Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:30 |
[MK6] za dużo "oleju", za duże spalanie. |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 22:28 [MK6] za dużo "oleju", za duże spalanie.
|
|
|
Witam. Z okazji ładnej pogody dziś trochę porobiłem przy samochodzie. Z ciekawości wyciągnąłem bagnet oleju- jak była końcówka pomiarowa to i tak jest odłamana, ale nie w tym rzecz. Przetarłem ładnie, wkładam, wyciągam i wielkie WTF. Na bagnecie pokazuje mi poziom bardzo skromny, a mianowicie 1/3 całkowitej długości bagnetu.. Dodam, iż olej był zmieniany we wrześniu i zalane 3,5L, kolejne 0,5l dolałem po regeneracji głowicy (wymiana ściec się nie powiodła) zgodnie z zaleceniem mechanika. Więc wychodzi 4L łącznie. No i było wszystko ładnie na dobrą sprawę, nie tak dawno (no tak może miesiąc temu) patrząc na stan oleju wychodziło to zgrubienie na górze miarki. Może ciut przy dużo ale ujdzie.
Ale to co dziś zobaczyłem to jestem przerażony- wtryski leją zdrowo? Co i jak sprawdzić?
Od razu mówię, że wszelkie regeneracje, wymiany wtrysków czy też pierścieni na tlokach w grę nie wchodzą.
(przebieg auta 182 tyś km. udukomentowany) |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Mar 2012, 00:20
|
|
|
misiak napisał/a: | za duże spalanie. | Znaczy jakie Bo zapomniałeś napisać... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Mar 2012, 10:47
|
|
|
tam jest dpf? |
|
|
|
 |
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 32 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Mar 2012, 13:09
|
|
|
Stunt_Man, nieee... |
_________________  |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Mar 2012, 19:09
|
|
|
7,8l/100km miasto. Po trasie osatnio nie jeździłem |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Mar 2012, 19:27
|
|
|
misiak napisał/a: | 7,8l/100km miasto | Faktycznie sporo jak na ropniaka, prawie tyle co nasza 1,6 w benzynie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 16:51
|
|
|
No właśnie. Zimą było 6,5l/100km.
Tak już siedziałem przerzucałem różne tematy, kolegów się pytałem i w ogóle.
To co wyszło z powżyszego:
1. może lambde szlag trafił i dawki nie może wyrównać i wali ciągle na bogatej
2. katalizator zapchany (autko jakoś ciutek wolniej się rozpędza i ma takie szarpnięcia- przy 4000- jakby się silnik zadławił i wtedy jest taki pierd chmurką czarną z wydechu)
3. kółka- mianowicie zbieżność. Jeżdżę już od 2 tygodni na letnich prawie na granicznym zużyciu ale to tylko do kwietnia. W październiku była robiona geometria i zbieżność, ale już mam końcówki do wymiany. Jedna felga krzywa jest.
Wtryski raczej nie leją, bo po tylu kilometrach to już mieszanina oleju i ropy powinna wylatywać korkiem wlewowym... |
|
|
|
 |
balood
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 40 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 08:58
|
|
|
z tego co gdzieś czytałem to turbinka pije olej , jeśli powoli zaczyna się psuć. |
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 10:15
|
|
|
turbosprężarka jest w najlepszym porządku- już mi dokotory z uczelni z nudów sprawdzały. Olej dostaje się przez głupią odmę- po wyłączeniu silnika kiedy spada ciśnienie w środku powinna membranka w odmie opaść a tego nie robi i opary dostają się do dolotu gdzie skraplają się ze względu na niższą temperature |
|
|
|
 |
balood
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 40 Skąd: poznan
|
|
|
|
 |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 18:29
|
|
|
poczytałem i zastnawiam się skąd oni to wynaleźli..... Fakt jest taki (rozmawiałem z facetem z serwisu forda), że przekaźnik świec żarowych to typowa usterka i 90% przypadków jest zimą przy pierwszych mrozach. Ale co ma przekaźnik do spalania.... Cuda na kiju po prostu. Przekaźnik ma prostą rolę- podaje prąd na świece przez określony czas, czyli jedynie komora spalania jest podgrzewana. Nie ma to najmniejszego związku ze spalaniem. Kolejna ciekawa rzecz z artykułu- uszczelki pod wtryskami. Tu się zgadzam. Są wycieki oleju. Ale NAPĘDOWEGO nie silnikowego... Nie wiem kto to pisał, ale są to bzdury. Uszczelki faktycznie trzeba zmieniać co jakiś czas. Koszt to zdaje się około 100zł/komplet oryginalny. I od tego zacznę naprawy ze względu na to że mam koryto ropy przy wtryskiwaczach |
|
|
|
 |
|