|
[MK4] wymiana rozrządu i innych różności |
Autor |
Wiadomość |
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 23:08 [MK4] wymiana rozrządu i innych różności
|
|
|
Cześć,
zbliżam się do wymiany rozrządu. Obecnie motor ma przejechane ponad 260Kkm.
Co można wymienić przy okazji skoro będę miał wyjętą skrzynię w celu jej wymiany?
Na jakie koszty za same części powinienem się nastawiać?
Tak, głowica też będzie zdjęta- uszczelniacze zaworowe.
Robiłem wstępne rozeznanie według cen ze sklepów online, ale wyszło blisko 700zł za pasek i rolkę+uszczelki i uszczelniacze |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Paź 2012, 19:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 01:18
|
|
|
Dotknę tematu samej skrzyni
W nowej skrzynce wymieniasz simeringi półosi i uszczelniacz wałka sprzęgłowego.
Dalej - jeśli masz wysprzęglik hydrauliczny, a nie pamiętasz by był kiedykolwiek wymieniany, zastanów się nad wsadzeniem nowego. Jak go szlag trafi za parę tysięcy km, to zapłacisz drugi raz za robotę...
Sprzęgło - kwestia w jakim jest stanie. Kiepskie (zwłaszcza przy bardzo dynamicznej jeździe) wypada wymienić zanim zacznie się ślizgać, bo znowu - za robotę zapłacisz drugi raz...)
Simeringi półosi i uszczelniacz to nie są duże pieniądze. Odpowiednio 30-coś/szt. oraz ~20zł (ta druga cena prosto z serwisu).
Jeśli masz wysprzęglik hydrauliczny - 200-250zł
Sprzęgło... różnie, musiałbyś sprawdzić.
Warto też spojrzeć na gumy przegubów, skoro półosie będą zrzucone. Wymiana wszystkich gum wychodzi taniej niż kupienie jednej półosi w razie wytłuczenia przegubu z powodu syfu, który się dostał przez jakieś dziursko. O robocie już nie wspominam |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 02:52
|
|
|
sprawdzic należy też stan zaworów wydechowych. Pewno będą do wymiany a gniazda do szlifu. Niestety głowice zeteca słabo znoszą nasze paliwo. |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 10:44
|
|
|
Skrzynię mam z mk5 sport + sprzęgło (jak nowe), ale tutaj dojdzie jeszcze koło zamachowe z 1.6
Wszystko to kupiłem od Peedra. Ale teraz zastanawiam się warto było kupować sprzęgło skoro będzie do zmiany zamach ;] Wtedy tak nie myślałem
Pufcio, diodalodz, dzięki za te rady
Czekam na kolejne sugestie |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 14:32
|
|
|
hubi_2006, to jednak nie chcesz nowszego silnika... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 16:27
|
|
|
jak Ci żre ten Twój potwór dużo oleju, to jak będziesz miał zwaloną głowicę to ja bym też sprawdził ile pierścieni zostało, teoretycznie się tego nie wymienia, ale praktycznie się da. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 00:26
|
|
|
Parzych, jak kupię od Ciebie teraz silnik to będzie on kolejnym "gratem" czekającym na przeszczep. Niemniej jednak chciałbym go mieć, ale chcieć/móc to wiesz
Na razie zbieram kasę i różne porady- silnika nie wykluczam. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 12:11
|
|
|
hubi_2006, sam przeszczep to kwestia kilku godzin, pytanie tylko - do czego w MK4/5 jest mocowana listwa wtryskowa - w MK6 jest przykręcana do kolektora... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|