Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: drgania, mk3

[MK3] Autem trzesie na boki
Autor Wiadomość
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Lut 2011, 20:18   [MK3] Autem trzesie na boki

Dziewczyna zrobiła sobie wycieczkę do szczecina, po powrocie wsiadłem do auta, ruszam i czuje, ze przy prędkości do 40km/h samochodem trzęsie na boki (sama buda, auto jedzie prosto)
obojętnie czy na luzie czy na biegu, a czym szybciej powyżej 50km/h tym mniej jest to odczuwalne (przy 70 czułem takie szybkie drganie jakby masaż na plecach, szybciej bałem się jechać), przy niskich prędkościach ok 10-20km/h czuje się jak zabawka - piesek z ruszającą się głową na lewo i prawo.
pierwsze co mi przyszło na myśl to któraś opona.. bo to telepanie na boki jest regularne jakby co obrót kola.
opony z zewnątrz oglądnąłem ale brak jakichkolwiek śladów wybrzuszeń itp jednak jutro pojadę do gumiarza jakiegoś niech fachowe oko sprawdzi. to zrobię na pewno
jednak chciałbym się zapytać czy zużyte łożysko mogłoby powodować taki efekt? łożyska żadnego nie słychać, nie wyje, nie szumi, cisza wiec czy może być taki efekt rozpieprzonego łożyska?
szukam jakiś opinii czego szukać jeżeli okaże się ze to nie koło/a..
jak myślicie??
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Lut 2011, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Lut 2011, 20:23   

raczej na bank opona. albo z felgi spadł odważnik.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Lut 2011, 20:39   

Pęknięta osnowa opony. Zobacz czy z boku lub na czole bieżnika nie powstały wybrzuszenia. Opona na bank do wymiany. Prawdopodobnie wpadła w poprzeczną dużą dziurę. Felga też będzie uszkodzona prawdopodobnie.

PS: gdyby to był odważnik trzęsienie byłoby odczuwalne bardziej ze wzrostem prędkości

PS2: łożysko nie daje takich efektów
_________________
... Smocze serce
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Lut 2011, 20:46   

ok, na pytanie czy wpadłaś w jakaś dziurę usłyszałem odpowiedz ze co chwile wpadała w jakąś mimo, ze jechała krajówką cały czas..
dzięki za potwierdzenie teorii.. w sumie niewielka strata bo w maju/czerwcu miałem i tak kupić nowe gumy.. wiec zamówię wcześniej wysyłkowo i pojadę we wtorek/środę do gumiarza..
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Lut 2011, 22:18   

Smok napisał/a:
gdyby to był odważnik trzęsienie byłoby odczuwalne bardziej ze wzrostem prędkości
do pewnej prędkości - potem jest słabiej odczuwalne (gdy się zwiększa częstotliwość wibracji).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 13 Lut 2011, 20:49   

jackrzec napisał/a:
do pewnej prędkości - potem jest słabiej odczuwalne (gdy się zwiększa częstotliwość wibracji).


Wyważenie koła wpływa na ruchy poprzeczne koła względem karoserii a dokładnie ruchu góra/ dół a nie bujanie na boki. I nie wierzę, że przy prędkości rzędu kilkunastu km/h odpadnięcie odważnika, który ma kilkadziesiąt gram byłoby odczuwalne przy masie koła rzędu kilku kilogramów. Zbyt małe prędkości obrotowe. Podczas dużych prędkości efekt do pewnego momentu się nasila a potem maleje z uwagi na efekt żyroskopowy i zmianę częstotliwości drgań.

A tak na marginesie - miałem podobny przypadek i skończyło się na wymianie uszkodzonej opony.
_________________
... Smocze serce
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Lut 2011, 21:29   

albo uszkodzony amortyzator podnies samochod lewarkiem i pokrec kołem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Wrz 2012, 14:43   

Witam, podepne sie do tematu, mam podobny problem, miianowicie po dlugim czasie jazdy po miescie bez problemow, ok rok czasu wyjechalem na autostrade i przy 120 zaczyna trzasc na boki kierownica, przy 140 calym samochodem rowniez na boki. Przy luku w prawo drgania nasilaja sie i stad wnioskuje ze to lewe kolo, a skoro kierownica to przod, kolo ogladalem, nie zauwazylem pekniec opony, felgi, braku odwaznika czy czegos takiego. Dokrecilem kolo i tylko tyle moglem wymyslic na stacji benzynowej. Moge cos tym zrobic sam z podstawowymi narzedziami? Dodam ze amortyzatory przod nie sa idealne, nie sa zle ale juz powoli trzeba bedzie je wymieniac i wlasnie chcialem zapytac co zobacze podnoszac na lewarku i krecac kolem. Pozdr
 
 
 
Elwis3108 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: PMI
Wysłany: 13 Wrz 2012, 22:37   

140!?!?!?! Jak?? Moja stara fiesta 1.1 jeciała ledwo 130 i to już na hardcora. Chyba że mówimy o innej niż w twoim profilu. Ale mniejsza ja miałem podobnie jak po wpadnięciu w ogromną dziurę amortyzator dobił i się uszkodził. Nie pamiętam co to dokładnie było ale przy niskich prędkościach strasznie bujało a jak już miałem na liczniku koło 80 to przestawał tak jakby aerodynamika dociskała auto. Mechanik powiedział że miałem szczęście bo jeździłem praktycznie na samej sprężynie. Polecam sprawdzić czy z amora nie cieknie
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Wrz 2012, 00:23   

Moja fiesta 1.1 kiedys ciagnela 160 ale to moga byc przeklamania licznika, teraz na gazie 140 to jest max. Jutro sprawdze to co mowisz.
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Wrz 2012, 15:23   

moja kosiara po zakupie tez max 135 z wiatrem z górki .... ależ była adrenalina :d
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Wrz 2012, 16:39   

jackrzec napisał/a:
albo z felgi spadł odważnik

JASNE :hahaha:

Raczej spytaj dziewczynę czy nie przyrznęła w krawężnik albo w dziurę nie wrąbała się
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
polek18 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: kłobuck
Wysłany: 16 Wrz 2012, 10:08   

ja mam nowe amortyzatory i opony tez ok a mimo to trzesie rownież przy ok 40km/h jest to najbardziej odczuwalne przy wiekszych prędkościach juz troszke mniej czuć to ale za to trzesie sie kierownica i drążek zmiany biegów lata jak oszalałe... powodów tak więc może być wiele może to coś z układem kierowniczym zuzyty krzyżak maglownica zbierzność heh dlugo by szukac..
_________________
połek
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Wrz 2012, 07:09   

Może zabrakło końcówek drążków a do tego wszystkiego doszła uszkodzona opona i ot cała lipa
_________________



 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 19 Wrz 2012, 20:33   

sprawdź przeguby wewnętrzne czy nie posypały się któreś z krzyżaków ja tak miałem :)
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Wrz 2012, 02:50   

wyjasnilo sie, opona z allero (NOWA PRZEJEZDZILA JEDEN SEZON), bierznikowane gowno... bez komentarza... dodam tylko ze nie wjechalem w dziure ktora by mi zapadla az tak w pamiec, a jak kupilem fieste na pirelli to gdy wjechalem w konkretna dziure felga byla do wyrzucenia ale opona jezdzila jeszcze dlugo.
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.