[MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM |
Autor |
Wiadomość |
lider_boss
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:21 [MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM
|
|
|
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie jestem posiadaczem Fiestolota z Endura 60KM z 2000 roku. Przymierzam się niebawem do wymiany rozrządu i tak przy okazji zacząłem rozmyślać czy może dałoby rade co nie co dodać mocy temu silniczkowi. I z tąd moje pytania. Co jeszcze potrzeba oprócz kolektora i turbiny do zabiegu w tytule. Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM. Czy coś mi się myli? Czy wszystko przebiega tak jak w tym temacie FAQ - Turbimy 1.8 Diesla czy są jakieś różnice w wykonaniu bo w tamtym FAQ wszystko jest pokazane na 1.8D ale z tego co widze nie Endurze.
Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z góry dziękuje. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:32
|
|
|
lider_boss napisał/a: | Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM. |
Nie. Sam IC nie da Ci 15KM. Zwłaszcza w tym miejscu, w którym montowali go seryjnie.
Moc pojawia się od większego dmuchania turbiną i większych dawek paliwa na pompie. IC jedynie zapobiega puchnięciu silnika od temperatury sprężonego powietrza, i spadkowi mocy.
Kołuj sobie jakieś zdrowe T2, zafunduj fieścinie FMIC, podlej ją paliwem na pompie, i będzie OK. Nie potrzebujesz nawet pompy z boosterem do zabaw - u mnie daje rade BOSCH z wolnossaka, bez boostera.
Silnik masz ogólnie w dobrym stanie? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
Ostatnio zmieniony przez Jaszczur 29 Maj 2012, 01:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lider_boss
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 01:55
|
|
|
Silnik w zupełności w stanie bardzo niezłym, zbliża mi się rozrząd, zero wycieków i problemów z odpalaniem a z tego co czytałem to różnie bywa. Od półtorej roku w polsce wcześniej okupował niemieckie drogi. Mówisz turbinke T2 a FMIC jaki? No ja też pompy z boosterem nie posiadam przynajmniej takiego nie zauważyłem. Czyli turbinka, dolot, FMIC, cierpliwość tylko potrzebne (pomijam ew. rury, węże itp.) czy coś jeszcze? Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś? Aaaaa i powiedz mi jak u Ciebie po takich przeróbkach spalanie wygląda? Sprzęgło i hamulce dają rade czy też zmieniałeś coś?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 02:11
|
|
|
lider_boss napisał/a: | Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś? |
Raczej nie powinno być różnic - w tym przypadku to jeden kij czy endura czy zwykły diesel - wszystkie tajle pasują 1:1. Jedyny faktyczny problem jaki może się pojawić, to kwestia ustawienia dawek na pompie wtryskowej. Na BOSCHu to proste, nie wiem jak jest z lucasem.
Co do FMIC - nie wiem jak wygląda sytuacja w fieście, ja mam turbionego escorta, i było ciężko tam poprowadzić rury (mało miejsca), dlatego mam wlot powietrza a'la subaru na masce. W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów.
Spalanie - tu wiele zależy od tego jak się jeździ, i jak się wystroi sprzęta, i co się wleje. Przed turbieniem było ok. 6-7 litrów na 100 (nie oszczędzałem go), po uturbieniu - 6.5 - 9. Spalanie w cyklu mieszanym, większość w trasie.
Hamulce dają radę bez problemu (buda to escort MK7 kombi). Sprzęgło - dopóki nie przyjarasz, to będzie dobrze. Skrzynia i sprzęgło, jak są w dobrym stanie - spokojnie dadzą radę.
EDIT
Aha, przydać Ci się może również pompa olejowa z wymiennikiem ciepła z układem chłodzenia (standard w TD), albo chłodnica oleju (podstawka pod filtr oleju z calibry + węże + chłodniczka oleju). Bez tego sprzęt może Ci się przegrzewać. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 16:26
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów. |
Są - i to niemałe. A jak masz mk5 z klimą (czyli z elektrycznym wspomaganiem), to generalnie o FMIC-u (mowa o rozsądnych pieniądzach - bo za duże to wszystko da się zrobić) możesz pomarzyć. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
lider_boss
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 19:03
|
|
|
No miejsca nie jest za wiele. Klimy nie mam, wiec jeden problem z głowy. Póki co to na spokojnie do całego plany podchodzę bo to zabawa na wakacje jak wszystko wypali... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Maj 2012, 00:23
|
|
|
Endura ma lekko inna pompe wtryskowa + oczujnikowany silnik do ECU ktore tylko siedzi tam zeby denerwowac a tak to nuda i jest to to samo...
Endura DI to zupelnie inna konstrukcja jesli chodzi o pompe elektronike i wtryski... ale to nie o to chodzi...
Jak nie masz klimy to nie ma tam wielkiego szalu z mocowaniem FMIC...
Kwestia glowna to kasa jaka chcesz na to przeznaczyc... |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.