[MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357 |
Autor |
Wiadomość |
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 14:15
|
|
|
acti357 napisał/a: | Nie ma chłodnicy, akumulatora i nawet serwo z pompą gdzieś zaginęło... |
psikus |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 26 Sty 2014, 17:51
|
|
|
Miałem dzisiaj nieco wolnego czasu postanowiłem zabrać się za naprawę kierownicy.
Była już bardzo zmęczona, niektórych miejscach szwy rozeszły się na tyle, że były luźne.
Foto gdzie jeszcze nie było tak źle:
No to otwieramy pacjenta:
Nie mam w tym żadnego doświadczenia i nigdy nie szyłem skóry. Kupiłem tylko odpowiednią nić a igłę oczywiście ukradłem.
Pierwsza próba przebiegła dość dobrze:
Było "dobrze", skóra została napięta a wolna przestrzeń pod szwami zniknęła.
Tylko że ori wygląda tak:
No to poprawka, 3x tyle roboty. Jakoś poszło i kierownica od Mafiosa wróciła do świata żywych
Cholernie ciężko jest zrobić zdjęcie kierownicy po wewnętrznej stronie obręczy, więc niestety nie jest to pełne odzwierciedlenie wyczynu
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2014 18:21 ]
Od połowy września Fiesta stała w garażu. Jeśli wyjeżdżała to bardziej o moich siłach niż o własnych.
Dziś w końcu wyjechała sama. Do spokojnego podróżowania jeszcze dużo brakuje, ale teraz to właściwie prace wykończeniowe.
Zebrałem sobie kilka fajnych fantów:
Przełamałem się i poszedłem w Zeteca (oczywiście 2,0):
Uzyskałem taki efekt:
Zanim będę mógł spokojnie wyjechać na drogę minie jeszcze trochę czasu. Bardzo chciałbym ją ukończyć do zlotu. Mam nadzieję, że dam radę |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 1 Kwi 2014, 19:40
|
|
|
No w końcu
Jak nie dasz rady to pomogę, przecież na zlot bez twojej fiesty nie jadę bo swojej nie mam |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 10:40
|
|
|
W końcu miałem chwilkę, żeby zrobić zdjęcie naklejki wykonanej przez Ad@musa, oto efekt:
Długo szukałem, ale mam komplet oświetlenia przedniego
|
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 16:33
|
|
|
Chłodnice wymieniłeś? Żółte halo są spoko. Ja troszkę żałuje, że dopiero na koniec zlotu dowiedziałem się, ze ożeniliscie zeteca na wiązce i kompie CVH, ciekawe jak to jeździ |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 18:15
|
|
|
Chłodnica wymieniona natychmiast po powrocie.
W sumie nie miałem przyjemności jazdy Fiestą 2.0 z przepływomierzem, więc nie mam z czym porównać.
Ogólnie jestem z niej bardzo zadowolony. W trasie potrafi zejść do 6,8L/100km a i 200km/h (gps) to dla niej żaden problem
No i przy okazji braku przepływomierza mam nieco więcej miejsca pod maską oraz bezawaryjny MAP |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Cze 2014, 19:21
|
|
|
też w niedalekiej przyszłości pozbędę się przepływomierza, a i ECU odsapnie, bo nie będzie wtryskami sterować |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 24 Sie 2014, 15:19
|
|
|
Prace przy aucie powoli idą dalej. Zabrałem się za dokładne oczyszczanie zacisków z pozostałości czerwonej farby (któryś z poprzednich właścicieli je pomalował a ja miałem wenę na czyszczenie ) no i pierwsze co to przy rozbieraniu urwałem sprężynkę
Skończyło się to tak:
Bardzo nie lubię roboty z zapieczonymi śrubami itp. więc zamontowałem całkiem nowe ori zaciski
Poprawiłem też nieco działanie elektrycznych szybek:
Strachłapki zaczynają mi się powoli rozlatywać i muszę się rozejrzeć za "nowymi"
No i przyczyna przekładki sterowania szybami z konsoli trochę bliżej:
[ Dodano: Nie Mar 29, 2015 18:58 ]
Długo nic nie robiłem przy czarnej, ale w końcu po trochę się za nią zabieram.
Znęcałem się nieco nad głowicą i wyszło to chyba całkiem nieźle.
