[MK7] Nagrzewające się plastiki przy prawej nodze kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
kuzek [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Mar 2010, 16:34 [MK7] Nagrzewające się plastiki przy prawej nodze kierowcy
|
|
|
Witam,
chciałbym zapytac sie was, jak mozna sobie poradzić z nagrzewającymi sie plastikami za którymi są aluminiowe rurki idace do nagrzewnicy. Obie rurki są gorace.
Plastiki są gorace na wysokości łydki. Serwis nakleił na trzpien nagrzewnicy jakie kawałki gabki oraz włożył dodatkowy kawałek gabki miedzy plastki a rurki przy samym łączeniu rurek z nagrzewnica. niestety problem pozostal ... i ie wiem jak sobie z nim proadzić obecnie. Zastanawiałem sie nad termoizolacja tych rurek aluminowych przez naklejenie na plastiki foli aluminiowej oraz uzycia taśmy termoizolacyjnej służącej do owijania kolektorów. Moze ktosz was spotkał sie z podobnym probleme, lub wie w jaki sposób najlepiej sobie z nim poradzić.
Dodam tylko iz przez cały czas obie aluminiowe rurki wychodzące z komory silnika i wchodzące do nagrzewnicy są gorące.
Pozdrawiam,
Kuzek |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 25 Mar 2010, 20:17
|
|
|
Wyłączyć nagrzewnicę ustawiając na zimne. Samochód na gwar. to jedź do aso i powiedz że poprzednio ciała dali i nadal problem jest. Sam nic nie rób. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Mar 2010, 20:23
|
|
|
kuzek, to chyba powszechna sprawa. zajrzyj na forum FCP, tam w dziale Forda Fiesty opisują ten problem. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kuzek [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 09:44
|
|
|
Maki napisał/a: | Wyłączyć nagrzewnicę ustawiając na zimne. Samochód na gwar. to jedź do aso i powiedz że poprzednio ciała dali i nadal problem jest. Sam nic nie rób. |
no właśnie pdobno w nowej nie ma zaworu odcinającego obieg i płyn cały czas krąży w układzie, przez co obie aluminiowe rurki są gorące.
bidżej napisał/a: | kuzek, to chyba powszechna sprawa. zajrzyj na forum FCP, tam w dziale Forda Fiesty opisują ten problem. |
wiem, nawet sam go zainicjowałem, ale niewiele sie dowiedziałem, a problem niestety powraca ... |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2010, 09:45
|
|
|
kuzek napisał/a: | no właśnie pdobno w nowej nie ma zaworu odcinającego obieg i płyn cały czas krąży w układzie, przez co obie aluminiowe rurki są gorące. |
To tak jak w mk3. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2010, 23:40
|
|
|
u mnie rurki też są gorące ale nie dotykają plastiku przez co się nie nagrzewa. |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Maj 2010, 00:24
|
|
|
Fire, no ale przeciez te rurki nie musza dotykac plastiku by ten byl goracy. wystarczy ze rurki, sa z 1-3cm od plastiku to sila rzeczy cieplo/gorac przejdzie do plastiku bez wiekszego problemu. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Maj 2010, 08:04
|
|
|
A nie możesz tam wcisnąć jakiejś otuliny do rur? Ona skutecznie chroni przed ciepłem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
jonson22
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
grzesiek646

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 15 Sie 2012, 23:44
|
|
|
wczoraj u siebie zauważyłem ten sam problem po raz pierwszy. aż sie zatrzymywałem na trasie zobaczyć czy wszystko ok "tam na dole" |
_________________
 |
|
|
|
 |
jonson22
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Sie 2012, 08:16
|
|
|
Ciepły plastik zimą fajna sprawa można sobie nogę ogrzać ale latem to tak nie bardzo
U mnie robi sie zdecydowanie cieplejszy jak chodzi na wyższym biegu wiatrak od nawiewu. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 |
|
|
|
 |
jonson22
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Sie 2012, 22:27
|
|
|
a panowie wiedza ze maja nagrzewnice ktora pracuje ciagle i zaleznie od nastau klap jak w mazdzie 2 plynie tam goracy plyn ?? otwieramy klape leci palnik (gorace powietrze) zamykamy (gowniana termo izolacja) i mamy cieplote przy stopie pedalu gazu na wysokosci lydek...
No nie robcie jaj bo serwis nic nie zrobi, to samo mial vectra b po mimo przepuszczania podcisnieniowego (wyzsze modele) i mieszalnika nastawczego (nizsze modele) to niestety ale temperatura idzie zasze i macie chlodnice klimy przy chlodnicy plynu na raz osadzone o tak
(I)(I), jedna studzi druga, podstawa to wlaczyc obieg zamkniety na klimie i macie mniejsze uczucie grzania przy nodze...
Roznica temperatury plynu vs temp zadana na klimie to tylko 70-75*C tj. 95*C plyn vs 20 klima... co wygra i jak cieknie pod autem odplyw zobaczcie sami w takie temperatury... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jonson22
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Michał
Wiek: 37 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 21 Sie 2012, 23:02
|
|
|
Fordon, To wiem jak jest skonstruowane, ale czy taki bandaż nie zachamuje przedostawania się temperatury na zewnątrz i jednocześnie ten plastik nie będzie się tak nagrzewał ?:) |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Sie 2012, 23:13
|
|
|
bandaz nie, oslony terminczne z mat bitumicznych czesciowo tak, ale to jest waga + ingerencja po za serwiowa... ale i tak i tak roznica w/w 70*C bedzie dzialac, serwis osadza tam na tasmie 2 stronnej mate termiczna a'la wata na podlodze a to jest pol srodek...
No nie oszukamy praw fizyki i chemii...
Musial by byc to ekran termiczny w srodku, ale zaburzylo by to przeplyw powierza miedzy chlodnicami, mata bitumiczna OK zachamuje ale tez nie calosc... taki babol, gdzie nagrzewnice powinni dac na plasko do deski, a ta od klimy idealnie na dole zeby jedna w druga nie ingerowala... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|