[MK3] Wycieki oleju |
Autor |
Wiadomość |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:41 [MK3] Wycieki oleju
|
|
|
Jak widac jesten nowy na forum i wszystkich serdecznie WITAM
Kupiłem ostatnio fiestke mk3 96r 1.3. I teraz pojawił sie wyciek oto zdjecia
http://imageshack.us/g/836/20120303.jpg/
Mysle ze to uszczelka miski olejowej ale to tylko moje podejrzenia
Co wy na to ? Co to moze byc ?
Jesli to w czyms pomoze to olej mam Quakera 10w40.
Dodam ze Fiestka troche kopci na bialo , wody nie ubywa z chłodnicy. Tłumik troche w oleju jest . Dodam jeszcze ze tłumik mam do wymiany bo proch z niego |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 08:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:52
|
|
|
Jak wcześniej było sucho i się zrobiło na łączeniu bloku z miską mokro to może być uszczelka, a jak mokro też w okolicy koła to prędzej uszczelniacz |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 14:13
|
|
|
Hmm no tak. A jak to sprawdzic ? widac na 1 i 2 zdjeciu ze niby z miski. Nie znam sie zbytnio wiec to tylko przypuszczenia. A co z olejem na wydechu ?
Dzis bylem na kanale i znawca powiedzial ze to uszczelniacz . Da rade to samemu wymienic ? |
Ostatnio zmieniony przez Wolvi 3 Mar 2012, 18:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 18:40
|
|
|
Miska była kiedyś ruszana bo wystaje czerwony silikon. A co sprawdzania to można o ile dobrze pamiętam odkręcić dolną osłonę sprzęgła (to po czym leci olej), wytrzeć dokładnie i patrzeć gdzie jest źródło. O ile uszczelka miski to formalność tak jak i przedni uszczelniacz (tam gdzie koła pasowe) tak uszczelniacz tylni wału to już trochę roboty bo trzeba wyjąć skrzynie :( |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 18:43
|
|
|
Kurcze myslalem ze da rade samamu ale widze ze to ciezka robota ;d a koszt u mechanika to pewnie sporawy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Mar 2012, 19:30
|
|
|
możesz spróbować najpierw zmienić uszczelkę miski i zobaczyć czy się uspokoi. Koszty nie wielkie i pracy też nie za dużo.
Kup nową uszczelkę
0,5l benzyny ekstrakcyjnej
i silikon reizosil
Odkręć płytkę obok koła zamachowego od spodu bo pod nim ukryte są jeszcze 4 śrubki od miski.
przed zdjęciem miski spuść olej do czystej butelki
następnie odkręcasz wszystkie śrubki i wyciągasz miskę.
czyścisz i odtłuszczasz blok i miskę.
kupujesz w sklepie 4 śrubki M6 który okrajasz łby.
wkręcasz je w blok smarujesz delikatnie silikonem blok i miskę. Zakłaszasz uszczelkę na silnik.
zakładasz miskę. Obcięte śrubki maja to ułatwić i zapobiec spadaniu uszczelki.
Jak skręcisz na 4 śrubki to demontujesz dorobione kołeczki i wkręcasz resztę śrubek.
nie używaj dużej siły przy dokręcaniu bo uszczelka się uszkodzi i wylezie z pomiędzy miski i bloku na zewnątrz. Warto wstępnie skręcić i oddczekać z 10 min by silikon zaczynał wiązać i dopiero wtedy dokręcać ostatecznie. Jeśli uszczelka ma stalowe grzybki w sobie możesz miskę dokręcić mocniej. |
|
|
|
 |
Icek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:22
|
|
|
Jak zdejmiesz ta oslone bedziesz widzial na kole samachowym i wewnatrz skrzyni olej.
Koszt nowego uszczelniacza to 40zł a robota u mechanika 200-300 wiec nie oplaca sie robic samego uszczelniacza, ja u siebie w misce znalazlem szczatki jego i jak jezdzilem na minimum to olej nie uciekal az tak energicznie jak przy wiekszej ilosci.
A wymianke zrobilem sam w 2.5godziny jedynie to trzeba miec dobre narzedzia klucz dynamometryczny by sie przydal centrownica do sprzegla no i reszta kilka nasadek i plaskich kluczy nic ciezkiego nie jest ale troszke trzeba miec pojecie, wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:43
|
|
|
Icek napisał/a: | wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic. |
Tylko poco jak jest opisane w książce napraw którą można znaleźć w necie. Książka, z serii Sam naprawiam |
|
|
|
 |
Artuch
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Mar 2012, 23:09
|
|
|
Wolvi.