Na koniec oczywiście w całości
Do zrobienia został właściwie tylko rozrząd oraz wydech.
Przy tej ilości wolnego czasu, którą dysponuję auto wyjedzie o własnych siłach gdzieś za miesiąc |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 29 Mar 2015, 19:53
|
|
|
Głowicę umył i się chwali
A tak na poważnie to co to za piwo? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Mar 2015, 21:30
|
|
|
Głowicę na metalowej uszczelce składasz? ładnie to wyglada |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 31 Mar 2015, 09:34
|
|
|
Mariox003, Wpadnij to zobaczysz
luk-90, Składam to na zwykłej uszczelce. Nie chcę przesadzić ze stopniem sprężania, bo głowica pochodzi z BT i nie mam pewności czy nie była już planowana.
[ Dodano: Pią Kwi 17, 2015 23:36 ]
Dzisiaj w końcu miałem nieco wolnego czasu, więc pozwoliłem sobie na małe obspawanie komory silnika.
Czyszcząc okolice kielichów spodziewałem się straszliwej ilości rdzy zwłaszcza w kącie przy grodzi. Na szczęście nie było źle. W kielichach nie zastałem jej ani grama. Przy ściance grodziowej coś się zaczęło pokazywać, ale tylko powierzchniowo.
Jutro postaram się dokończyć robotę a jak się uda to może nawet odpalę tą moją "hybrydę" |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 17 Kwi 2015, 23:48
|
|
|
UP |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 19 Kwi 2015, 20:53
|
|
|
Jakby ktoś chciał połączyć głowicę z BlackTopa z blokiem SilverTopa to przedstawiam krótką instrukcję.
Przykręcamy głowicę (wybrałem grubą uszczelkę).
Przymierzamy napinacz z BT w miejsce rolki prowadzącej, ustawiamy go tak aby łapka blokująca była bliżej wydechu. Znaczymy miejsce i wiercimy otworek na łapkę w tej czarnej blaszce. Przykręcamy napinacz. Pasek nierządu pasuje z silvera. Ustawiamy koło pasowe na znaku (w kole nacięcie, znak na misce olejowej) i wałki rozrządu. Pasek montujemy odwrotnie niż zwykle. Układamy go ciasno od strony napinacza, zakładamy na wałek ssący i dolną część wałka wydechowego. Teraz wygodnie jest to zrobić w dwie osoby. Jeden trzyma taki układ paska a drugi kręci kołem zamachowym w prawo (odwrotnie niż pracuje silnik). Z racji tego, że kółka nie są ostre na brzegach pasek powinien wskoczyć bez żadnych problemów. Dalej standardowo: napinamy pasek, kilka obrotów wałem i sprawdzamy znaki. Jeśli wszystko gra to znaczy, że rozrząd jest dobrze ustawiony.
Oczywiście nie pasuje na to żadna osłona, więc trzeba dobrze pospinać okoliczne przewody
Tak to wygląda zamontowane:
Jak jeździ (bo już jeździ) nagram jak pojadę do Niemiec na autostradkę |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Kwi 2015, 20:55
|
|
|
acti357, fajnie, że wrzuciłeś info Chyba Qzyn to też opisywał, ale fotek nie kojarze |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 14 Cze 2015, 13:00
|
|
|
Dopadłem ostatnio spawarkę i postanowiłem nieco porzeźbić.
Podłoga była wzmocniona od spodu więc tym razem zgniła od góry - odczepiła się od progów wewnętrznych.
Wywaliłem rudzielca i wspawałem nową blachę a potem skończył mi się gaz
W aucie nie ostało się już żadne wygłuszenie. W środku zrobiło się nieco głośniej
Hybryda Black Topa i Silvera jeździ bardzo fajnie.
Temperatura cieczy chłodzącej trzyma się dość wysoko, nawet pomimo tego że wiatrak jest włączony na stałe.
Z auta wyleciała też nagrzewnica, ale nie sądzę że jej brak ma taki wpływ na temperaturę.
