Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: remont, silnik

[MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??
Autor Wiadomość
darkN 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Paź 2012, 11:09   [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??

Witam wszystkich bardziej doświadczonych forumowiczów,
mam pytanie odnośnie mojej maszyny i jej serca.
Serce ma 1,25 pojemnośc i puka od 99r i nie dawno przy rutynowej kontroli oleju i uzupełnianiu jego braków doznałem lekkiego szoku. Otóż brakowało w silniku 2 litrów oleju - objawów wizualnych, dźwiękowych brak - kałuż pod autem nie zauważyłem, niebieskich bąków też.
Przyjmuje czarny scenariusz, że silnik powoli kończy żywota.
1 pytanie: jest sens to reanimować, rozkręcić i naprawić? Jak z dostępnością części i czy kosztowo to się opłaci?
2 pytanie: a moze wymienic silnik, czytalem na forum ze 1,4 podobno pasuje idealnie.
3 pytanie: znacie kogos kto moglby to za przyzwoite pieniadze zrobic we Wroclawiu? (naprawic, ewentualnie znalezc i wymienic silnik)

Dodam, ze jeszcze mam do wymiany przekladnie kierownicza i sprzeglo. Wiec roboty troche bedzie :)

pozdrawiam
Darek
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 5 Paź 2012, 22:39   

pytanie ile kilometrów przejechałeś od ostatniej kontroli poziomu oleju
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2012, 23:05   

Skoro rutynowo, to pewnie z 10'000...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Paź 2012, 12:44   

Spokojnie może to tylko wyciek? Zaraz remont... Zmierz pierw kompresje.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Paź 2012, 19:04   

Zmierz kompreche. 2 litrowy wyciek oleju i by nie zauważył? Jak przyjdzie do roboty to możemy zrobić tylko napisz wcześniej to się zgadamy i zrobimy. Benzyniaki są spoko a Diesli się uczę. Trudno stwierdzić co tak naprawdę się dzieje dopóki się nie rozkręci i nie zajrzy. Mogły pójść nawet pierścienie olejowe i spala Ci olej. Przyczyn może być wiele. Daj znać co i jak... :)
_________________



 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Paź 2012, 21:28   

jak nie kopci i nie ucieka bokami to pewnie zapieczone pierścionki
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Paź 2012, 18:13   

Czekamy na wyniki kompresji?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
darkN 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Paź 2012, 20:38   

Dzieki za radę na dobry początek. Jutro jadę do pierwszego lepszego warsztatu i sprawdzam kompresję. cdn...
 
 
darkN 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Paź 2012, 14:09   

Udało mi sie w koncu sprawdzić ową kompresje. Jak sie okazało nie jest to taki prosty temat jak myślałem na początku. W pierwszym lepszym warsztacie Pan mechanik chciał mi sprawdzić kompresje w oponach... No coż grunt to dobrze zrozumieć klienta :)

Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.

Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to?
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 17 Paź 2012, 17:55   

darkN, sam stoję przed pomiarem kompresji itd, ale wycena podana przez Twojego mechanika jest chora. Chyba, że liczy z robocizną :fox:
Moim zdaniem nieopłacalny zabieg przy tych kosztach.
Co do silnika 1.4, 1.6 ze sporta/focusa i 1.7 z pumy zastanowiłbym się jakie masz szanse na znalezienie zdrowego motoru? 1.4 w fieście był zapewne pałowany w przeszłości. 1.7 z pumy... tak :V: sprzedawca pewnie będzie wkręcał, że użytkowany przez starszą kobietę :rotfl: 1.6 z focusa? Jak znajdziesz egzemplarz z rodzinnego kombi to można wierzyć, że jest zdrowy. Uważam jednak, że każdy silnik przed swapem i tak warto skontrolować (zdjąć głowicę) i wymienić rozrząd (wiem, że to oczywiste :-P ).
Przynudzę, ale musisz sobie policzyć ile tą fiestą chciałbyś jeszcze jeździć i czy stać Cię na wydanie przynajmniej 1.5-2k PLN wzwyż na swap silnika.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Paź 2012, 18:00   

darkN, a jaki olej miałes ??
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
darkN 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Paź 2012, 12:56   

Olej mam 5W40 Castrola.
a te 1400 to z robociną oczywiście.

Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.

Tylko czy ta kwota jest realną i akceptowalną? :)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Paź 2012, 14:13   

darkN napisał/a:
Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.
Mam do sprzedania (w idealnym stanie) silnik Duratec 1,25 z mojej Fiesty (2006r) o przebiegu 64kkm, od wymiany do wymiany nie wymagał nigdy dolewek oleju... Sam silnik jest z 2005r produkcji, do wymiany rozrządu zostało jeszcze 3 lata lub ok 50kkm...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Paź 2012, 20:56   

darkN napisał/a:
Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.

Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to?


Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. Że tak powiem koleś cie w rogi wali na kase :hahaha: :hahaha:

Zmień NATYCHMIAST "mechanika". :hahaha: :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Paź 2012, 21:20   

Marcinowaty napisał/a:
Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę.

mechanikiem nie jestem, ale jak puszczają pierścienie olejowe to kompresja będzie ok :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Paź 2012, 21:39   

Jedź do jakiegoś uczciwego mechanika. Masz może w mieście jakąś szkołe samochodową? Jeżeli tak to pewnie mają warsztat i może ci wszystko sprawdzą i powiedzą co i jak.

To na początek:
http://www.youtube.com/watch?v=sub2NAkmAIA
http://www.youtube.com/watch?v=Nq0xwU_aQeM
http://www.forum.alfaholi...ik_analiza.html
http://pl.wikipedia.org/w...a_%28silniki%29
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Paź 2012, 21:43   

Marcinowaty, jeśli pierscienie olejowe puszczają, lub ogolnie zapieczone są to kompresja będzie ok lub zblizona do wartości nominalnych.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Paź 2012, 20:39   

"Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie. " :devil:

ale uwaga:
Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

Bierze olej ten silnik do "remontu"?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.