Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM
Autor Wiadomość
lider_boss 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:21   [MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM

Witam wszystkich.

Tak jak w temacie jestem posiadaczem Fiestolota z Endura 60KM z 2000 roku. Przymierzam się niebawem do wymiany rozrządu i tak przy okazji zacząłem rozmyślać czy może dałoby rade co nie co dodać mocy temu silniczkowi. I z tąd moje pytania. Co jeszcze potrzeba oprócz kolektora i turbiny do zabiegu w tytule. Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM. Czy coś mi się myli? Czy wszystko przebiega tak jak w tym temacie FAQ - Turbimy 1.8 Diesla czy są jakieś różnice w wykonaniu bo w tamtym FAQ wszystko jest pokazane na 1.8D ale z tego co widze nie Endurze.

Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z góry dziękuje. :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:32   

lider_boss napisał/a:
Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM.


Nie. Sam IC nie da Ci 15KM. Zwłaszcza w tym miejscu, w którym montowali go seryjnie. :)
Moc pojawia się od większego dmuchania turbiną i większych dawek paliwa na pompie. IC jedynie zapobiega puchnięciu silnika od temperatury sprężonego powietrza, i spadkowi mocy.
Kołuj sobie jakieś zdrowe T2, zafunduj fieścinie FMIC, podlej ją paliwem na pompie, i będzie OK. Nie potrzebujesz nawet pompy z boosterem do zabaw - u mnie daje rade BOSCH z wolnossaka, bez boostera.
Silnik masz ogólnie w dobrym stanie?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
Ostatnio zmieniony przez Jaszczur 29 Maj 2012, 01:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lider_boss 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:55   

Silnik w zupełności w stanie bardzo niezłym, zbliża mi się rozrząd, zero wycieków i problemów z odpalaniem a z tego co czytałem to różnie bywa. Od półtorej roku w polsce wcześniej okupował niemieckie drogi. Mówisz turbinke T2 a FMIC jaki? No ja też pompy z boosterem nie posiadam przynajmniej takiego nie zauważyłem. Czyli turbinka, dolot, FMIC, cierpliwość tylko potrzebne (pomijam ew. rury, węże itp.) czy coś jeszcze? Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś? Aaaaa i powiedz mi jak u Ciebie po takich przeróbkach spalanie wygląda? Sprzęgło i hamulce dają rade czy też zmieniałeś coś?

Pozdrawiam
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Maj 2012, 02:11   

lider_boss napisał/a:
Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś?


Raczej nie powinno być różnic - w tym przypadku to jeden kij czy endura czy zwykły diesel - wszystkie tajle pasują 1:1. Jedyny faktyczny problem jaki może się pojawić, to kwestia ustawienia dawek na pompie wtryskowej. Na BOSCHu to proste, nie wiem jak jest z lucasem.
Co do FMIC - nie wiem jak wygląda sytuacja w fieście, ja mam turbionego escorta, i było ciężko tam poprowadzić rury (mało miejsca), dlatego mam wlot powietrza a'la subaru na masce. ;) W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów.
Spalanie - tu wiele zależy od tego jak się jeździ, i jak się wystroi sprzęta, i co się wleje. ;) Przed turbieniem było ok. 6-7 litrów na 100 (nie oszczędzałem go), po uturbieniu - 6.5 - 9. Spalanie w cyklu mieszanym, większość w trasie.
Hamulce dają radę bez problemu (buda to escort MK7 kombi). Sprzęgło - dopóki nie przyjarasz, to będzie dobrze. Skrzynia i sprzęgło, jak są w dobrym stanie - spokojnie dadzą radę.

EDIT

Aha, przydać Ci się może również pompa olejowa z wymiennikiem ciepła z układem chłodzenia (standard w TD), albo chłodnica oleju (podstawka pod filtr oleju z calibry + węże + chłodniczka oleju). Bez tego sprzęt może Ci się przegrzewać.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Maj 2012, 16:26   

Jaszczur napisał/a:
W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów.

Są - i to niemałe. A jak masz mk5 z klimą (czyli z elektrycznym wspomaganiem), to generalnie o FMIC-u (mowa o rozsądnych pieniądzach - bo za duże to wszystko da się zrobić) możesz pomarzyć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lider_boss 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Maj 2012, 19:03   

No miejsca nie jest za wiele. Klimy nie mam, wiec jeden problem z głowy. Póki co to na spokojnie do całego plany podchodzę bo to zabawa na wakacje jak wszystko wypali... :)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Maj 2012, 00:23   

Endura ma lekko inna pompe wtryskowa + oczujnikowany silnik do ECU ktore tylko siedzi tam zeby denerwowac a tak to nuda i jest to to samo...
Endura DI to zupelnie inna konstrukcja jesli chodzi o pompe elektronike i wtryski... ale to nie o to chodzi...
Jak nie masz klimy to nie ma tam wielkiego szalu z mocowaniem FMIC...
Kwestia glowna to kasa jaka chcesz na to przeznaczyc...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Gdzie znajduje się EGR ? Silnik 1.3 60km endura-e
GGienek Mechanika silnika 4 6 Mar 2016, 23:50
GGienek
Brak nowych postów [MK6] Pytanie o silnik 1.3 Duratec 60km
zdanek Przed zakupem 3 27 Lut 2014, 20:47
Marcinowaty
Brak nowych postów [MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana płynu chłodniczego
giecik071 Mechanika 15 9 Lis 2011, 15:59
Albercik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.