[MK3] Kręci, kręci lecz nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 08:58 [MK3] Kręci, kręci lecz nie chce odpalić
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów FKP.
Przejrzałem ostatnio trochę tematów związanych z moim lecz nie znalazłem stosownej i pomocnej odpowiedzi na pytanie które zadaję sobie cały czas.
Nie dawno moje auto wogle nie chciało odpalić - nie kręcił rozrusznik.
Dałem do regeneracji i było ok. Bo kilku dniach jednak samochód kręci kręci i nie chce odpalić.
Co może być przyczyną? Przewody zapłonowe, świece zapłonowe, czy coś innego?
Proszę o poradę.
;> |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:05
|
|
|
Skoro czytałeś, to porób i posprawdzaj to co wyczytałeś i napisz co sprawdziłeś,,, wtedy dopisze Ci co jeszcze sprawdzić,,, bo nie chce mi się po raz kolejny pisać tego co już jest,,, no i po co masz czytać znowu to samo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:17
|
|
|
To znaczy do tej pory jeszcze nic nie sprawdzałem, ponieważ nie chciałem się nie znając tematu po prostu tego dotykać.
JoeMix, w takim razie co mogę najpierw sprawdzić, co może być tego przyczyną:
świece? W jaki sposób je ocenić? Może wystarczy je dokładnie wyczyścić?
Co do przewodów zapłonowych słyszałem, że zapieczone mogą się zerwać ze świecy i wtedy takie sprawdzenie doprowadzi do wymiany przewodów na nowe. Jak można wykluczyć czy winą tego są przewody bez ich zdejmowania?
Czekam na odp.
Pozdr |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:31
|
|
|
Nie wiem jak można zepsuć przewód WN zdejmując go ze świecy, chyba tylko przez jego nieumiejętny demontaż, jak coś tam się zapiekło to i tak do wymiany jest,,,
Masz zapisane 1,3 - pierwsze to czy faktycznie masz 1,3 (gaźnik) czy jednak 1,3i (mono) bo może wszystko jest OK, tylko zalałeś auto,,,
Żeby sprawdzić świece to trzeba ją wykręcić (żeby wykręcić trzeba wyczyścić gniazdo by nic do środka nie wpadło), bo w końcu siedzi w silniku, chyba że zajrzysz tam przez zawory czy jakoś inaczej dokonasz wglądu w komorę spalania to czy na świecy jest iskra sprawdzisz zakładając na nią przewód i dotykając gwintem świecy do masy,,, przy kręceniu silnikiem powinna iskra między elektrodami skakać (tylko nie kopnij się prądem). |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 09:47
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, jak dokładnie sprawdzę czy to napewno gaźnik to dam znać, aczkolwiek wydaję mi się, że to gaźnik.
A jeśli go po prostu zalałem, to co w takim wypadku można uczynić? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 10:02
|
|
|
Jak gaźnik: Powoli nacisnąć gaz do podłogi i już go nie ruszać aż zapali (albo okaże chęć odpalenia, tzn, przestanie jałowo kręcić a zacznie "podrygiwać") - najlepiej se cegłę położyć, tak samo ssanie - wsunąć i nie ruszać. (chodzi obo aby zminimalizowac podawanie paliwa,,, a odparować to co zalega w silniku) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 10:14
|
|
|
Okej, spróbuje tego jak wrócę do domu.
Dzięki za odowiedzi i jak narazie - dousłyszenia.
|
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 19:19
|
|
|
witam ponownie. Cóż ta metoda zadziałała wręcz moge powiedziec ze odrazu. Pierwsza próba odpalenia i odrazu poszedl tzn odpalil.
Wiec jest ok. Pytanie co teraz?
czy mam jezdzic teraz do tej pory az znowu cos wyjdzie na jaw?
Aktualnie wymienie swiece zaplonowe bo juz jezdze na aktualnych wiecej niz mozna (ponad 10.000 km)
Cos jeszcze moge zrobic czy narazie nic?
