Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Slabe ladowanie, wymiana alternatora na mocniejszy
Autor Wiadomość
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 4 Sie 2012, 22:30   [MK3] Slabe ladowanie, wymiana alternatora na mocniejszy

Witam mam problem z moim alternatorem otóż mam ładowanie na poziomie:
akumulator 12,6V
włączony silnik bez obciążenia - 13,5V
włączony silnik światła, radio - 13,22V
z dmuchawa nie sprawdzałem ale na pewno było by poniżej 13V
Alternator to 45A z tego co na nim pisze, mam dość pradozerne car-audio orientuje się może ktoś jaki mocniejszy alternator by podszedł ?? jakieś 70A albo i nawet 90A mile widziane.
Może ktoś ma do sprzedania sprawny taki alternator? Byłbym wdzięczny za informacje.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sie 2012, 22:49   

Może napraw ten co masz,,, bo 13,5 bez obciążenia przy car audio w aucie to nie jest akceptowalny wynik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Sie 2012, 09:10   

Problem w tym ze on jest sprawny na swój sposób. Miałem inny regulator napięcia założyłem nowy i bez zmian. Diody wszystkie sprawne, sprawdzałem przy wymianie łożysk, pierścienie na wirniku już nie są za bogate ale jeszcze chwile pochodzą miały rezystancje 0,8Ω, diody coś po 450Ω.
Miałem lepszy alternator ale łożyska zaczęły świszczeć i podczas wymiany w tylnej obudowie łożyska igiełkowego rozpadła się obudowa, bo kolega wprowadził mnie w błąd przy wybijaniu.

JoeMix może jakieś sugestie co jeszcze mógłbym sprawdzić aby podnieść ładowanie?? Bo mi skończyły się pomysły. ;-|
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sie 2012, 11:37   

http://www.fiestaklubpols...abe+%B3adowanie
Następny na temat
http://www.fiestaklubpols...abe+%B3adowanie
Coś widzę ,że <szukaj> gryzie ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Sie 2012, 12:25   

drjanusz zanim napisałem post użyłem szukajki, z podanych przez ciebie linków post drugi czytałem. Jutro wyciągnę alternator jeszcze raz i na spokojnie zrobię pomiary ponownie.


Pomierzyłem dzisiaj napięcie ponownie i wyszło:
Akumulator 12,34V

Ładowanie mierzone przy akumulatorze
Ładowanie bez obciążenia 13,84V
Ładowanie z obciążeniem 13,74V + radio 13,66V

Ładowanie mierzone przy alternatorze
Bez obciążenia 14,14V
Z obciążeniem 14,05V

Ładowanie mierzone na łączeniu kabli przy rozruszniku
Bez obciążenia 14,11V
Z obciążeniem 14,01V

Wniosek jest taki ze mam duży spadek napięcia na kablu idącym od akumulatora do rozrusznika. Temat można zamknąć :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sie 2012, 21:04   

Różnice napięć między końcami jednego kabla świadczą o jego złej kondycji i nie najlepszym kontakcie, rozkręć wszystko wyczyść skręć i zakonserwuj,,, a może dużo pomoże
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Sie 2012, 23:20   

cind12, Wiem że młodzież idzie na skróty i raczej nie jest dociekliwa dlatego ta szukajka - zawsze coś nasunie tylko nie zawsze chcecie pomyśleć :-P
I zaraz napisze że wiem co mówie mam latorośl ciut starszą od Ciebie i też taki narwaniec - byle szybko zadziałało -a za krótki czas znów poszukiwania co nie tak z pojazdem(a najczęście problem jak bumerang-powraca bo zrobione po łebkach ;-( ).
Jak Ci szwankuje przejrzyj całość,wyczyść zakonserwuj-dokładnie tak jak wcześniej pisał JoeMix, :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Sie 2012, 14:34   

czy jest w takim przypadku sens sprawdzać rezystancję przewodu idącego od aku do rozrusznika ? oraz tego minusowego do masy silnika, bo o tym nie zapominaj, bo może on być główną przyczyną takiego ładowania.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Sie 2012, 16:15   

Końcówki czyściłem ale nie przyniosło to żadnego efektu, Kostkę przy alternatorze rozebrałem, końcówki nie były zalutowane tylko ściśnięte było tam troszkę brudu na kablach a konektorki nie były za ładne tak wiec wymieniłem na nowe i oczywiście zalutowałem porządnie, z drugiej strony do rozrusznika to oczko pasuje wymienić ale nie miałem takiego akurat, bo też nie jest w najlepszej kondycji.
Przymierzam się do wymiany całego przewodu plusowego który idzie z akumulatora do rozrusznika na nowy i przede wszystkim na grubszy żeby ograniczyć odrobinkę straty bo ten co mam jest już za krótki żeby same końcówki wymienić.
Blackknight88 dzięki za przypomnienie o kablach masowych przy nich tez powymieniam oczka na nowe bo szkoda bawić się w czyszczenie jak oczko kosztuje ok 50gr/szt. Orientuje się ktoś z was jaka grubość kabla idzie od aku do rozrusznika ? 6mm czy może 8mm, tez nie chce przesadzić z grubością kabla. :-P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sie 2012, 16:24   

cind12, jaki masz alternator? Bosch? Zdjęcie przykładowe by było widać:



Prawe mocowanie na zdjęciu ma oczko, ono kontaktuje z obudowa alternatora a więc i masa, dobre efekty daje podłażenie pod oczko, oczka i podłączenie z ujemną klemą, nawet i cienkim przewodem,,, Gdyby się okazało że przewód się grzeje to już wtedy na 100% coś nie tak z przyłączami i masą,,, Ja siebie to robiłem przewodem nie grubszym niż te przy światłach.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Sie 2012, 16:57   

Tak regulator mam taki ale wymieniłem na nowy bo miałem i tamten jest kapkę inny ale tez chyba miał to oczko.
Musze spróbować tak zrobić tylko nie wiem czy uda mi się śrubę odkręcić bo przeszkadza wydech a wyciągać 4 raz alternator mi się nie uśmiecha :fox: .
Dodam iż jak mierzyłem napięcie na łączeniu przy rozruszniku to minus brałem z akumulatora, czyli w jakimś stopniu eliminowało by to słabą masę bo tam jeszcze napięcie było zadowalające
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.