FAQ- Turbimy 1.8 Diesla |
Autor |
Wiadomość |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 20:45 FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
|
|
|
Mamy cos takiego
a chcemy miec takie cos
Nic trudnego no to jedziemy.
Kolektor dolotowy w ktorym to trzeba zaspawac otwor po wlocie EGR.
Zespol pompy oleju wraz z wymiennikiem ciepla.Widac tez przewod wysokocisnieniowy ktory to doprowadza olej do turbiny.Kolektor wydechowy (wersja 88KM) i turbina T2.
Zielone strzalki pokazuja zespol booster-a ( to jest prawidlowa pompa dla wersji 88KM TD z intercoolerem) Zolta strzalka pokazuje gdzie znajduje sie okno diagnostyczne sluzace do blokowania walu korbowego.
Miejsca montarzu i wyglad przewodu doprowadzajacego olej do turbiny.
Zaspawac trzeba tez zawor EGR i przykrecic.
Trzeba przerobic uklad chlodzenia tu jeden z elementow, czyli jak podpiac chlodniczke.
Reszta ukladu chlodzenia pozostaje bez zmian.
Pompa paliwowa:
obojetnie jaki typ rodzaj pompy mielismy, czy to bosch czy to Lucas, nowa pompe zapinamy w ten sam sposob, czyli doplyw i powrot paliwa, oraz elektro zawor i to wystarczy nam do uruchomienia silnika (oczywiscie po wczesniejszym poprawnym ustawieniu pompy wtryskowej).
Kolejna sprawa to wiekszej srednicy weze odm w silniku i jedynym problemem bedzie podpiecie odmy zamiast na kolektor dolotowy to na turbine do dolotu turbiny, albo jak kto woli mozna zastosowac filterek na odme, ale tylko gdy nie mamy plstikowego dolotu przykrecanego do zimnej strony muszli ( tylko turbina T2) ta sama historia tyczy sie turbiny GT17 ale jej odma znajduje sie na gumowym wezu dolotowym (widoczne na foto, oznaczone jako X2)
Miejsce oznaczone * pokazuje miejsce technologiczne gdzie splywa olej z turbiny w TD, w przypadku 1.8D jest tam stalowa zaslepka ktora to trzeba wybic i w jej miejsce wpasowac stalowa rurke.
Do pelnego kompletu potrzebujemy jeszcze tylko kawalka ukladu wydechowego i dalej polecam zrobic pelen przelot opary na jednym tlumiku (tez przelowtowym), da nam to dajna reakcje na gaz i bardzo szybkie wzrost cisnienia w ukladzie.
Fabryczny uklad chlodzenia, nawet w gorace dni daje rade i nie ma problemu z nadmiernym grzaniem sie
Dolot do turbiny to juz kazdego indywidualna sprawa, a to dla tego ze jest mozliwosc pozostawienia akumulatora w fabrycznym miejscu i zrobienia dosc chlodnego miejsca dla fitlra powietrza(malo miejsca ale do wykonania), jak i jest mozliwosc wywalenia akumulatora i zrobienia bardzo fajnej zimnej strefy.
Na koniec sprawa ssania i zapalania zimnego silnika:
Zeby nie wpedzac sie w wieksze koszta tj. kupno nowego termostatu woskowego i obudowy termostatu z TD, mozemy wykorzystac uniwersalny silownik od centralnego zamka.
Sam termostat woskowy to koszt od 80 do 180zl + obudowa termostatu od 30 do 60zl, a w przypadku silownika koszt to od 20 do 50zl.
Na foto zaznaczylem linke termostatu woskowego (jako 1) i ciegno odpowiadajace za kat wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika (jako 2). W momecia gdy silnik jest zimny ciengo musi byc podciagniete a po rozgrzaniu luzne, tak wiec mozemy tanim sposobem sterowac ssaniem z kabiny W przypadku termostatu woskowego regulacja ta jest bardziej plynna bo w miare rozgrzewania sie silnika linka sie wysuwa i zmniejszaja sie nam obroty biegu jalowego, wada tego jest czeste zacinanie sie lub tez zapiekanie zespolu termostatu, w przypadku tendetnej podrobki jest to nagminne (nawet po 2 miesacach eksploatacji), w przypadku oryginalu Motorcraft-a nie ma takich scen ( w moim przypadku) od ponad 1,5 roku.
W razie pytan, czy tez watpliwosci pytac w tym temacie
Pozdrawiam |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 25 Lut 2010, 12:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Wrz 2008, 17:50
|
|
|
Po takim opisie to chyba nawet Pieskowi udało by się coś uturbić .
