Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:30 |
[MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa |
Autor |
Wiadomość |
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 17:53 [MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa
|
|
|
Ford Courier 1995 1.8 D
Nie wiem czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku, ale auto zapala.Po kilku obrotach dopiero.Tylko gdy zapali to od razu chodzi na wysokich obrotach.W zasadzie chodzi na maksymalnych obrotach.Po dodaniu gazu nic się nie zmienia, prędkość nawet nie wzrasta.Czy te podniesione obroty mogą być spowodowane za wczesnym lub zbyt późnym kątem wtrysku?Czy raczej to kwestia ustawień dawki i cięgna gazu, tudzież śrub regulacyjnych?
Jakie są objawy przedwczesnego lub spóźnionego kąta wtrysku? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Kwi 2012, 22:16
|
|
|
Wkrecanie sie silnika na obroty to wina- za duzej ilosci paliwa, ssania oleju na gary (tak spali swoj olej i rozbiega sie na maxymalne obroty).
Kat wtrysku nie ma nic do tego, regulacje biegu jalowego w boschu masz opisana w ksiazce sam naprawiam, rozdzial 1.8D.
Tak naprawde mozesz sobie odkrecic kolektor ssacy nawet po tym nic nie przeszkodzi mu w pracy. Musisz sprawdzic dawki i to czy na gary nie dostaje sie olej silnikowy np z EGR lub odmy na dolot... |
_________________
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 18:38
|
|
|
A nie wiesz ile ma wynosić skok tłoczka pompy wtryskowej,początek tłoczenia przy GMP?
Najchętniej ustawiłbym początek wtrysku za pomocą czujnika zegarowego, ale nie ma sensu go kupować póki nie będę wiedział ile wynosi wartość tego skoku. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:38
|
|
|
Oznaczenie boscha z pompy podaj, poszukam wartosci regulacyjnych bo courier 1.8D zwykly to juz wiem... |
_________________
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:55
|
|
|
0 460 494 218
Bosch VE 4/9 F 2400 R 299
Tylko , kurde w książce "sam naprawiam" pisze, że ustawienie za pomocą specjalnego trzpienia.To co tej pompy się nie ustawia zegarem tylko za pomocą trzpieni? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 22:02
|
|
|
Nie nie ustawienie prawidlowe punktu "zero" jest za pomoca blokatora, jesli takowy nie pasuje przestawiamy kat wtrysku do punktu zerowego na fasolkach lub o zab na pompie jesli wczesniej byl zle ustawiony... przy punkcie "zero" pompa musi miec otwor na srodku a sruby (3 szt) musza miec centralnie umieszczone lby ...
Dobra jutro wieczorem sprawdze to bo dzis nie mam juz glowy, a jutro tez mam ciezki dzien od samego rana |
_________________
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 22:12
|
|
|
Reasumując : jeżeli mam trzpienie i blokatory, ustawię GMP i wałek rozrządu zablokuje, a pompa też będzie zablokowana w pozycji zero- to wtedy nie muszę zegarem ustawiać
Mam rację czy nie?
Generalnie jak ustawię zero blokatorem, to i tak nic mi już zegar nie da - bo przy regulacji czujnikiem zegarowym też się reguluje na fasolkach i kole.
No chyba, że pompa jest zużyta i przy ustawieniu "zero" wartość skoku nie mieści się w tolerancji.
Nie wiem czy ma rację ale tak wywnioskowałem z książek. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Kwi 2012, 22:36
|
|
|
Roach, bardzo dobry tok myslenia, ale zawsze warto wyprzedzic kat wtrysku na +, bedzie o wiele latwiej palic....
Wszystko tez zalezy od ukladu zasilania, czy sam filtr paliwa nawet nowy (ale filtrona) nie ma wady fabrycznej i ssie powietrze bokiem lub odprowadzaniem wody i tego sie nie rusza... |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.