|
Przesunięty przez: szynszyl 9 Mar 2012, 18:47 |
[MK6] Pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole |
Autor |
Wiadomość |
mercucio1
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 9 Mar 2012, 18:27 [MK6] Pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole
|
|
|
Witam
Podczas odpalania auta ford fiesta 1.4 16V z Tiptroniciem zapaliła się pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole". Od tamtej pory samochód nie może odpalić, a przy próbie przekręcenia kluczyka litera "N" symbolizująca pozycje skrzyni biegów na tzw. luzie, zaczyna migać.
Jaka może być przyczyna, że auto nie chce zapalić i co może oznaczać zapalona się kontrolka? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Mar 2012, 20:45
|
|
|
W silniku ze skrzynią automatyczną silnik można odpalić tylko w położeniu P lub N, kontrolka z zębatką jest od skrzyni sygnalizuje jakąś usterkę, możliwie że pomimo iż wybierak jest w pozycji P czy N, to jednak skrzynia nie wykonała polecenia i jest w innym stanie (zablokowana) stąd kontrolka i niemożność uruchomienia auta,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mercucio1
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11 Mar 2012, 21:21
|
|
|
Skrzynia jest w pozycji neutral ponieważ udało mi się scholować auto do mechanika. Btw pod podłączeniu komputera wykazało błąd w stylu "błedne ustawienie sprzęgła" ... mechanik tak na szybko powiedział że prawdopodobnie sprzęgło sie zapowietrzyło, a ze jest to TipTronic to mimo wcisniętego pedału hamulca samochód nie pozwala odpalić.
Jutro albo pojutrze mechanik ma zaglądnąć do niego i zobaczymy co powie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Mar 2012, 21:32
|
|
|
mercucio1 napisał/a: | Skrzynia jest w pozycji neutral ponieważ udało mi się scholować auto do mechanika. | E,,, w automatycznej skrzyni moment jest przenoszony ciśnieniem oleju - niepracujący silnik = brak przeniesienia momentu choćby i bieg był załączony, dlatego np. automata nie da się z linki zapalić,,,
Co ma zapowietrzone sprzęgło do blokady rozrusznika to nie wiem,,, ale tam więcej elektroniki i czujników niż w komputerze to kto wie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mercucio1
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 08:00
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Co ma zapowietrzone sprzęgło do blokady rozrusznika to nie wiem,,, ale tam więcej elektroniki i czujników niż w komputerze to kto wie,,, |
Myślisz, że mechanik mnie okłamuje? Bo w sumie sprawa wygląda tak że ja od tego mechanika kupiłem to auto i na następny dzień wyskoczył ten problem. Zadzwoniłem do gościa i zobowiązał się do sprawdzenia i naprawienia tego. Zobaczymy co powie, ale i tak później planuje podjechać do swojego zaufanego gościa, żeby mi to sprawdził. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 08:13
|
|
|
Myślę że mało który kuma automaty w stopniu przynajmniej minimalnym,,, mnie się wydaję za nawet i jakby sprzęgło szlag trafił to silnik powinien odpalić, co najwyżej auto by nie pojechało,,, druga sprawa, nie chce stawiać teorii bo nie wykumałem budowy tiptronika, wszędzie pisze że to automat Porsche z możliwością ręcznej sekwencyjnej zmiany biegów, więc zakładam że konstrukcyjnie taki sam jak typowy, tyle że więcej elektroniki,,,
Na logikę biorę że pulsujące N sugeruje przesunięcie wybieraka w te pozycję przy uruchomieniu, a jeśli dźwignia tam jest to może jednak coś siadło w elektryce i komputer widzi ją w innym miejscu jednak,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mercucio1
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19 Mar 2012, 13:45
|
|
|
Trochę to trwało, ale okazało się że była to wina elektryki, a dokładnie szczotek, które się wytarły w komutatorze silniczka elektrycznego odpowiedzialnego za zmianę biegów.
Dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Mar 2012, 15:13
|
|
|
mercucio1 napisał/a: | silniczka elektrycznego odpowiedzialnego za zmianę biegów | Kurde, nie ogarniam tych nowych konstrukcji,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|