[MK6] Czyszczenie przepustnicy w 1.25 75 KM |
Autor |
Wiadomość |
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Lip 2012, 20:42 [MK6] Czyszczenie przepustnicy w 1.25 75 KM
|
|
|
Dzień dobry!
W związku z falującymi obrotami silnika na jałowym przeprowadziłem małe śledztwo. Po objawach (podwyższone obroty na jałowym, delikatne pływanie obrotów) doszedłem do wniosku, że to silnik krokowy. Niestety w MK6 1,25 (Model rocznikowy 2003), silnik krokowy wbudowany jest w przepustnicę. (w MICROCAT też nie potrafię go znaleźć jako osobnej cześci) Postanowiłem więc tą ostatnią przeczyścić. Znalazłem taki opis- a niestety nie znając kompletnie języka rosyjskiego korzystam z translatora- tłumaczenie brzmi co najmniej śmiesznie.
http://www.fusionguru.ru/...oy_zaslonki.htm
Czy ktoś probował czyścić przepustnicę w mk6 ? Procedura kalibracji po czyszczeniu ogranicza się tylko do tych kroków
1.Włącz zapłon i czekaj
2.Wyłącz zapłon, odczekać 5 minut
3.Włącz zapłon, 5 sekund, aby uruchomić silnik.
??
W innych autach trzeba wpinać się pod komputer.
Jakieś praktyczne rady przed czyszczeniem ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lip 2012, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Lip 2012, 23:33
|
|
|
Jak wymieniałem kolektor ssący, musiałem odłączyć i przepustnicę, po ponownym podłączeniu odpaliłem normalnie jak zawsze, nic nie kalibrowałem i pracuje prawidłowo... Porady: zdemontować, umyć, zamontować, odpalić... I wsio... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lip 2012, 00:43
|
|
|
Spokojnie Ford to nie Folkswagen tu nie trzeba adoptowac przepustnicy na blokach pomiarowych bo jest to odczytywane i automatycznie uczone przez ECU... Jedynie blad zostanie z poprzedniego odczytu ktory nie wywali ci CHECK ENGINE, a zniknie po 10 opdpaleniach jesli wartosci sie nie zmienia...
Winowajca w tym przypadku jest odma i jej umieszczenie... |
_________________
|
|
|
|
|
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 07:34
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi, wyczyszczenie przepustnicy okazalo sie duzo prostsze niz zakladalem. Poki co obroty stoja w miejscu, ale musze to dokladnie potestowac. Zauwazylem ze jak wkrece silnik (na luzie) na jakies 4500 obr i puszcze gaz to z tlumika slychac kilka cichych pykniec. Zastanawiam sie czy to normalne czy jednak cos wiecej mi pada. Wyczytalem ze to moze byc od ukladu WN (swiece maja ponad 30 000km) badz padajacego tlumika. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 13:24
|
|
|
zuli007 napisał/a: | Zauwazylem ze jak wkrece silnik (na luzie) na jakies 4500 obr i puszcze gaz to z tlumika slychac kilka cichych pykniec. Zastanawiam sie czy to normalne czy jednak cos wiecej mi pada. Wyczytalem ze to moze byc od ukladu WN (swiece maja ponad 30 000km) badz padajacego tlumika. | To normalka, mam tak od nowości... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 21:41
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, uspokoiłem się
Dodam, że przejechałem dzisiaj ze 150 km po przeczyszczeniu przepustnicy i mam wrażenie, że auto lepiej chodzi- w sensie jest żwawsze, więc jeśli ktoś ma problem z obrotami i od kilkudziesięciu/set km nie czyścił przepustnicy to polecam to zrobić - zabieg banalnie prosty, 0 problemów z odpaleniem auta (po przeczyszczeniu odpalił jak zawsze "od styku". Obroty na jałowym wróciły do normy ( ok 700-800 obr/min na ciepłym silniku). |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Lip 2012, 22:11
|
|
|
U mnie nie była czyszczona od nowości (ponad 80tyś km) i nic się nie dzieje... Przy jakim przebiegu wyczyściłeś, bo zapomniałeś o tym napisać... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 19:45
|
|
|
Auto ma obecnie ok 133 000 km. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.