[MK6] Czasami przerywa przy dodawaniu gazu - 1.4 80 KM |
Autor |
Wiadomość |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 18:30 [MK6] Czasami przerywa przy dodawaniu gazu - 1.4 80 KM
|
|
|
To sprawa wygląda następująco :
2 miesiace temu wymieniłem Przewody zapłonowe na Sentech Autko nie przerywało i smigało cudownie na gazie i na benzynie. Ostatnio stało tydzien nie uzywane i Okazuje sie że zaczęło znowu przerywac , Kable raczej są ok.
Na weekend chce zobaczyć co i jak . może jakimś smarem miedziany przesmaruje żeby wilgoć sie nie dostawała , i przeczyszcze swiece
Przerywa wtedy kiedy dodam więcej gazu .
1. Jak mam sprawdzić czy cewka jest dobra ?
2. Czy możliwe ze to palec zapłonowy ?
3. Jaka powinna być rezystancja przewodów ?
4. Na co jeszcze zwrócic uwage ??
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Paź 2012, 19:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 19:22
|
|
|
2. Czy możliwe ze to palec zapłonowy ?
Tam nie ma palca zapłonowego, tam jest wtrysk elektroniczny sterowany komputerowo
Jaki masz przebieg? ja u siebie wymieniałem pierwszy raz cewkę po 70000 km, ale kupiłem
"harta" i po chyba 30000 km miałem znowu do wymiany, kupiłem firmy Beru z takim
ekranem alumioniowym (ameliniowym) i od tego czasu jest spokój, pozatym napewno
masz już taki przebieg, że świece masz do wymiany.
Przy gazie nie oszczędza się na zapłonie, muszą być dobre kable, cewka i świece, inaczej
potem się to mści.
Jak chcesz to mam komplet NGK, myślę, że moglibyśmy się dogadać co do dobrej ceny... |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 22:04
|
|
|
prawdziwy przebieg 151 000
na gazie jakies 7 000
Swiece były wymieniane przy zakładaniu instalacji gazowej,
Aha nie wiem co ja miałem na mysli pisząć o rozdzielaczu.
Musze zerknąć na stan świec
A mozliwe ze to wina cewki ? |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 16:16
|
|
|
bardzo możliwe, na początku jak pada cewka to przerywa przy dodawaniu gazu, potem i przerywa i świeci się żółta kontrolka silnika a błąd to: wypadanie zapłonu na cylindrze X
ja już dwa razy miałem przygodę z cewką w moim motorze |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 17:57
|
|
|
Aha no to jest raczej cewka Bo świece i przewody prawie nówki , Dzisiaj grzebałem troche i sprawdziłem czy sie tam czasami wilgoc albo olej nie dostał wszystko wyglada ok i świece też ok
Cewke mam beru |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 19:17
|
|
|
czyli już ktoś wymieniał, bo oryginalnie były montowane motorcraft'a |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 20:22
|
|
|
mój Ziomek z warsztatu ma do sprzedania Nową Cewke Magneti Mareli za 150zł (w intercarsie 345zł)
Takze zobacze , gadałem z nim dzisiaj to powiedział ze moge sobie ją wziąć przetestowac |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Paź 2012, 08:38
|
|
|
no to lepszej okazji nie znajdziesz!
a przekręcenie tego to jest 10 min roboty, zwalić puche z filtrem i odkręcić cztery śrubki od cewki, wypiąć przewody i na odwrót. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Paź 2012, 08:45
|
|
|
1. sprawdź kable wieczorem zraszając je wodą, jak będą skakały iskry to możesz je wywalić do śmietnika
2. jak chcesz drugą cewkę to kup na szrocie starego typu i będziesz miał spokój (potrzebna będzie tylko wtyczka bo w mk6 jest chyba inna i przejściówki homemade do kabli - jak wykonać jest w moim temacie) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12 Paź 2012, 10:13
|
|
|
Marcin napisał/a: | starego typu | Czyli od Mk4 ?? czy jaka? |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Paź 2012, 12:07
|
|
|
Wisni@ napisał/a: | starego typu
Czyli od Mk4 ?? czy jaka? |
od mk3 zetec/mk4 do '99 - z wyjściami DIN, na 11 stronie w moim temacie są zdjęcia co trzeba zrobić żeby pasowały przewody z gniazdem M4 - u mnie jeździ to już ponad 3 miechy |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 12 Paź 2012, 16:10
|
|
|
dam mu jeszcze szanse
Zaraz jade montować nową cewke Magnetti Mareli dogadałem sie na cene 120zł XD
Jak problem sie bedzie powtarzać to przerobie instację
Dziękuje Panowie za Porady |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 11:46
|
|
|
jakbyś chciał to mam nawet komplet kable (nowe) i cewke starego typu, ja bym nie potrzebnie nie inwestował w cewkę, tym bardziej, że idzie sprawdzić czy to ona. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 14:02
|
|
|
Zamontowałem nową cewke , sytuacja ma sie tak samo to nie wina cewki .
Jeden kolega z forum mówi ze to na 100% świece, bo mam orginalne beru do benzyny a jezdze na gazie i przerwa powinna byc inna i świece sie szybko niszczą .
Drugi diodalodz, zaś coś wspominał że to mogą byc problemy ze sterowaniem silnika |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 21:01
|
|
|
Wisni@ napisał/a: | Jeden kolega z forum mówi ze to na 100% świece | chyba wiem który.. świece się wykręca i ogląda a nie zgaduje.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 22:47
|
|
|
Szymon, przyjedź do mnie to Ci zdiagnozuje, a nie będę wróżył przez forum. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 13:39
|
|
|
Marcin, Dzisiaj moge wpasc tylko o ktorej i gdzie ci pasuje ?? |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Paź 2012, 20:22
|
|
|
Sprawa zbadana, kable świeciły, wymienione na nowe motorcrafty starego typu razem z cewką (cewki od mk3 do mk6 mają te same złącze)- subiektywne odczucie wyższej mocy na dole po krótkiej przejażdżce. Dodatkowo znalazłem uszkodzony przewód od odmy, który zasysa lewe powietrze - Szymon ma to ogarnąć w najbliższym czasie. W tej chwili jeszcze wraca do ZG ode mnie, pewnie jeszcze napisze czy objawy całkiem ustały. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|