Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] 1.4 TDCi - chip tuning
Autor Wiadomość
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Mar 2012, 18:18   [MK7] 1.4 TDCi - chip tuning

Witam jak w temacie co myślicie o chipowaniu czy może macie jakiś inny pomysł, sposób na podniesienie osiągów... <???>
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Mar 2012, 07:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 29 Mar 2012, 20:17   

Blazi napisał/a:
inny pomysł

kupic mocniejsze auto
na wirusa go i sie nie zastanawiaj, 800zl i od razu inna fura
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Mar 2012, 20:17   

Podobno w 1,4TDCI można mieć po chipie jakieś 90KM z kawałkiem... Gdzieś chyba już było o tym...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29 Mar 2012, 21:09   

Bez zmniejszania żywotności elementow auta przyjmuje sie do 30% mocy fabrycznej.Info od magika ,ktory hamował mi auto.Wzrost do 90 KM będzie odczuwalny.Nie zdziw się jak auto będzie palić około 0,5 l mniej przy bardziej elastycznym silniku. :jupi:
pzdr
p.s.W Poznaniu masz tunera(TUNE FORCE)czy jakoś tak.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 29 Mar 2012, 21:15   

taaaaa, tyle ze wszystko zalezy od stylu jazdy:
- mniejsze spalanie? owszem, jezeli nic bys nie zmienil w stylu jazdy... a majac wiecej pod noga kreci sie mocniej i wychodzi podobnie albo minimalnie wiecej... chyba ze ktos zrobi program konkretnie pod katem ekonomii
- bezpieczne 30%? bzdura, wszystko zalezy od stylu jazdy, konkretnego silnika, osprzetu i rezerwy zostawionej przez producenta... akurat 30 to tylko marketingowe gadanie - jak ktos dba o eksploatacja i umie jezdzic to nie bedzie problemu - ale jak ktos mysli ze zrobi sie F1, to zajedzie podkrecone auto znacznie szybciej

ale ogolnie same plusy - byle bez cisniecia na sile na duze liczby
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Mar 2012, 09:48   

Stylu nie zmienilem , nie butuje bez sensu i nie jadę jak emeryt.Mam to we krwi :ok: Juz to gdzies pisalem ;Ty patrzysz z perspektywy 1.6 Pb .Mi auto ciagnie juz ponizej 2 tys i moment mam odczuwalnie nizej co za tym idzie ,nie muszę kręcić wyżej bo juz to mam.Co do tych 30 % to nie jest moja opinia ani bełkot marketingowy.Opieram sie na doswiadczeniu mojego kumpla grzebiącego w rajdówkach,chipach itp od ponad 20 lat.Ty skąd czerpiesz praktyczną wiedzę?Co do tej kwestii moga się wypowiedzieć HEKO,FORDON,osoby grzebiące w temacie(praktycy)Te 30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części .Chyba nie powiesz ,ze podciągnę swojego do 150 i szlag nie trafi pewnych elementow :fox: (sprzegło itp)Zwroć uwagę na moment obrotowy w kopciuchach i dlaczego nawet w standardzie siadają przeguby wewnetrzne(np Mondeo)?
Pozdrawiam Darek
P.S.Nie zrozum tekstu żle bo uwazam ,ze jesteś pozytywnie zakręcony na auta i to szanuję <oki>
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Mar 2012, 10:16   

artax, zrozumiales mnie wrecz odwrotnie

artax - bełkot marketingowy dlatego, ze sa auta ktore mozna podnies minimalnie, typu 10%... to nie jest tak ze mowisz klientowy +30% i zmieniasz cyferki - kazde auto inaczej wychodzi i nie kazde w ogole trzyma serie albo jest sprawne...