Powoli i spokojnie!
Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski.
Powodem może być wysokie ciśnienie w silniku.
Sprawdź najpierw stan odmy czyli odprowadzenia gazów z silnika do puchy filtra powietrza -
generalnie chodzi o drożność od korka wlewu oleju do trójnika który jest wciśnięty od dołu do puchy filtra powietrza i z niego idzie również wężyk do kolektora dolotowego - poważnie :).
Ja miałem bardzo podobny objaw jak zatkała mi się odma (to było zeszłej zimy przy konkretnym minusie) a powodem było ziarenko piasku które zatkało ujście z trójnika do kolektora dolotowego i zamarznięty majonez w trójniku blokował zupełnie ujście gazów z silnika dopóki ten solidnie się nie rozgrzał.
Wywaliło mi wtedy olej zupełnie jak Tobie uszczelnieniami wału oraz uszczelką miski i jeszcze uszczelką pokrywy zaworów.
Mam nadzieję że w twoim przypadku powód będzie taki lub równie błahy.
Sprawdź również czy nie masz po prostu za dużego poziomu oleju w silniku wg bagnetu i koniecznie samochód musi stać na poziomym podłożu aby była absolutna pewność bo dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
Możesz również sprawdzić jak duże są przedmuchy na tłokach/pierścieniach wyciągając korek wlewu oleju podczas pracy silnika i przytykając dziurę w większości ręką - będziesz czuł jak szybko rośnie ciśnienie i po zrobieniu małego otworu ręką będzie widać jak mocno dmucha (nie przytkana dziura wlewu oleju robi dużo szumu i sztucznego wiatru a tak naprawdę to wydmuch jest wtedy 1/4 tego co się wydaje).
Pozdrawiam i miłego dochodzenia. |
_________________ Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 07:55
|
|
|
Artuch napisał/a: | Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski. | Facet kupił niedawno auto,,, myślę że jak kupował to silnik był suchy, przygotowany do sprzedażny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 19:03
|
|
|
Przy zakupie nic nie lecialo. Po przejechaniu jakis 500km sie tak zrobilo.
A co do poziomu oleju to ostatnio dolewke robilem jakies 0.3l jest pomiedzy max a mini. |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 5 Mar 2012, 19:11
|
|
|
Artuch napisał/a: |
dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
. |
olej na wydechu srodkowym a nie olej w wydechu |
|
|
|
 |
Artuch
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 19:30
|
|
|
Pisałeś na początku że tłumik jest trochę w oleju - który tłumik i czy z zewnątrz od oleju czy od środka?
Sprawdzałeś już coś wogóle w tej sprawie? |
_________________ Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl) |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 11:36
|
|
|
Dobra prawdopodobnie leci z miski. Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie >? Jak bede mial chwile czasu to zmienie uszczelke miski i zobaczymy co dalej będzie sie działo;) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 22:39
|
|
|
Wolvi napisał/a: | Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie | Nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:44
|
|
|
w końcowym tragicznym stadium zacznie ślizgać się sprzęgło.
Ale jeśli puszcza tylko trochę uszczelniacz to rozrzuci po skrzyni i blachach i spłynie na ziemie. |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:21
|
|
|
Mam jeszcze pytanie nie do tematu. Chcialem wymienic swiece i wyciaglem wszystkie przewody wn i teraz zbytni nie wiem jak je poprawnie zalozyc . W jakiej kolejnosci ? Sadze ze taki jest rozklad kabli jak opisywal bidżej
http://imageshack.us/f/181/p9250012vr3.jpg/
Z Góry Thx :d
A co do oleju to duzy koszt wymiany uszczelniacza ? tzn robocizna ... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:48
|
|
|
Skoro BJ tak narysował to znaczy tak musi być,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
nydo58
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Kamil
Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 10 Mar 2012, 19:50
|
|
|
Zobacz dobrze, na cewce masz ponumerowane i z tego co widzę to na przewodach też a na przyszłość radzę jak wymieniasz przewody czy coś w tym stylu to pojedynczo je odpinaj a nie wszystkie na raz. |
|
|
|
 |
Wolvi
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Konin Okolice
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 12:34
|
|
|
heh wlasnie zapomnialo mi sie Juz sprawa zalatwiona z cewkami i swiecami. Jeszcze tylko ten przeciek ... Jak bedzie cieplej to zmienie uszczelke miski. A jak bedzie leciec to wezme sie za ten uszczelniacz .... |
|
|
|
 |
|