Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta MK3
Autor Wiadomość
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Sie 2011, 15:20   [MK3] Fiesta MK3

1. NICK: dieseluser
2. IMIĘ: Piotr
3. MODEL: Fiesta Mk3
4. WERSJA: CL
5. ROCZNIK: Mk3 1992r.
6. SILNIK: 1,8 D

7. OPIS AUTA:

Samochód zakupiłem 4 lata temu osobiście będąc w Niemczech, na liczniku teoretycznie 104 tys. ale o tym poźniej:) przyjechałem do polski i od tego czasu minęło już prawie 100 tys. km:). Na początku po przejechaniu 30 tys. km między wymianami dolewałem może 500ml oleju na 10 tys. km.

Jednak przed dalszą trasą postanowiłem ze zrobię rozrząd i tak oto oddałem autko do wspaniałego mechanika który niepoprawnie ustawił rozrząd, pomimo tego ze regulował go 3 razy nie ustawił go dobrze. I na takim rozrządzie (wtedy myślałem ze jest już ok) pojechałem w trasę 1500km. Gdy nadeszła zima okazało się ze stracił kompresje i nie chce odpalać oraz że bierze mnóstwo oleju. co nigdy się nie zdarzało wcześniej nawet w największe mrozy palił za pierwszym razem. za późno było by się sadzić i stad musiałem wykonać remont silnika;/ Nie chcę się wdawać w szczegóły bo o tym mógłbym książkę napisać, więc nie pytajcie.

Fiestą zwiedziłem Niemcy, Austrie oraz alpy austriackie około 2500 m.n.p.m:), Czechy, słowacje, i praktycznie cała polske wzdłuż i wszerz (Mazury, góry, Morze i wiele wiele innych)

Pewnie nie uwierzycie ale nigdy nie zawiodła mnie w trasie:)

Fiestą miałem dwie kolizje, w Niemczech jakaś Pani wjechała mi w kufer na szczęście nie pękł nawet zderzak za to pas tylny kapkę się wgniótł, ale to właśnie naprawiłem przy okazji prac blacharskich.

Drugi raz u nas już szanowny Pan zmieniał pas nie uwzględniając, że się na nim znajdowałem, na szczęście zdążyłem odbić i tylko kierunek się posypał (zderzak trochę zadrapany), stad wymiana przy okazji na białe.

Najgorszym minusem tego autka jest to że nie ma wspomagania ale po paru km można się przyzwyczaić:)

DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE

a. wizualne:

kierownica od wersji S, zakupiłem kompletne ospojlerowanie od Xr2i, daszek chyba tez od xrki, kierunki zmieniłem na białe, kilka kompletów alu ale obecnie zostały mi tylko dwa, no i ostatnimi czasy wykonałem remont blachy --> nadkola,pas tylny, cały środek czyli wzdłuż progów i pod nogami kierowcy i pasażera wspawane nowe elementy, a do tego jeszcze progi pospawane. pranie tapicerki przy okazji zrobiłem (zmieniła się o kilka odcieni). Malowanie bębnów, konserwacja półeczki pod aku. I jeszcze konserwacja podwozia, progów. konsola środkowa z mieszkiem.

b. mechaniczne:

silnik:

rozrząd dwa razy, remont silnika(pierścienie, uszczelniacze,wszystkie uszczelki) regeneracja alternatora, rozrusznika, nowy akumulator, przewody paliwowe, zaworek zwrotny przed filtrem, świece żarowe, pompa wody, czujnik temp wody, regulacja pompy, pomiar luzów na zaworach,pomiar kompresji silnika, termostat, kilka pasków klinowych, dwa razy krzyżak kolumny kierowniczej. Standardowe wymiany filtrów i oleju co 10 kkm.

Zawieszenie:


-Amortyzatory(wzmocnione delphi), łożyska amortyzatorów, ze dwa razy wachacze kompletne, osłony przegubów, łożyska koła lewego.