co do chipowania nie musisz mnie przekonywac w ogole - kazde auto musowo i to zaraz po nabyciu :hihihi: ale z pelna swiadomoscia, ze skroce jest zycie - a jak znaczaco to juz kwestia pozniejszej eksploatacji

artax napisał/a:
30 % jak zauwazyłeś to jest ta bezpieczna tolerancja na standardowe części

wlasnie nie jest, bo jak sam zauwazyles, sa auta ktore i przy seryjnych parametrach maja problemy z trwaloscia
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Mar 2012, 10:27   

Te 30 % bardziej tyczyło sie silnika.Reszta to i przy standardzie + złe traktowanie może paść.Motoryzacja idzie w dziwnym kierunku...tak jak pralki 5 lat i na wystawkę :sad:
pzdr
p.s.Podsumowując to najpierw hamownia -ocena parametrow i potem decyzja o chipowaniu.Dla kolegi ,ktory założyl posta.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Mar 2012, 11:30   

artax napisał/a:
Podsumowując

+1 :ok:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Mar 2012, 18:30   

wielkie dzięki panowie za informacje co do hamowni wątpię żebym tam zawitał bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys. km plus hamownia przed chipem i po co o tym myślicie? :D
 
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Mar 2012, 18:33   

http://tuneforce.pl/tabele%20ford.html właśnie w tym mi oferują podany niżej chip
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Mar 2012, 19:11   

Chipowanie musi byc poprzedzone hamownią przed i po.Inaczej to pic na wodę.Zapytaj czy za 1000 zrobią bo 1200 trochę duzo.No ale masz na miejscu takze odpada dojazd.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Mar 2012, 20:04   

Blazi napisał/a:
bo i tak pare koni mi ze stajni uciekło ale pewien warsztat oferuje mi chip za 1200zł i gwarantuje 90km z 1.4 bo zależy to od stanu części i przebiegu a mój akurat sięga 35tys.
Że niby jak przy przebiegu 35kkm mogły Ci konie się zgubić :?: Rozumiałbym przy 135-235kkm ale nie przy 35... Coś Ty tej Fieście robił :?: :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Mar 2012, 22:08   

hamownia przed i po - ale w innym miejscu niz program :fox:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Mar 2012, 00:34   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59679
Tu masz rzetelna firme, chlopaki nie obiecuja cudow z nieba lecz daja realne przyrosty, a co na + od wyniku zapowiadanego to juz twoje...
MisiekT tam byl i z tego co wiem jest zadowolony z pomiaru.
Ogolnie mozna obiecywac gory i cuda, lecz prawde zawsze weryfikuje dobra hamownia z odpowiednimy osobami ktore obslubuja sprzet.
Nie ma sie co spinac na 90KM bo diesel nie jedzie moca lecz Nm... Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.
Zabieg wirusowania jest ok, o ile osoba robiaca to ma pewne doswiadczenia jak i zauwaza na co napala sie wlasciciel...
Nikt nie zrobi ci mocnego programu bo Ty chcesz miec z tego malego przecinaka ktorym latasz na 99% mozliwosci... kazdy tuner obetnie ci wartosc Nm tylko po to a zebys nie zabil np 2 masu lub przegubow.
Z punktu osoby ktora miala by cos takiego wykonac Twojej osobie, od razu dam byl ci zapowiadana moc i moment obrotowy i nic wiecej. Bo masz zapedy... koniec kropka...
W bmw E46 zostal zrobiony program dla mojego kolegi (gdzie goscia znam) w 2.0D taki a ze jedzie rowno z E46 3.0D... bo wiem ze chlopak nie zabije tego auta a dwa ze nie katuje tego na co dzien tak od zeby pokazac bo mam program i w ogole tuning.
_________________

 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 31 Mar 2012, 11:10   

Fordon, mordko, rację gadasz ale w jednej kwestii trochę przeinaczasz prawdę:

Fordon napisał/a:
Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.


Zależność mocy od momentu i odwrotnie:



Odwracając:

Moc = Moment x Prędkość obrotowa

Technicznie rzecz mówiąc:



Zakładając że mowa o tej samej masie pojazdu: Moment jest zawsze ważny, czy to benzin czy klekot. Z powyższego wzoru wyraźnie widać że moment mówi jak szybko samochód się rozpędzi, a moc określa prędkość do jakiej się rozpędzimy. Oczywiście jest to spore uproszczenie.

