
|
[MK3] Nie łapie obrotów. |
Autor |
Wiadomość |
BinDer
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartosz
Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 00:57 [MK3] Nie łapie obrotów.
|
|
|
Witam borykam się z pewnym problemem. Mianowicie gdy odpalam samochód i dodam gazu na max(silnik zimny) jest na bardzo niskich obrotach. Dopiero po 3-6min jak go trochę pogazuje i momentami do najwyzszej liczby obrotów chodzi normalnie. Zalałem go olejem mineralnym Mobila 15w 40. Ktoś mi mówił że świece mogą być zalane. Fiesta Mk3 1.4 3drz. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 01:35
|
|
|
z tego co wiem(a mogę się mylić) to nie wolno gazować na zimnym silniku. Proponowałbym silniczek krokowy zreanimować, co też ja uczyniłem, gdyż miałem takową sytuację, z tym samym silnikiem, i na tym samym oleju, który nadal posiadam. Ale niech też fachowcy się wypowiedzą |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
 |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 07:44
|
|
|
to monowtrysk czy gaznik? jesli chodzi o olej to dla ochrony silnika wystarcza, dla gory silnika troche kiepsko, ale jezdzic na tym mozna, ten motor go toleruje, tez na nim jezdzilem a nawet docieralem na nim male czterosuwowe. wykrec swiece 1 lub 2 zrob foto i napisz czy masz gaznik czy wtryskiwacz lub zrob zdjecie, tego co jest pod filtrem powietrza, to bede mogl pomoc. po swiecach sie wszystkiego dowiesz. jezeli jest to gaznik to wystarczy zly poziom paliwa w komorze plywakowej i na nowo trzeba ustawiac sklad mieszanki tzn ilosc powietrza, a takze polozenie przepustnicy obrotow biegu jalowego. ostatnio mialem taki problem u siebie. moja nie wchodzila na obroty powyzej 4,5, na 5 tys juz dusila sie i rzucala silnikiem, powodem okazal sie zbyt wysokim poziom paliwa w gazniku, potem przestawilem i byl zbyt niski jak strzykawka podalem do gaznika do komory (nie do gardzieli tylko tam gdzie plywak, masz tam takie dwa okienka przy drugiej gardzieli w ktorych widac paliwo) to po przygazowaniu i puszczeniu nie gasl. ciezka sprawa do wyczucia tzreba ustawiac na linijke. trzeba miec w razie czego drugi zaworek iglicowy paliwa zeby wogole to rozbierac, bo to on moze przepuszczac. moze byc tez tak ze sa zle podgiete blaszki od plywaka, ktore ustalaja poziom paliwa, albo ma on nieszczelnosc. moze byc tez tak ze lapie gdzies lewe powietrze. sprawdz co masz jesli to monowtrysk to padlo cos elektroniki. jesli gaznik to bede w stanie pomoc. upewnij sie ze wszystkie rurki od gaznika i kolektora sa cale i dobrze pozakladane. jezeli auto nie ma wolnych obrotow to moze rowniez dostawac za duzo powietrza. zacznij od ustawienia przepustnicy. jesli masz gaznik zakrec srubke od przepustnicy do samego konca nastepnie odkrec o 2 obroty do nawet 2,5. i dopiero wtedy wkrecasz srubke od skladu mieszanki a nastepnie odkrecasz ja na 2,5 obrotu (tak ma ustawiona fabryka), jesli gaznik ma wysoki poziom paliwa odkreca sie wiecej np 3-4, lub wiecej, zjadlem na tym beret jak cos to pytaj. jezeli masz zle ustawiona przepustnice np za mocno otwarta czyli srubka wkrecona zbyt mocno to moze miec falowanie, na gazie i na benzynie, bardziej widoczne jest to na lpg. dusic po puszczeniu gaz na zimnym silniku moze sie wtedy kiedy ma odlaczona rurke od kolektora ktoras albo zdjety filtr powietrza, takze jak ma za bardzo otwarta przepustnice srubką lub jesli jest jakas nieszczelnosc miedzy gaznikiem a ta gumą pod nim, mozesz te sruby dociagnac po przekatnej T30 klucz. i na koniec dodam ze w baku musi byc 10 litrow zeby brac sie za ustawianie i sprawdzanie bez nerwow. gasnac po odpaleniu nie powinien nawet zimny |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 11 Kwi 2012, 10:04, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2012, 09:26
|
|
|
BinDer, silnik to maszyna cieplna do poprawnej pracy wymaga odpowiedniej temperatury. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Adzi22

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 16:59
|
|
|
mój problem jest taki, niedawno ustawiałem luzy zaworów trochę się z tym bawiłem i teraz gdy samochód po jakiś 5 minutach od włączenia silnika zaczyna nie równo pracować wydech i obrotu lekko spadają na rurze wydechowej dokładnie słychać jakby nie palilo na wszystkie gary, a obroty na luzie spadają do 500 i spowrotem do 1000 czemu towarzyszą straszne wibrację prosze pomocy
Dodam że ostatecznie ustawiłem zawory idealnie podręcznikowo, może są jest za ciasno i jak się nagrzeje to cos uderza nie wiem |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|