Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Podniesienie mocy w 1.6 16V
Autor Wiadomość
kamilowski 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 48
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2 Sie 2011, 01:32   [MK6] Podniesienie mocy w 1.6 16V

Witam!
Mam fiestę 1.6 16v z 2006 roku wersja S! Poprzedni właściciel wsadził cały wydech remusa i stożek pipercorssa. Nie wiem czy mogę coś jeszcze zdziałać żeby jeszcze trochę podnieść moc tego silnika. Nie narzekam ale zawsze może być lepiej!
P.S. Pipercross jest zamontowany wg instrukcji z ich strony ale mimo to nie podoba mi się że ma przez środek gardzieli dwie śruby. Kolesie od chiptuningu nie chcą się podjąć działania na tym silniku bo twierdzą że można wycisnąć jeszcze 5 KM maks.
Macie jakieś pomysły poza swapem na silnik z ST.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2011, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 2 Sie 2011, 01:55   

Jak to mówiom " Ni ma Turbo nima zabawy" koszty wyciągnięcia jakiegoś sensownego wzrosty mocy przy takim silniku są bardzo wysokie i dlatego nie połacalne o ile w ogóle możliwe i lepszy (zarazem tańszy) okazuje sie swap.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2011, 06:26   

wlasnie dlatego jesli 1,6 to TDCI, a nie bezyna :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamilowski 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 48
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2 Sie 2011, 09:06   

Nowa fiesta Sport ma 1.6 16v. Nie ma turbo a ma 120 KM. Magicy z forda wycisneli, ale pewnie macie racje ze juz w gotowym 100 konnym silniku nie wiele się wyciśnie.
A diesel owszem do póki nie zejdzie dwumasa albo zarznie się turbinka.
pozdrawiam
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 2 Sie 2011, 14:02   

kamilowski, bo MK7 ma zmienne fazy rozrządu, stąd te 120kucy...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kamilowski 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 48
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2 Sie 2011, 14:10   

W takim razie ten stożek co go mam i przelotowy wydech to nie wiele dają poza brzmieniem prawda?
Nic to pójdę w takim razie autodetailing:)
Pozdrawiam
Dam znać jak dopadnę silnik z ST po jakimś dzwonie!
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 2 Sie 2011, 20:42   

kamilowski napisał/a:
W takim razie ten stożek co go mam i przelotowy wydech to nie wiele dają poza brzmieniem prawda?

jedź na hamownie i sie przekonaj
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2011, 22:39   

jak chcesz podniesc moc w bezynie to podstawa, dolot kolektory i wydech + program, wowczas mozna uzyskac niezle wyniki, ale tanio to nie wychodzi, zwlaszcza ze nie da sie dopasowac bezproblemowo kolektorow z innych modeli ;-(
co do ropla :) jak ze weszystkim zadbasz bedziesz smigal, glownym problemem w tych silnikach jest nasze zasiarczone paliwo, to glowna przyczyna awarji :sad:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kamilowski 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 48
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 3 Sie 2011, 01:55   

Mówiąc dolot masz na myśli stożek + rura czy też nowy kolektor dolotowy. Może lepiej zamienić Pipercrossa na K&N razem z porządną rurą. Ten Pipercross jest oryginalnie tak montowany że przez środek aluminiowej rury ida w poprzek dwie śruby, które go trochę moim zdaniem przytykają. A może zasadne jest podłączenie stożkowego filtra z pominięciem oryginalnej skrzynki na filtr powietrza?
Bo teraz jest tak:
http://www.pipercross.net...2&m2=40&app=126
(trzeba wybrać » view Pipercross kit)
Pozdrawiam
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sie 2011, 06:38   

Oczywiscie mysle o kolektorze dolotowym i wydechowym z rurkami o wiekszym przekroju, wowczas cos bedzie i z dolotu, nawet takiego ze srubami (ktore nie maja wplywu w tym przypadku) i przelotowego wydechu a K&N bedzie tylko drozszy, ale napewno nie lepszy
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 3 Sie 2011, 11:55   

wszystkie działania i tak nie dadzą Ci porządnego przyrostu..nie mówiąc o przyroście, który poczujesz pod tyłkiem..chyba, że masz 30k na wsadzenie w silnik...odpuść sobie i ciesz się pewnym silnikiem :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 8 Sie 2011, 03:45   

kamilowski napisał/a:
A może zasadne jest podłączenie stożkowego filtra z pominięciem oryginalnej skrzynki na filtr powietrza?
No nie mów że myślałeś o podłączeniu stożka poprzez oryginalną obudowę filtra, pogięło Cię :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kamilowski 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 48
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 22 Sie 2011, 10:58   

Pipercorss jest podłączony przez oryginalną obudowę!
Zgodnie z instrukcją na stronie producenta!
http://www.pipercross.net...2&m2=40&app=126

Pozdrawiam!
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Sie 2011, 12:27   

ostre kolanko 90st w dolocie... super rozwiązanie, jedyne co jeszcze można zrobić średnim kosztem to ulepić rurowy kolektor wydechowy i postroić coś świnią.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Sie 2011, 21:29   

Kolektor od 500zl w gore, swinia tez kolo 500zl, strojenie zaleznie od regionu polski ;)
_________________

 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Sie 2011, 15:13   

Ulepić jak ulepić kolektor, ja od jakiegoś czasu przymierzam się do tego : http://allegro.pl/kolekto...1765401157.html

Podobno ludzie nie narzekają na te chinole tylko trzeba dobrze owinąć bo trochę parzy :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 24 Sie 2011, 15:34   

BuMeL, a zauważyłeś że temat jest o MK6 :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Sie 2011, 15:58   

A tam nie zetec ?

ED. Kurde blacha, tam odwrotnie silnik siedzi, to był przedostatni raz notw
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Sie 2011, 17:22   

BuMeL napisał/a:
Ulepić jak ulepić kolektor, ja od jakiegoś czasu przymierzam się do tego : http://allegro.pl/kolekto...1765401157.html

jak do 1,6 to trochę wylot za dużej średnicy...
szkoda, że takiego nie robią do zeteca-s :| jak mi znowu odbije to sobie drugi ulepie :rotfl:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2011, 20:39   

ja mam teki sam zamiar, bo wszystko w mojej Mk4 juz oprocz kolektorow mam dlubniete :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.