(przy kolejnych probach odpalenia samochod zalacza sie ok w odpowiednim momencie, obroty sie stabilizuja - slowem jest tak jak powinno byc). |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 19:27
|
|
|
piterson91 napisał/a: | Aktualnie wymienie swiece zaplonowe bo juz jezdze na aktualnych wiecej niz mozna (ponad 10.000 km) |
Świece z tego co pamiętam wymienia się co 40 tyś km więc nie masz się co przejomować.
Skoro odpalił to jeździj, może będzie okej;)
W dalszym ciągu nie napisałeś czy masz wtrysk czy gaźnik, a to robi różnice |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 20:22
|
|
|
Mam gaźnik. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 20:35
|
|
|
piterson91 napisał/a: | Cóż ta metoda zadziałała wręcz moge powiedziec ze odrazu. Pierwsza próba odpalenia i odrazu poszedl tzn odpalil | No to dobrze,,, piterson91 napisał/a: | Wiec jest ok. Pytanie co teraz? czy mam jezdzic teraz do tej pory az znowu cos wyjdzie na jaw? | Napisz jak palisz zimny silnik a jak ciepły, po kolei co robisz,,, bo zalać gaźnik to nie problem, wystarczy drobny błąd w obsłudze silnika,,, z drugiej strony są jednostki które wyłamują się od ogółu i wymagają innego traktowania, ale tego trzeba już się wyuczyć na swoim silniku,,, (jakieś dodatki typu LPG?) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Cze 2012, 21:24
|
|
|
Zimny silnik: przekrecam kluczyk i po 2 sekundach silnik odpala, obroty po kolejnych 2 sekundach sie stabilizuja i jest ok.
Cieply silnik: to samo tylko silnik sie szybciej zalacza, ale ostatnio od momentu zamontowania regenerowanego rozrusznika trzymam czasem kluczyk dluzej tzn czuje ze silnik jest odpalony a ja trzymam klucz w stacyjce ciut dluzej... po prostu przyzwyczajenie do starego rozrusznika. nie wiem czy tym moglbym zaszkodzic.
w kazdym razie jest tak jak pisze.
Teraz juz bede sie staral normalnie odpalac moj silnik. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Cze 2012, 00:36
|
|
|
Np. mój nie odpali bez odrobiny ssania,,, choćby i ciepło było, jak zimny to zaraz zgaśnie,,, potrzebuje chociaż z 30 sekund na wzbogaconej mieszance,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Cze 2012, 09:08
|
|
|
A jak wyłączyć te ssanie u mnie w fieście? |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Cze 2012, 17:24
|
|
|
jeśli masz reczne ssanie to wajcha jest przy kerownicy, poprostu wsuwasz dzwignię do konca. automatyczne to chyba samo sie wyłącza. Na desce powinna zgasnac pomaranczowa kontrolka ssana.
Zapoznaj sie z intrukcą rozruszu silnika na gazniku. Gdy silnik jest zimny powinno sie uruchamiac auto ze ssaniem. Ciepły nalezy urachamiac wciskając pedał gazu do połowy bez ssania. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Cze 2012, 19:29
|
|
|
pablon napisał/a: | Zapoznaj sie z intrukcą rozruszu silnika na gazniku. Gdy silnik jest zimny powinno sie uruchamiac auto ze ssaniem. Ciepły nalezy urachamiac wciskając pedał gazu do połowy bez ssania. | Po warunkiem ze nie chce palić jak się niczego nie dotyka |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
piterson91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Cze 2012, 21:37
|
|
|
Dobra tam, nieważne.
Aktualnie mój Chomiczek "Choma" fiesta jeździ hhee
Dotankowałem, żeby pobierał świeże paliwo i miał jego zapas, bo zorientowałem się właśnie że mam już rezerwę.
W razie jak będzie się coś działo to się odezwę.
Dzięki za podpowiedzi
Pozdrr ;] |
|
|
|
 |
|