Hamulce:
-Tarcze hamulcowe wentylowane Bosh, klocki hamulcowe Bosh. Teraz zrobione hamulce tył cały komplet razem z linką recznego.


audio:

Głośniki JBL GTO937 (100w RMS)x2, radio Jvc, wzmacniacz Renegade REN 1100S, skrzynka Crunch GTR400, zestaw odseparowany na przód gwizdki i sredniotonówki Helix DB 52.1. Zestaw daje rade:)

inne:
-Nowe oponki Dunlop ale modelu nie pamiętam, musiałem zakupić bo gdy odkupiłem auto okazało się ze letnie pomimo tego ze miały dużo " mięsa" to były 10 letnie!!!(jak kupowałem stał na zimówkach) ta i wiele innych rzeczy przekonują mnie do tego, że to auto rzeczywiście miało 104 tys. km jak go kupiłem. ale to nigdy nic nie wiadomo:)

-Auto alarm razem z centralnym zamkiem

-Elektrycznie otwierany bagażnik (za pomocą instruktażu od biżdżeja)

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: założenie pakietu od Xr2i
b. mechaniczne: -
c. audio: -
d. inne -

10. FOTKI AUTA


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Przepraszam za fotki ogólne ale nigdy nie robiłem sesji zdjęciowej samemu samochodowi.
Postaram się w najbliższym czasie coś wrzucić.

Dodaje jeszcze kilka fotek z prac przy aucie:


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Naprawa nie wyszła idealnie ale robiłem to pierwszy raz w życiu i jestem zadowolony:)
W tym miejscu chciałem bardzo podziękować użytkownikowi LOY:)
Ostatnio zmieniony przez dieseluser 11 Wrz 2011, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sie 2011, 00:11   

no cacy robota, tylko następnym razem wrzuć fotki z jakiegoś aparatu bo nie widać tego efektu ;)
_________________
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Sie 2011, 00:20   

Sam robiłeś blacharkę? Ogólnie brawa za słuszną drogę, tj. najpierw zdrowa buda, potem reszta :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2011, 19:39   

Blachę robiłem w domowym warsztacie, pierwszy raz zarówno ja i kolega ale z fotorelacją od Loy'a dało rade jakoś powoli to porobić. :) Blacha w fordzie po 20 latach jest w fatalnym stanie. na zewnątrz nie widać tak bardzo ale jak się ruszy to co chwila coś nowego wylatuje :sad:

Do zrobienia mi została tylna klapa ale ona jest raczej do wymiany niż do łatania... Ma ktoś z was może w miarę przyzwoitym stanie klapę?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 12 Wrz 2011, 00:01   

kolejny diesel mało ich jest wogole :)
może uturbianie :P :D
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Wrz 2011, 17:17   

Myślałem o tym wiele razy ale są dwie kwestie, które ograniczają taką idee: nie mam umiejętności, aby to zrobić, więc potrzebowałbym znajomości ludzi którzy by to mogli wykonać, bo robić to w warsztacie to się mija z celem jeśli chodzi o gotówke przynajmniej.

Ale turbo w tym autko to marzenie, gdyby jeździło tak jak u kamilwolski:)
 
 
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2012, 22:04   

Kilka zdjęć z kwietnia: powiedzcie co myślicie: :) :)



















:)
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Maj 2012, 19:40   

Brawa za własnoręczną blacharkę ... ale wyszło tragicznie :-) chyba że to złudzenie.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 24 Maj 2012, 20:17   

To chyba nie złudzenie, ale i tak lepiej niż jeżdżenie z dziurami na karoserii. Ogólnie faje auto.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 24 Maj 2012, 20:24   

fajnie wygląda :)
 
 
dieseluser 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Maj 2012, 14:35   

Owszem wyszło nierówno, źle dobrany kolor i na dodatek prześwituje podkład ale jestem zadowolony, że po zimie ani grama na nadkolach nie wyszło:) nie spodziewałem się, że wyjdzie jak od dobrego blacharza, zwłaszcza że mieliśmy drut w spawarce 1,0 i zerowe doświadczenie w kwestii spawania heh. zanoszę się z zamiarem wyrównania tego, dobrania odpowiedniego koloru i pomalowania jeszcze raz koło lipca/sierpnia jak się uda, dzięki za opinie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.