Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: geometria zawieszenia, mk3, sciaganie, wahacze, zawieszenie, zawieszenie przednie

[MK3] Wpadłem w dziurę i coś jest nie tak z zawieszeniem.
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2012, 13:34   [MK3] Wpadłem w dziurę i coś jest nie tak z zawieszeniem.

Witam

W sobotę wpadłem w dziurę. Po soczystym k***a, pojechałem dalej, bo nic nie świadczyło, żeby coś się urwało. Jakież było moje zdziwienie, gdy później wieczorem z trudem opanowałem auto przy awaryjnym hamowaniu ze 130 do 40. Istotą jest tu, że hamowałem skręcając. Pełen obaw pojechałem dalej. Zauważyłem, że:
- auto przy machaniu kierownicą, w czasie jazdy, w zakresie ok. 30-40 stopni dosyć mocno pływa, ale nie zawsze
- kierownica przy powyższym machaniu najpierw chodzi dosyć luźno, a po 2-3 machnięciach zaczyna chodzić ciaśniej/normalniej
- auto przy hamowaniu w skręcie ucieka budą do przodu
- auto przy mocniejszym hamowaniu pływa, ale nie zawsze
Byłem u mechanika na kanale, i stwierdził, że nie widzi nic takiego, co mogłoby to wszystko powodować.
Jedynie przegub lewy mam do wymiany, ale to już wcześniej delikatnie terkotał. Tylny stabilizator trzyma się tylko na dwóch uchwytach, ale tak się trzyma od zawsze i nic takiego się nie działo.
Jeżeli to istotne, to wpadłem prawym kołem.

Jakieś pomysły co to może być?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 13:43   

Podjedź na kontrolę zbieżności a jeszcze lepiej geometrii przedniego zawiasu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2012, 19:34   

Byłem i zrobiłem zbieżność. Zbieżność poprawiona, a geometrię panowie na stacji tylko pomierzyli, bo powiedzieli, że nie da się wyregulować jej we fieście. Generalnie jest dużo lepiej, ale mam wrażenie, że to jeszcze nie to. No i różnica w pochyleniu koła wynosi prawie 1 stopień. Lewe 2,4 stopnia, prawe 1,3. Z drugiej strony nie wiem, czy tak było zawsze, czy coś się faktycznie poprzestawiało. Fordon krzyczy, że 1 stopień to kosmicznie dużo, a mój okazyjny "mechanik" twierdzi, że niektóre auta fabrycznie mają różnice 30 stopni :D Myślałem, że wybuchnę mu śmiechem w twarz, ale się powstrzymałem i postanowiłem więcej się u niego nie pokazywać :)

Jutro jadę do zaprzyjaźnionego mechanika i ma coś pokombinować. Tak z ciekawości, czym grozi jazda z taką różnicą?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 19:58   

blood_brother2 napisał/a:
Byłem i zrobiłem zbieżność. Zbieżność poprawiona, a geometrię panowie na stacji tylko pomierzyli, bo powiedzieli, że nie da się wyregulować jej we fieście.
Powiedziałem jedz na kontrole a nie na ustawienie, nikt nie mówił że geometrie można regulować, można tylko mierzyć, a to dużo daje,,,
blood_brother2 napisał/a:
No i różnica w pochyleniu koła wynosi prawie 1 stopień. Lewe 2,4 stopnia, prawe 1,3.
Kosmos,,, pewne przy walnięciu soc się zgięło/wyrwało,,, druga sprawa jak masz 1,3 +1.0 to jest 2,3 a nie 2,4 więc ponad stopień a nie prawie stopień,,,
blood_brother2 napisał/a:
Jutro jadę do zaprzyjaźnionego mechanika i ma coś pokombinować. Tak z ciekawości, czym grozi jazda z taką różnicą?
Poza ściąganiem które już doświadczasz dojdzie darcie opon a jeszcze później, szybsze zużycie łożysk,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Maj 2012, 20:48   

Z jaką prędkością wpadłeś w dziurę? Mi to wygląda na skrzywiony wahacz.
Ale do rzeczy:
-na szarpak z nią
-geometrie pomierz tylko w porządnym zakładzie, nie u papudroka jakiegoś co nie wie co to kąt pochylenia koła...
Będzie wszystko jasne. Daj znać co wyszło po diagnostyce.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2012, 20:55   

JoeMix: kontrole mi zrobili też. Później wkleję wydruk. Całość odbyła się na stacji diagnostycznej i goście wyglądali na mających pojęcie:) Co do ściągania, to właśnie go nie ma. Jest tylko, po ustawieniu zbieżności mniejsze, wożenie budy w różnych sytuacjach.

