[Ogólny] dodatek do oleju silnikoweg z dwusiarczkiem molibde |
Autor |
Wiadomość |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 15:48 [Ogólny] dodatek do oleju silnikoweg z dwusiarczkiem molibde
|
|
|
dodatek
chodzi mi o auta młode, z małym przebiegiem. Czy warto by było stosować podany dodatek firmy Liqui Moly. Wg zapewnień producenta ma wydłużać żywotność silnika... |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 00:17
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | chodzi mi o auta młode, z małym przebiegiem. |
Jak masz samochód z małym przebiegiem to po jakiego grzyba stosować taki siajs??
A ten dodatek to jest coś na podstawie smaru molibdenowego.
Preparat ma za zadanie trochę obniżyć tylko siły tarcia występujące w silniku, ale wg. mnie sam olej zalecany przez producenta powinien wystarczyć. Takie jest moje zdanie. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 00:37
|
|
|
scorpion69, prawdopodobnie zamiast kupować to coś, lepiej taką kwotę dołożyć do lepszego oleju.
Mam do jednego auta od około 20tys km wlany modyfikator plus ( coś a'la ceramizer za prawie 200zl, auto ma obecnie ~160tys km przejechane. ) - w moim odczuciu nic się nie zmieniło, ani na plus, ani na minus. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 14:11
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Jedyny środek wart polecenia to dodatek dodawany wraz z olejem XADO. Polecam! |
tyle że z XADO mają tylko 5W-30 oraz 0W-40 które nie za bardzo by podchodziły; 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. A 5W-40 to tylko półsyntetyk... No i z kolei coś jest nie tak -sam dodatek kosztuje ok. 200zł a olej 5L jest w podobnej cenie |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 17:19
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. |
A skąd to wiesz?
Syntetyki mają znacznie trwalszy film olejowy niż pół/minerale. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 18:22
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | scorpion69 napisał/a: | 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. |
A skąd to wiesz?
Syntetyki mają znacznie trwalszy film olejowy niż pół/minerale. |
z gazet; piszą że 5W-30 (syntetyk) jest stosowany zwykle żeby obniżyć troszkę zużycie paliwa poprzez zmniejszenie oporów tarcia ALE olej ten wytwarza cieńszy film olejowy a przez to silnik jest gorzej chroniony. /Auto świat poradnik nr 04/2012 / |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 19:17
|
|
|
Fajne teorie, warto je o kant dupy potłuc.
Każdy syntetyk lepiej chroni silnik. Jeśli opory tarcia są mniejsze, to naturalnym jest że silnik mniej się zużywa.
Silniki są najbardziej narażone na zerwanie filmu olejowego, a ten w przypadku syntetyków się dobrze trzyma. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 19:20
|
|
|
a to nie jest tak, ze film olejowy jeżeli się zrywa, to przewaznie na wysokich obrotach?
1.3 nie nadaje się tak czy siak do jazdy przy czerwonym polu |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 19:25
|
|
|
No na słabym oleju zrywa się przy dużym obciążeniu, a jazda na wysokich obrotach to jakby nie patrzeć duże obciążenie. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 21:05
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Fajne teorie, warto je o kant dupy potłuc.
Każdy syntetyk lepiej chroni silnik. |
to fakt, dokładniej oni piszą że to niby z syntetyków olej o lepkości letniej 30 w stosunku do 40 wytwarza cieńszy film olejowy. Ale jak wiadomo pomysły redaktorów są niezbadane |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 21:23
|
|
|
Auto Swiat i wszystko jasne |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 22:54
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | z gazet; piszą że 5W-30 (syntetyk) jest stosowany zwykle żeby obniżyć troszkę zużycie paliwa poprzez zmniejszenie oporów tarcia ALE olej ten wytwarza cieńszy film olejowy a przez to silnik jest gorzej chroniony. /Auto świat poradnik nr 04/2012 / |
od dzisiaj leje 15W40 do wszystkiego co mam pod domem
NIC NIE JEST TAK DOBRE JAK SYNTETYK
prosze sobie zapamiętać |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 22:59
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | od dzisiaj leje 15W40 do wszystkiego co mam pod domem |
a przede wszystkim do śmietnika W końcu też pod domem ;-) |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 10:36
|
|
|
scorpion69 napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | Jedyny środek wart polecenia to dodatek dodawany wraz z olejem XADO. Polecam! |
tyle że z XADO mają tylko 5W-30 oraz 0W-40 które nie za bardzo by podchodziły; 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. A 5W-40 to tylko półsyntetyk... No i z kolei coś jest nie tak -sam dodatek kosztuje ok. 200zł a olej 5L jest w podobnej cenie |
XADO jest też mineralny, półsyntetyk 10W-40. Brat stosował ostatnio w oplu, ma tańsze dojście (jakies 30 % niż ceny na stronie). Olej jest w metalowej puszcze i ma fajny zapach !
http://xado.pl/index.php?...ategory&path=35 |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|