Wiem że cała operacja posiada jeszcze setki zagwozdek , któe jak to mawiają wychodzą w praniu , ale klu problemu naświetliłeś a co za tym idzie jest to naprawde dobry poradnik . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
sulos

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 28 Wrz 2008, 19:43
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Po takim opisie to chyba nawet Pieskowi udało by się coś uturbić . |
padlem |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 19:03
|
|
|
Prawda jest taka ze zawsze wychodza jakies kwiatki podczas turbienia czy swapa, dla tego tez napisalem ze odnosnie turbienia to pytac lub pisac tu, a odnosnie swapa pytac w odrebnym temacie.
FAQ w jaki sposob podnosic Nm i KM w tym zrobie dopiero jak zobacze 1.8TD w dziale projektow ktore jezdzi lub sie buduje ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Paź 2008, 18:09
|
|
|
Ile to pali na 100km normalnej jazdy a ile na ostrym gazie?Rozumiem że masz teraz wersje 90 konną, czuć przyrost mocy?Ile przejechałeś km ta konstrukcją? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Paź 2008, 19:00
|
|
|
Silnik ten z fabryki wychodzil jako 88KM wersja z 178Nm. 90KM i 181Nm miala Endura DE.
Na moje to tam mocy nie czuc co Nm.Fajnie to jezdzi i jest dosc elastyczne a za razem oszczedne, jednak jak dla mnie za slabo.
Silnik od fabryki ma najechane do teraz prawie 240tys i ponad 20tys w aucie a w sumie w 2 fiestach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yaho1983
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 42 Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: wołczyn
|
Wysłany: 24 Paź 2008, 16:23
|
|
|
a czy coś takiego da rade zmontować w fiestolocie z 1.6D?? czy ma to sens? jak myślicie?:D |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 01:09
|
|
|
mam escorta 1.8TD z 1995 roku z uszkodzonym silnikem. przydadza sie z niego czesci do fiesty 1.8D 156tys km chodzi mi o turbo i ta cala reszte?? i jaka bezpieczna moc moge max wyciagnac z tego silnika? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Sty 2009, 14:45
|
|
|
fiestaracer napisał/a: | mam escorta 1.8TD z 1995 roku z uszkodzonym silnikem. przydadza sie z niego czesci do fiesty 1.8D 156tys km chodzi mi o turbo i ta cala reszte?? i jaka bezpieczna moc moge max wyciagnac z tego silnika? |
Przyda sie w zaleznosci jaki masz kolektor ssacy reszta to zabawa plug&play.
Najpierw polecam zlozyc tego 1.8D na 1.8TD, pomyslec nad rozsadnym umieszczeniem IC dodaniem zegara boostu (moze byc od acetylenu,koszt ca 24zl) przejechac sie sprawdzic jak dziala czy nie przerrywa itd czy odpala i pracuje rowno...
Na T2 ja wydlubalem 104KM i 220Nm na wiecej nie pozwala juz wielkosc sprezarki, tak samo kwestia tego jaki uklad wtryskowy ma ten TD |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 04:50
|
|
|
dzieki za odpowiedz. powiedz mi jeszcze co musze dokladnie z escorta wyjac i do fiesty zalozyc. uklad wtryskowy tez musze przelozyc? pytalem mechanika to powiedzial ze mozna z tego silnika wykrzesac do 140KM czy to jest mozliwe i co bym jeszcze musial przerobic (dolozyc) zeby cos takiego uzyskac. i jakie ma twoja fiesta po przerobce osiagi? - przyspieszenie, v-max itd.
na IC juz wymuslilem miejsce tak jak jest w escorcie tylko ze z wycietym wlotem na masce jakis fajny wlocik zrobie
jak skoncze calosc to dam jakies zdiecia |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 14:57
|
|
|
fiestaracer napisał/a: | dzieki za odpowiedz. powiedz mi jeszcze co musze dokladnie z escorta wyjac i do fiesty zalozyc. uklad wtryskowy tez musze przelozyc? pytalem mechanika to powiedzial ze mozna z tego silnika wykrzesac do 140KM czy to jest mozliwe i co bym jeszcze musial przerobic (dolozyc) zeby cos takiego uzyskac. i jakie ma twoja fiesta po przerobce osiagi? - przyspieszenie, v-max itd.
na IC juz wymuslilem miejsce tak jak jest w escorcie tylko ze z wycietym wlotem na masce jakis fajny wlocik zrobie
jak skoncze calosc to dam jakies zdiecia |
Zabrac musisz wtryski, bo maja inne cisnienie robocze,pompe wtryskowa,kolektory,turbine kawalek wydechu od turbo, IC, pompa olejowa (zespol przykrecony jest do bloku wraz z wyjsciem cisnienia oleju) przewod cisnieniowy dla oleju,pokrywe zaworowa bo TD ma wieksza odme o ponad 10mm, weze wodne miedzy chlodniczka oleju a nagrzewnica,obudowe termostatu.
