalone różnym syfem to już tak.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.