Duża moc w benzynie bierze się z tego że kręci się 2 razy wyżej, moment przebiega inaczej, więc jesteśmy w stanie dać radę wyciągnąć większe prędkości. Dochodzi też kwestia skrzyni biegów, o czym też kiedyś prywatnie gadaliśmy.
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 31 Mar 2012, 16:38   

Fordon napisał/a:
Moc czyli KM wykorzystuje glownie bezyniak w turbo i wolnossaku.

skoro już przesiadujesz na forum nocami to sie przynajmniej kawy napij co by trzeźwo myśleć :hihihi:
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Kwi 2012, 00:00   

Stunt_Man,
Prosty przyklad postawmy glupia Honde D15B2 1.5 16V SOHC ma 119Nm i 90KM przy 6000 rpm.
Postaw obok Mondeo MK3 2.0TDCI 6 gang- ktory generuje, 330Nm i 130KM przy 3800rpm.
Odczucia z obu aut jezdzac, mondeo wydaje sie szybkie i w ogole madafaka jestem predki bo Nm bija w plecy i nagle Nm sie koncza wchodzi obiecane 130KM i im dalej bym wiesze rozczarowanie...
Odczucia z Hondy, no ok jedzie ale nie ma wielkiego wow bo trzeba to krecic wysoko ale co z tego skoro w komfrontacji na ulicy i zakretach taka honda z manym Nm i mniejsza iloscia koni bedzie dawala ci wpierdziel co rusz...
Albo jeszcze lepiej VTI ma mniej Nm niz KM... i dla czego te silniki sa tak doceniane oraz dla czego tak ciezko jest dojechac takiego civica...
OK ktos powie ale co ma honda do forda... OK
TDCI w mondku 130KM 6 biegow vs 145KM w Duratec w Mondku 5 biegow... to samo auto w dieslu ciagnie Nm a nie KM, w bezynie wykorzystujesz moc a nie nadmuchane Nm ktore trwaja chwile...
Przy jezdzie codziennej w obu przypadkach jezdzimy na zakresie momentu obrotowego ale nikt mi nie powie ze diesel jezdzi moca a nie Nm.
Stad tez w/w stwierdzenie ktore napisalem w duzym skrocie.
Wiem Stunt_Man ze Ty patrzysz na to z podobnego lub identycznego punktu widzenia ale nie chce ludziom czesto fundowac wywodow co jak i po co...
Tak samo Nikus wie ze na te obliczenie na zlapie silnika Hond.
_________________

 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 1 Kwi 2012, 10:41   

Tak dla ciekawych; to Fiesta mk7 120 KM (Pb)w zakresie prędkości 50-100 km/h przyspiesza w 10,8 s.Fiesta kopciuch 90 KM przyspiesza w tym samym zakresie w 9,9s.Dla mnie ten zakres jest wazniejszy niz od 0-100km/h.Szczegolnie ,ze po zmianie programu jest odczuwalnie mniej niz 9,9 :devil:
pzdr Darek
p.s. Max V na autostradzie po drugiej stronie Odry to 200.Bez jakiś szczegolnych problemow dla przedmuchania sadzy:)
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Blazi 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwi 2012, 10:56   

jak ją kupiłem do do 160 szła równo a do 175 tak wiesz na autostradzie z wiatrem kumpel coś tam regulował przy turbinie jakąś śrubę od czegoś :D i stracił jakby moc i gwizdał jak i lubię chleb ze smalcem i ja to potem jakoś skręciłem tak jak było dotychczasowo i skonczyło się na tym że 140 max 150 i wiecej nie pojedzie.... :C i mam wrażenie że za małe ciśnienie turbo podaje co o tym myslicie????
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
PumaRST Tuning mechaniczny 0 20 Lis 2005, 12:40
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.