Stopień sprężania nieco wzrósł. Jak się mocno nagrzeje to pod obciążeniem słychać spalanie stukowe - nie miałem jeszcze czasu na regulacje
Pasek nierządu bez górnej części obudowy trochę szumi, ale idzie to przeżyć
Zrobiłem jeszcze kilka modyfikacji, którymi pochwalę się następnym razem |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2015, 14:23
|
|
|
Planujesz ją może hamować? Ciekaw jestem ile by koni wypluło pewnie okolice 140-150km
Jako ciekawostke w temacie hybryd to dodam żę blacktop ma lżejsze kólka rozrządu po ~55g |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 3 Paź 2015, 17:15 Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
|
|
|
Dawno nic tu nie pisałem a to jak zwykle oznacza, że sporo znowu zrobiłem.
Zacznę od tego, że dostałem od Darasa tarczę sprzęgła obitą mieszanką z dodatkiem kevlaru.
Już fajnie trzyma a jeszcze się raczej nie dotarło. Z lewej wzmocniona z prawej oryginał Sachsa.
Kolejne części od Darasa to kompletne wspomaganie kierownicy. Niestety zdecydowanie nie jest plug&play co w sumie potraktowałem jako małe wyzwanie Krzyżak do maglownicy, który dostałem miał minimalne luzy (dla mnie nie do zaakceptowania, ale po prostu mam wysokie wymagania )
Znalazłem w starych częściach kolumnę kierowniczą z MK4.
Teraz tak, od lewej:
- krzyżaki z MK4,
- kolumna z MK3 ze wspomaganiem (ostatni krzyżak jest osadzony na wieloklinie),
- kolumna z MK3 bez wspomagania
Zrobiłem to już z 3 miesiące temu więc mogę niechcący pominąć jakiś krok, ale zrobiłem tak:
- Używając palnika i przymusu bezpośredniego, rozłączyłem krzyżaki z MK4 (są złapane na klej),
- Dolna część pasuje do magla z MK3, trzeba ją nieco skrócić (nie zmierzyłem ile),
- Obcinamy krzyżak z kolumny MK3 BEZ wspomagania,
- Wkładamy przerobioną kolumnę na miejsce, wkładamy uszczelkę grodzi silnika,
- Przekładamy krzyżak od maglownicy przez ścianę grodziową,
- Górny krzyżak z MK4 nasuwamy na skrócony trzpień krzyżaka z MK4 i na przerobioną kolumnę,
- Jak mamy połapane wszystkie wymiary to można na koniec obspawać/skleić miejsce łączenia krzyżaków,
- Kręcimy kierownicą i sprawdzamy czy o nic nie ociera, w czarnej musiałem nieco przerobić mocowanie pedału sprzęgła.
Wadą tego rozwiązania jest to, że uszczelka grodzi nie przylega idealnie do wałka. Zaletą jest brak luzu i ceny krzyżaków do MK4.
Ktoś mówił, że się nie da?
Rozebrałem też doszczętnie całe nadwozie celem obspawania i naprawy dziurek w karoserii
Podszybie było zjedzone doszczętnie a teraz wygląda nieco lepiej.
Obspawałem i zabezpieczyłem też wszystkie łączenia blach w komorze silnika i większość pod deską rozdzielczą.
Zrobiłem sobie też rozpórkę kielichów.
Sumując te wszystkie modyfikacje Fiesta prowadzi się całkiem inaczej. Jest dużo bardziej przewidywalna w zakrętach. Zrobiła się też nieco twardsza i w końcu jeździ prawie tak jak bym tego chciał
Tu dla potrzebujących, schemat przebiegu paska wieloklinowego do rs1800 ze wspomaganiem (1815cm), sam szukałem i nie mogłem nic wyszukać.
Na koniec tego sprawozdania z ostatnich trzech miesięcy pochwalę się nowym stołem warsztatowym wykonanym z drewna dębowego o grubości 5cm. Teraz jak trzeba to mogę uderzyć w stół sporym młotem, tylko trochę szkoda go nawet zabrudzić
Choć znalazłem mu też jedno fajne zastosowanie
|
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 3 Paź 2015, 17:30 Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
|
|
|
W końcu porządny stół |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Paź 2015, 18:28 Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
|
|
|
Fajnie zobaczyć, że ktoś jeszcze dłubie konkretnie fieste. Coś jeszcze robiłeś z silnikiem oprócz głowicy blacka? Mierzyłeś jakie ma teraz może cisnienie na garach? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Paź 2015, 19:14 Re: [MK3] XR2i 16V 2,0 by acti357
|
|
|
Faktycznie, kawał dobrej roboty |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
|