Marcinowaty: ok. 50km/h. W sumie dziura to złe określenie. Był to wyfrezowany kawałek asfaltu, który nie został oznaczony. Następne już były... Na szarpaku auto już było i wszystko jest sztywne.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Maj 2012, 21:19   

Może oponę szlag trafił. Zamień na próbre tyl na przód (parami)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 21:21   

Marcinowaty napisał/a:
Mi to wygląda na skrzywiony wahacz
W mk2 trudno skrzywić wahacz,,, jak było rypnięcie kołem (oponą) to prędzej któryś drążek się skrzywi (reakcyjny albo kierowniczy), wyrwie z mocowania niż wahacz oberwie,,, pamiętaj ze w mk2 są wahacze mocowane jednopunktowo, a nie 2 punktowo jak w mk3 (znaczy do budy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 21 Maj 2012, 21:46   

JoeMix, a skąd ci się wzięło mk2
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2012, 22:27   

Wspomniany wcześniej wydruk z geometrii.



JoeMix: moja mk2 grzecznie stoi w garażu i nic jej się nie stało :) Mowa o mk3 :)

Marcinowaty: podejrzenie na koło też padło, ale nic nie bije, nic nie wygląda na skrzywione jeśli chodzi o felgę. Koło wjechało centralnie czołem opony na uskok. Ale w sumie do wulkanizatora można by zajechać :)

Co jeszcze mogę dodać. Jak oglądałem auto z pierwszym diagnostą to ewidentnie lewy sworzeń wahacza jest w innym ułożeniu, niż prawy, także chyba zacznę od porządnego przejrzenia wahacza. Aczkolwiek, jak kiedyś skrzywiłem wahacz z drugiej strony, to mnie tak nie woziło.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2012, 23:01   

szynszyl napisał/a:
JoeMix, a skąd ci się wzięło mk2
:9: Nie wiem :ups:

blood_brother2 napisał/a:
JoeMix: moja mk2 grzecznie stoi w garażu i nic jej się nie stało
No właśnie może stąd że mi się wydawało ze masz mk2
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Maj 2012, 21:18   

koła zamieniłeś miejscami?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 22 Maj 2012, 22:13   

Marcinowaty, i kąty mu wyjdą ?? :edi:

zmiana kól Marcinowaty, może dać ten luxus, ze ugiął felgę i z przodu wyjdą proste. a kolesie na diagnostyce wieszają sprzęt na feldze, a jak pogięta to sorry.....
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Maj 2012, 23:17   

szynszyl napisał/a:
Marcinowaty, i kąty mu wyjdą ?? :edi:

zmiana kól Marcinowaty, może dać ten luxus, ze ugiął felgę i z przodu wyjdą proste. a kolesie na diagnostyce wieszają sprzęt na feldze, a jak pogięta to sorry.....


Po to sie robi kompensacje bicia kół zeby wyeliminowac blad w postaci krzywej felgi.

Ja obstawiam na zgiety amortyzator troche powyzej zwrotnicy, ew 2 rozne wahacze, stad roznica w pochyleniu koła.
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Maj 2012, 20:26   

Czytajcie ze zrozumieniem! Wiem jak mierzy się geometrie bo dwa lata to robiłem. Jeżeli uszkodził oponę to po zamianie kół na te z tylnej osi objawy ustąpią.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 29 Maj 2012, 19:38   

Dla zainteresowanych. Na razie wymieniłem kompletny wahacz, bo poprzedni okazał się lekko pogięty. Efekt jest taki, że jest jeszcze gorzej, ale najprawdopodobniej został dobrany krótki sworzeń, zamiast długiego, bo poleciała też zbieżność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.