Reszta zostaje z twojego 1.8D.wszystko opisane w temacie o swapie TD
140KM nie wyciagniesz na fabrycznej turbinie niestety szybko konczy sie jej zakres a za razem bardzo wszybko wzrasta temp w ukladzie dolotowym,przerobic trzeba uklad wydechowy dac 2,25" lub 2,5" ale wiaze sie to z przerabianiem DP (down pipe) gdzie jest i tak juz ciasno miedzy polosia a maglownica.
Osiagi jak dla mnie hmmm takie sobie, V-max to 182km/h predkosci rzeczywistej, nie mylic z licznikowa bo na zegarze w tym momencie jest 200km/h.
http://pl.youtube.com/watch?v=AsuzSRBIkg8
http://pl.youtube.com/wat...feature=related te motocykle to Yamachy 125 i do konca drogi nie udalo im sie wyprzedzic Forda.
Auto jezdzi porownywalnie z Civic VTi 160KM przy tym ustawieniu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 16:44
|
|
|
czyli jak zmodyfikuje wydech od escorta to bedzie dobrze?? dzisiaj bede zakladal turbo i ta cala reszte do fiesty moze mi sie uda skonczyc do konca tygodnia.
bedzie dobra zabawa w montowanie tego wszystkiego w fiescie |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Sty 2009, 19:43
|
|
|
Tak zmodyfikowany wydech essiego bedzie odpowiedni na poczatek, docelowo zalecam usunac wszystkie tlumiki fabryczne i na koncu ukladu dac puszke przelotowa skierowana ku ziemi
Ogolnie dla wiekszej wygody polecil bym wyciagnac silnik wraz ze skrzynia da ci to dosc spory poglad na to co jest OK i czym sie roznia te jednostki.
W sumie zarowno w tym jak i w temacie nizej odnosnie swapa wszystko pokazalem ale w razie pytan pisz i przy okazji zaloz temat w dziale nasze auta dosc sporo pomogly by mi foty w doradzaniu.
BTW. polecam odrazu wywalic ako do bagaznika bo niestety bedzie ciasno pod maska |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2009, 12:42
|
|
|
turbo juz zalozone teraz jeszce zostal mi ic do zainstalowania gdzies pod maska. a akumulator bedzie w bagarzniku |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 22 Sty 2009, 13:45
|
|
|
bagażniku. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Sty 2009, 14:45
|
|
|
fiestaracer napisał/a: | zostal mi ic do zainstalowania gdzies pod maska. |
Nie gdzies pod maska a w zderzak dac go gnoja bo bedzie on dawal tyle co zeszkoroczny snieg.
Sie znaczy pompe paliwa tez przelozyles juz?? czy nie ?? bo jak odpalisz to na seryjnej pompie to chce to widziec jak dasz mu w podloge na prostej a ja sobie poczekam z popcornem na spektakularne BUM |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2009, 23:27
|
|
|
turbina juz zalozona, wydech zrobiony, ic ma juz swoje miejsce tylko jeszcze dolot do ic musze zrobic na niedziele zostawilem sobie pompe paliwa i ta cala reszte przewodow. a kolektor wydechowy jest z escorta. tylko jeszcze jedno pytanie mam z jakich rur mam zrobic dolot do ic i z ic do kolektora ssacego? bo niewiem jakich mam uzyc stalowych czy moga byc gumowe takie jak sa orginalnie w escorcie?? jak dobrze pojdzie to w niedziele wieczorkiem bedzie pierwsze odpalanie na turbo |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 15:18
|
|
|
mozesz uzyc te ktore sa w essim a jak cos to jedzisz do sklepu z czesciami dla ciezarowek i kupujesz odpowiednie weze dla turbo |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiestaracer [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 12:14
|
|
|
gdzie jest najlepsze miejsce na ic? tam gdzies obok chlodnicy czy mam ja troche przykryc? a i jeszcze jak mam podkrecic turbine? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Sty 2009, 14:55
|
|
|
fiestaracer napisał/a: | gdzie jest najlepsze miejsce na ic? tam gdzies obok chlodnicy czy mam ja troche przykryc? |
Nic nie przyslaniaj, bo jak przyjdzie temp kolo 15* do 25* silnik ugotujesz.
IC dajesz w zderzak wersja dla seryjnego zderzaka, oraz sposob mocowania:
.
fiestaracer napisał/a: | a i jeszcze jak mam podkrecic turbine? |
Spokojnie najpierw odpal auto, zrob foty, sprawdz czy nie ma zadnych chorob wieku dzieciecego, czy eleltryka dziala itd. dalej prosze o zamontowanie wskaznika boostu, albo zegara przemyslowego od acetylenu (bardzo dokladny) sprawdz jakie cisnienie jest i dalej poradzimy, bo samo zwiekszenie cisnienia podwyzszy ci temp. spalania a za razem w skrajnym przypadku wypali tloki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|