Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: diesel, filtr paliwa, mk6, pompa paliwa, tdci

[MK6] Odpowietrzenie układu paliwowego (filtr paliwa)
Autor Wiadomość
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2012, 13:32   [MK6] Odpowietrzenie układu paliwowego (filtr paliwa)

Witam!

Samochód:
Fiest 1.4 TDCi 2002r.

Problem:
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa, jednak wcześniej doprowadziłem go do takiego stanu, że już autko odpalało np. po 20 zakręceniu, niestety wczoraj odmówiło posłuszeństwa, już filtr był tak zapchany, że wogle nie przechodziło paliwo. Po wymianie rzecz oczywista, że układ była zapowietrzony.

1. Pompuje pompka koło silnika jednak wciąż lecą pęcherzyki wymieszane z bardzo mała ilością paliwa i płynnej substancji nie widać.

2. Próbowałem kręcić niestety to nic nie daje.

3. Napełniłem filtr paliwa paliwem i spróbowałem cały proces ponownie, nadal to samo.

Wyczytałem na innej stronie, że jak układ jest mocno zapowietrzony to najlepiej wyjąc jakiś wężyk blisko wtrysków zassać samodzielnie lub jakaś inną pompą paliwo z tej rurki aż zacznie lecieć. Pierwszy razy wymieniam ten filtr więc nie chciałbym nic popsuć proszę o informację czy to słuszne spostrzeżenia i dobry pomysł i który z -przewodów paliwowych mogę bezpiecznie wyczepić aby nic nie zepsuć. Czy wężyki są jakoś zgrzewane czy swobodnie będę mógł go nałożyć spowrotem bez jakiejś specjalnej ingerencji?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Cze 2012, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2012, 13:51   

W zbiorniku paliwo masz czy na rezerwie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2012, 14:17   

Licznik w aucie wskazuje mi ostatnią kreskę (ostatnią kreskę składająca się z dwóch małych kwadracików).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2012, 14:23   

Ja bym zaczął od zalania zbiornika tak do połowy gdzieś,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2012, 14:28   

Jak już go zaleje do połowy to układ powinien się sam odpowietrzyć?

Albo dam radę go odpowietrzyć przy pomocy tej gruszki?

Jak nie to który wężyk mogę wypiąć?
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Cze 2012, 14:29   

erO_ napisał/a:
Pompuje pompka koło silnika jednak wciąż lecą pęcherzyki wymieszane z bardzo mała ilością paliwa

pompuj aż popłynie paliwo
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2012, 14:36   

Pompowałem chyba z godzinę, ręka mi odpada, mam nadzieję, że jak zaleje do połowy zbiornik to pójdzie. Dziwne jest to, że zalałem filtr więc chociaż coś powinno iść :/ a nie same pęcherzyki.

Ktoś miał podobny problem?
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Cze 2012, 07:50   

Problem częściowo rozwiązany, odczepiłem rurkę wejściową i wyjściową filtra, wbiłem w nie tyle paliwa ile weszło strzykawką zakupioną w aptece. Pompowałem gruszką i w końcu zaskoczyło, paliwo zaczęło lecieć, oczywiście wpierw z pęcherzami powietrza które stawały się coraz mniejsze.

Myślałem, że problem jest zażegnany jednak auto wciąż się zapowietrza codziennie muszę pompować i kręcić kilka bądź kilkanaście razy aby je odpalić. Oczywiście jak zassa paliwo i zgaszę go na kilka minut to odpala bez problemu, chyba te powietrze zbiera się po jakimś czasie, np. po 10 godzinach stania ciężko odpalić samochód, chyba, że wcześniej odpowiednio napompujemy i odpalimy z lekko wciśniętym gazem.

1. Ktoś miał taki problem?
2. Czy możliwe, że układ gdzieś jest nieszczelny? Nie za uwarzyłem wycieków pod pojazdem.
3. Czy jest taka możliwość, że układ był tak mocno zapowietrzony, że gruszka nie pomoże aby wytrącić taką duża ilość powietrza i trzeba to zrobić jakoś inaczej?
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Cze 2012, 08:12   

erO_ napisał/a:

1. Ktoś miał taki problem?
2. Czy możliwe, że układ gdzieś jest nieszczelny? Nie za uwarzyłem wycieków pod pojazdem.
3. Czy jest taka możliwość, że układ był tak mocno zapowietrzony, że gruszka nie pomoże aby wytrącić taką duża ilość powietrza i trzeba to zrobić jakoś inaczej?


1. Tak, w "maluchu". :) Wiem potrzeba nielichej wyobraźni aby porównać oba systemy zasilania ale idea jest ta sama, czyli uniwersalna.
2. Tak. Nie musi być wycieków aby do układu dostawało się powietrze.
3. Nie możliwość a fakt, z którym co i rusz się borykasz.

W moim pierwszym przypadku powietrze dostawało się przez pompkę paliwa. Nic nie ciekło, dostawało się tylko powietrze. Pomogła wymiana uszczelki pod kopułką czy jak to się tam nazywało. W drugim przypadku padł zaworek odcinający ssący. To był dopiero problem bo nie mogłem dojść czemu paliwo schodzi z przewodu paliwowego (cofa się do baku) i potem muszę długo kręcić rozrusznikiem nim zassa je z powrotem i trafi do gaźnika. Już nie pamiętam skąd miałem info o tych zaworkach jako możliwej usterce ale ich wymiana usunęła problem.
Zasadniczo raz zassane paliwo powinno cały czas się trzymać w przewodach i pompce. Jeśli tak nie jest to znaczy, ze układ jest nieszczelny. Nie musi cieknąć, wystarczy że skądś bierze "lewe" powietrze do układu.

Teraz pozostaje Ci przenieść analogie do Twojego systemu zasilania i poszukać rozwiązania.
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
erO_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Cze 2012, 08:21   

Dziękuje za informację, poszukam tych elementów w aucie i może załatwi to problem, najgorsze jest to , że nigdy nie było problemów z zapowietrzaniem się układu paliwowego do momentu wymiany tego nieszczęsnego filtra.

Jeszcze tak mi przyszło do głowy, że może te klipsy do filtra paliwa wpinane w jakiś sposób puszczaj powietrze, bo w sumie tylko one były odpinane do jego wymiany.

Jest jakiś patent żeby to sprawdzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.