Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, zegarek

[MK4] Problem z zegarkiem i kabelkami radia.
Autor Wiadomość
Baqsthc 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Legnica
Wysłany: 16 Sie 2012, 01:25   [MK4] Problem z zegarkiem i kabelkami radia.

Witam. Mimo że jestem tu nowy to korzystałem z opcji "szukaj" jednak nic nie znalazłem, dlatego zakładam nowy temat.

Problem mam taki, przy zmianie radia ze standardowego na inne, o czym napiszę później, w którymś momencie, chociaż nie mam pewności że moje majstrowanie przy radiu to spowodowało, przestał działać zegarek, ale co dziwne, nie do końca... Ponieważ mimo iż podświetlanie zegarka działa, nie wyświetla on godziny.. w ogóle nic nie wyświetla.. nie wiecie może czym to jest spowodowane?

Oraz drugie pytanko, mianowicie: Do radia idą, między innymi, 2 przewody napięciowe jeden ze stałym napięciem do potrzymania pamięci a drugi w którym napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki tak? U mnie to jednak wygląda inaczej:


Wiem na pewno że niebieski kabelek to Plus po przekręceniu stacyjki, zielony po Lewej to masa. Jednak na żadnym niema napięcia ciągle.. mimo że szukałem miernikiem, co jest dziwne.. bo stare radio można było włączyć bez kluczyka.. wiecie może co jest grane? I do czego są pozostałe kable? Bo aż wstyd jak mam teraz podłączone nowe radio..

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Lis 2012, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 16 Sie 2012, 09:03   

Jeżeli chodzi o zegarek to ciężka sprawa ale sprawdź może bezpieczniki. A jeśli o radio chodzi to dziwna ta kostka od zasilania. Powinno być stałe +12. Jeżeli nie ma to podciągnij np od akumulatora z bezpiecznikiem 5A po drodze. Bo na chwilą obecną skoro nie masz stałego napięcia to brak pamięci radia jest i ustawień. A prócz masy, to masz +12 do wybudzenia, +12 dla anteny
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2012, 09:38   

zabka35i napisał/a:
+12 dla anteny
To nie jest napięcie z instalacji samochodu tylko z radia, wiec na kostce nic nie zmierzy. Druga sprawa ze jeden kolor to jeden kabel/sygnał a w kostce jak widzę 2x żółto-czarny, 2x czarno-zielony oraz niebiesko-czarny,,, czyli pomimo 5 przewodów, niby 3 sygnały tylko,,,

Cytat:
Oraz drugie pytanko, mianowicie: Do radia idą, między innymi, 2 przewody napięciowe jeden ze stałym napięciem do potrzymania pamięci a drugi w którym napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki tak? U mnie to jednak wygląda inaczej:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/oemford.htm
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Baqsthc 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Legnica
Wysłany: 16 Sie 2012, 15:40   

Ogólnie te schematy z linku który podałeś są na pewno pomocne.. ale nie jestem na tyle uzdolniony żeby znaleźć pasujący do moich kabli X.x pozatym nie znam oznaczeń..
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sie 2012, 15:53   

Pierwsze opisywanie złącze na stronie, lewa wtyczka ma 7 pinów jak Twoja i generalnie [podchodzi pod Twój opis,,, kwestia jednego przewodu który chyba właśnie masz popsuty.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16 Sie 2012, 17:14   

Wszystko się zgadza ze schematem, jadąc od prawej zielony gruby to masa, żółty podświetlenie (załączane razem ze światłami), niebieski to +12V stałe, zielony to mityczna druga masa (nigdy nie doszedłem do tego po co ona) a żółty to +12V ze stacyjki. Stare radio Ci działało bez kluczyka bo zasilanie radia (pamięć i podtrzymanie) było podpięte razem pod stałe +12V.
Co do braku napięcia, jeśli majstrując przy radiu zdechł Ci zegarek to spaliłeś bezpiecznik (doświadczyłem tego w MK3, oświetlenie w kabinie, zegarek i radio są na "jednym obwodzie").
 
 
Baqsthc 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Legnica
Wysłany: 16 Sie 2012, 23:18   

OOO dzięki wielkie może i o to chodzi :D jest możliwość żeby przez to przy okazji przestała działać regulacja Ciepły/Zimny nawiew oraz włączanie klimy? Bo też zauważyłem że padło X.x i gdzie jest ten bezpiecznik? Tzn który to.. bo dzisiaj tak po łebkach oglądałem je ale spalonego nie znalazłem...
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sie 2012, 23:30   

Baqsthc, Ty a może jednak byś sam coś zdziałał :fox: Albo podjedź do mnie to Ci wymienie ;/
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Baqsthc 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Legnica
Wysłany: 17 Sie 2012, 09:43   

No ją już sam próbowałem cos zdziałać i efekty są takie że radio działa w miarę ale za to nie działa X innych rzeczy :P dziaiaj przeszukam bezpieczniki to może znajdę ten zjarany.. Chętnie bym skorzystał z twojej pomocy drjanusz, ale Poznań to nie jest rzut beretem :P no dzięki trzeba będzie jeszcze dzisiaj w kabelkach pogrzebać :D
 
 
Baqsthc 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Jarek
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Legnica
Wysłany: 17 Sie 2012, 12:25   

Wszystko działa ^^ co prawda nie wiem jakim cudem nie zauważyłem tego bezpiecznika X.x a i dodam że do tego bezpiecznika jest też podłączony wlacznik klimatyzacji, obiegu wewnetrznego i temperatury nawiewu.. W każdym razie dzięki za pomoc :) wszystko już jest tak jak powinno być :D teraz można kokbinowac z innymi usprawnieniami :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Sie 2012, 13:14   

Mój post usunięto za niski poziom intelektualny, ale czuje że kiedyś w końcu trafi się taki lekkoduch jak Ty który zjara sobie instalacje / auto / garaż / dom,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Problem z radiem i zegarkiem
mateocki Elektryka ogólna 7 1 Sie 2014, 02:10
kosa006
Brak nowych postów Problemy z zegarkiem i kostką radia.
Brak podświetlenia i nie działające przyciski w zegarku
mario3991 Elektryka ogólna 5 11 Sie 2014, 19:52
mario3991


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.