Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:52 |
[MK6] Brak mocy, głośniejsza praca |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: ck
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 21:33 [MK6] Brak mocy, głośniejsza praca
|
|
|
Witam, chciałbym się poradzić co może być przyczyną zamulenia się mojej fiesty.
Przed tygodniem z powodu mrozów byłem zmuszony wymienić filtr paliwa który się zatkał i wywalał mi kontrolkę błędu silnika. Po tej wymianie silnik zaczął inaczej pracować. Jest bardziej ospały wolniej wchodzi na poszczególnych biegach na obroty nie chuć też tak wyraźnego wzrostu mocy jak wcześniej przy około 2 tyś obrotów choć jednocześnie trochę wolniej niż wcześniej ale rozpędza się spokojnie do 120 i wcale go nie cisnę. Jest do tego efekt że jak jadę nie przyspieszając na danym biegu między 1,5 a 2 tyś silnik buczy niskim tonami. Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny ?? Ciężko coś zepsuć przy wymianie filtra więc nie wiem co mogłem ruszyć.
Miałem wcześniej przypadek że mechanicy mi źle skręcili silnik po jego uszczelnianiu i wtedy miałem efekt dość podobny ale znacznie bardziej wyraźny bo v-max to jakieś 70 km było i bardzo kopcił a teraz tego nie ma.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. |
|
|
|
 |
luckyboy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 22:18
|
|
|
Jakiej marki kupiles filtr? |
|
|
|
 |
Grzegorz
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: ck
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 22:37
|
|
|
Filtr MEYLE Germany |
|
|
|
 |
luckyboy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 22:56
|
|
|
Sprawdziłbym okolice filtra (ukl. dolotowy) czy gdzies cos nie rozszczelniło się, w sensie lewe powietrze itd. Buczenie/rezonans może powodować zasysane powietrze.
Z tego co wiem to common-rail odpowietrza sie sam wiec raczej zapowietrzenie odpada - moze cos nie dokladnie skrecone i ciagnie powietrze? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 00:55
|
|
|
luckyboy napisał/a: | Sprawdziłbym okolice filtra (ukl. dolotowy) czy gdzies cos nie rozszczelniło się, w sensie lewe powietrze itd. | Czytałeś TO Grzegorz napisał/a: | byłem zmuszony wymienić filtr paliwa który się zatkał | Jeśli tak, to chyba niedokładnie, skoro pomyliłeś filtr PALIWA z filtrem POWIETRZA... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 08:13
|
|
|
Szanowny Moderatorze,
wiem o czym pisze i niczego nie pomyliłem. Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ (przepływomierz). Często zdarza się, że podczas naprawy/wymiany nieświadomie/przez przypadek można zepsuć coś innego.
Dlatego proszę nie robić ze mnie debila
Akurat tak sklada się ze silnik 1.4 TDCI osiaga swoj max moment przy 1750obr/min, przy ktorych zassysa najwiecej powietrza - mialoby to odzwierciedlenie w zeznaniach Grzegorz'a: "Jest do tego efekt że jak jadę nie przyspieszając na danym biegu między 1,5 a 2 tyś silnik buczy niskim tonami."
Przez internet nie slysze silnika, moge miec tylko przeczucie co moze buczec. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 11:51
|
|
|
Moze byc ze ssie powietrze za przeplywka... ale w takim przypadku raczej slychac dosc mocno turbine...
Mozna sprawdzic calosc jeszcze raz nie odkrecajac samego filtra.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 11:52
|
|
|
luckyboy napisał/a: | Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ | Hmm, sprawdza się powiedzenie, że człowiek uczy się przez całe życie... Założyłem że filtr paliwa jest w okolicy zbiornika jak w benzynie, jednak się myliłem, dzięki za wyprowadzenie z błędu luckyboy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 12:38
|
|
|
Parzych napisał/a: | luckyboy napisał/a: | Filtr paliwa jest umieszczony wręcz na ukl. dolotowym i prace związane z jego wymianą mogły mieć wpływ | Hmm, sprawdza się powiedzenie, że człowiek uczy się przez całe życie... Założyłem że filtr paliwa jest w okolicy zbiornika jak w benzynie, jednak się myliłem, dzięki za wyprowadzenie z błędu luckyboy... |
Nie ma za co |
|
|
|
 |
Grzegorz
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: ck
|
Wysłany: 9 Lut 2012, 16:01
|
|
|
Dziękuje za wskazówki.
W wekend u ojca w garażu wszystko przejżę a szczególnie czy gdzieś dostaje się powietrze. Zobaczymy co będzie.
Pozdr |
|
|
|
 |
|