Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:55 |
[MK3] wymiana pompy wtryskowej |
Autor |
Wiadomość |
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 20 Mar 2012, 10:54 [MK3] wymiana pompy wtryskowej
|
|
|
Da się samemu wymienić pompę wtryskową bosch?Ile to czasu zajmuje??Co jest najbardziej kłopotliwe przy tym? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Mar 2012, 11:06
|
|
|
Ustawienie prawidłowego kąta wtrysku. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 20 Mar 2012, 20:23
|
|
|
Roach napisał/a: | Da się samemu wymienić pompę wtryskową bosch?Ile to czasu zajmuje??Co jest najbardziej kłopotliwe przy tym? |
Da się wymienić samemu jeśli posiadasz trochę wiedzy i dobrze się przypatrzysz/zapiszesz co było jak wcześniej ustawione.
Czasu zajmuje w zależności od wprawy od 20minut do kilkunastu godzin(wiem sam to sprawdzałem
Najbardziej kłopotliwe to prawidłowe ustawienie kąta wtrysku.
Ale jak sobie poznaczysz chociażby flamastrem znaki na kołach i paskach to dasz radę(nie wspominam nawet o blokadach fabrycznych, bo to sobie możesz znaleźć w książce serwisowej |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 21 Mar 2012, 14:53
|
|
|
No właśnie mam wrażenie , że blokady nie będą konieczne, bo ja tylko potrzebuje wymienić pompę.Kiedyś w Golfie wymieniałem pasek i zaznaczałem paski korektorem i było ok potem. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 21 Mar 2012, 15:40
|
|
|
Zrób tutaj tak samo a potem doregulujesz sobie pompę jak auto będzie chodziło
Ja u siebie nie zaznaczam nawet przy wymianie pompy bo ustawiam wałek rozrządu wkładam wiertło chyba 6mm jako blokada i potem pompę, kółko, i też daję blokadę - chyba wiertło 10mm da radę.
Ogólnie resztę regulujesz na kółku pompy na fasolkach |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:13
|
|
|
No i jestem w pupie ,wszystko dało się odkręcić, ale dwie z trzech śrub mocujących pompę wtryskową ,T45 są tak objechane, że nie da się ich odkręcić , co tera?Mam pompę zapasową ale nie mogę je założyć bo starej nie da się ściągnąć.W zasadzie pompę miałem zmieniać bo moja była rozszczelniona na osi gazu.Po wymianie uszczelki takiego małego o-ringu było jeszcze gorzej , paliwo się lało strumieniem.Zastanawiam się czy po prostu nie zamienić całych tych górnych pokryw? |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 30 Mar 2012, 21:10
|
|
|
Dobra zapaliło lecz musiałem drugi raz odkręcić koło pompy i pasek i napinacz i straciłem właściwe ustawienie.. Ustawiam wg wałka rozrządu wiertło 6mm, do pompy bolec 9,5 mm.I nie zapala.Mam wrażenie , że ktoś kiedyś przestawił tam rozrząd, bo koło rozrządu jest ustawione na skrajne prawe położenie fasolek.I teraz mi się chyba nie zgrywa wał korbowy i pompa, mimo, że wałek rozrządu-pompa jest OK ustawione.Jak znaleźć GMP wału korbowego gdy nie mam blokady trzpienia wkręcanego w kadłub? |
|
|
|
|
Jagla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 21 Skąd: Koszyce-Kraków
|
Wysłany: 22 Gru 2012, 20:51
|
|
|
Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?
P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe. |
_________________ Złomy => http://www.fiestaklubpols...3c78cc12#687900 "Wywrotka" 1,8 D, http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65708 "Rasta Fiesta" 1,8 D
Kolejna 1.8 D => Zdj będą wkrótce. |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 23 Gru 2012, 00:26
|
|
|
Jagla napisał/a: | Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?
P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe. |
Ten temat jest z marca i niaktualny.Buda z auta pojechała na złom |
|
|
|
|
Jagla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 21 Skąd: Koszyce-Kraków
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 14:32
|
|
|
Roach napisał/a: | Jagla napisał/a: | Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?
P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe. |
Ten temat jest z marca i niaktualny.Buda z auta pojechała na złom |
XD |
_________________ Złomy => http://www.fiestaklubpols...3c78cc12#687900 "Wywrotka" 1,8 D, http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65708 "Rasta Fiesta" 1,8 D
Kolejna 1.8 D => Zdj będą wkrótce. |
|
|
|
|
|