Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cewka zaplonowa, mk6, obroty, przewody zaplonowe, szarpanie, zaplon

[MK6] Czasami przerywa przy dodawaniu gazu - 1.4 80 KM
Autor Wiadomość
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Paź 2012, 18:30   [MK6] Czasami przerywa przy dodawaniu gazu - 1.4 80 KM

To sprawa wygląda następująco :

2 miesiace temu wymieniłem Przewody zapłonowe na Sentech Autko nie przerywało i smigało cudownie na gazie i na benzynie. Ostatnio stało tydzien nie uzywane i Okazuje sie że zaczęło znowu przerywac , Kable raczej są ok.
Na weekend chce zobaczyć co i jak . może jakimś smarem miedziany przesmaruje żeby wilgoć sie nie dostawała , i przeczyszcze swiece
Przerywa wtedy kiedy dodam więcej gazu .


1. Jak mam sprawdzić czy cewka jest dobra ?

2. Czy możliwe ze to palec zapłonowy ?

3. Jaka powinna być rezystancja przewodów ?

4. Na co jeszcze zwrócic uwage ??

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Paź 2012, 19:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Paź 2012, 19:22   

2. Czy możliwe ze to palec zapłonowy ?
Tam nie ma palca zapłonowego, tam jest wtrysk elektroniczny sterowany komputerowo

Jaki masz przebieg? ja u siebie wymieniałem pierwszy raz cewkę po 70000 km, ale kupiłem
"harta" i po chyba 30000 km miałem znowu do wymiany, kupiłem firmy Beru z takim
ekranem alumioniowym (ameliniowym) i od tego czasu jest spokój, pozatym napewno
masz już taki przebieg, że świece masz do wymiany.
Przy gazie nie oszczędza się na zapłonie, muszą być dobre kable, cewka i świece, inaczej
potem się to mści.
Jak chcesz to mam komplet NGK, myślę, że moglibyśmy się dogadać co do dobrej ceny...
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Paź 2012, 22:04   

prawdziwy przebieg 151 000
na gazie jakies 7 000
Swiece były wymieniane przy zakładaniu instalacji gazowej,

Aha nie wiem co ja miałem na mysli pisząć o rozdzielaczu.
Musze zerknąć na stan świec :)

A mozliwe ze to wina cewki ?
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Paź 2012, 16:16   

bardzo możliwe, na początku jak pada cewka to przerywa przy dodawaniu gazu, potem i przerywa i świeci się żółta kontrolka silnika a błąd to: wypadanie zapłonu na cylindrze X

ja już dwa razy miałem przygodę z cewką w moim motorze
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 11 Paź 2012, 17:57   

Aha no to jest raczej cewka Bo świece i przewody prawie nówki , Dzisiaj grzebałem troche i sprawdziłem czy sie tam czasami wilgoc albo olej nie dostał wszystko wyglada ok i świece też ok :)

Cewke mam beru :)
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Paź 2012, 19:17   

czyli już ktoś wymieniał, bo oryginalnie były montowane motorcraft'a
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 11 Paź 2012, 20:22   

mój Ziomek z warsztatu ma do sprzedania Nową Cewke Magneti Mareli za 150zł (w intercarsie 345zł)
Takze zobacze , gadałem z nim dzisiaj to powiedział ze moge sobie ją wziąć przetestowac
 
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Paź 2012, 08:38   

no to lepszej okazji nie znajdziesz!
a przekręcenie tego to jest 10 min roboty, zwalić puche z filtrem i odkręcić cztery śrubki od cewki, wypiąć przewody i na odwrót.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Paź 2012, 08:45   

1. sprawdź kable wieczorem zraszając je wodą, jak będą skakały iskry to możesz je wywalić do śmietnika
2. jak chcesz drugą cewkę to kup na szrocie starego typu i będziesz miał spokój (potrzebna będzie tylko wtyczka bo w mk6 jest chyba inna i przejściówki homemade do kabli - jak wykonać jest w moim temacie)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Paź 2012, 10:13   

Marcin napisał/a:
starego typu
Czyli od Mk4 ?? czy jaka?
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Paź 2012, 11:09   

wtyk, no no wiadomka :) to juz robie na pamięć :P
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Paź 2012, 12:07   

Wisni@ napisał/a:
starego typu
Czyli od Mk4 ?? czy jaka?

od mk3 zetec/mk4 do '99 - z wyjściami DIN, na 11 stronie w moim temacie są zdjęcia co trzeba zrobić żeby pasowały przewody z gniazdem M4 - u mnie jeździ to już ponad 3 miechy
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Paź 2012, 16:10   

dam mu jeszcze szanse :D
Zaraz jade montować nową cewke Magnetti Mareli dogadałem sie na cene 120zł XD
Jak problem sie bedzie powtarzać to przerobie instację
Dziękuje Panowie za Porady
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Paź 2012, 11:46   

jakbyś chciał to mam nawet komplet kable (nowe) i cewke starego typu, ja bym nie potrzebnie nie inwestował w cewkę, tym bardziej, że idzie sprawdzić czy to ona.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 13 Paź 2012, 14:02   

Zamontowałem nową cewke , sytuacja ma sie tak samo to nie wina cewki .

Jeden kolega z forum mówi ze to na 100% świece, bo mam orginalne beru do benzyny a jezdze na gazie i przerwa powinna byc inna i świece sie szybko niszczą .

Drugi diodalodz, zaś coś wspominał że to mogą byc problemy ze sterowaniem silnika
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 13 Paź 2012, 21:01   

Wisni@ napisał/a:
Jeden kolega z forum mówi ze to na 100% świece
chyba wiem który.. świece się wykręca i ogląda a nie zgaduje..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Paź 2012, 22:47   

Szymon, przyjedź do mnie to Ci zdiagnozuje, a nie będę wróżył przez forum.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 14 Paź 2012, 13:39   

Marcin, Dzisiaj moge wpasc tylko o ktorej i gdzie ci pasuje ??
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:27   

Sentech? Losowe badziewie, całkiem możliwe że już umarły.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Paź 2012, 20:22   

Sprawa zbadana, kable świeciły, wymienione na nowe motorcrafty starego typu razem z cewką (cewki od mk3 do mk6 mają te same złącze)- subiektywne odczucie wyższej mocy na dole po krótkiej przejażdżce. Dodatkowo znalazłem uszkodzony przewód od odmy, który zasysa lewe powietrze - Szymon ma to ogarnąć w najbliższym czasie. W tej chwili jeszcze wraca do ZG ode mnie, pewnie jeszcze napisze czy objawy całkiem ustały.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.