Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kontrolka, mk6, tiptronic

Przesunięty przez: szynszyl
9 Mar 2012, 18:47
[MK6] Pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole
Autor Wiadomość
mercucio1 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Mar 2012, 18:27   [MK6] Pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole

Witam
Podczas odpalania auta ford fiesta 1.4 16V z Tiptroniciem zapaliła się pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole". Od tamtej pory samochód nie może odpalić, a przy próbie przekręcenia kluczyka litera "N" symbolizująca pozycje skrzyni biegów na tzw. luzie, zaczyna migać.
Jaka może być przyczyna, że auto nie chce zapalić i co może oznaczać zapalona się kontrolka?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 20:45   

W silniku ze skrzynią automatyczną silnik można odpalić tylko w położeniu P lub N, kontrolka z zębatką jest od skrzyni sygnalizuje jakąś usterkę, możliwie że pomimo iż wybierak jest w pozycji P czy N, to jednak skrzynia nie wykonała polecenia i jest w innym stanie (zablokowana) stąd kontrolka i niemożność uruchomienia auta,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mercucio1 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11 Mar 2012, 21:21   

Skrzynia jest w pozycji neutral ponieważ udało mi się scholować auto do mechanika. Btw pod podłączeniu komputera wykazało błąd w stylu "błedne ustawienie sprzęgła" ... mechanik tak na szybko powiedział że prawdopodobnie sprzęgło sie zapowietrzyło, a ze jest to TipTronic to mimo wcisniętego pedału hamulca samochód nie pozwala odpalić.
Jutro albo pojutrze mechanik ma zaglądnąć do niego i zobaczymy co powie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Mar 2012, 21:32   

mercucio1 napisał/a:
Skrzynia jest w pozycji neutral ponieważ udało mi się scholować auto do mechanika.
E,,, w automatycznej skrzyni moment jest przenoszony ciśnieniem oleju - niepracujący silnik = brak przeniesienia momentu choćby i bieg był załączony, dlatego np. automata nie da się z linki zapalić,,,

Co ma zapowietrzone sprzęgło do blokady rozrusznika to nie wiem,,, ale tam więcej elektroniki i czujników niż w komputerze to kto wie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mercucio1 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Mar 2012, 08:00   

JoeMix napisał/a:
Co ma zapowietrzone sprzęgło do blokady rozrusznika to nie wiem,,, ale tam więcej elektroniki i czujników niż w komputerze to kto wie,,,


Myślisz, że mechanik mnie okłamuje? Bo w sumie sprawa wygląda tak że ja od tego mechanika kupiłem to auto i na następny dzień wyskoczył ten problem. Zadzwoniłem do gościa i zobowiązał się do sprawdzenia i naprawienia tego. Zobaczymy co powie, ale i tak później planuje podjechać do swojego zaufanego gościa, żeby mi to sprawdził.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Mar 2012, 08:13   

Myślę że mało który kuma automaty w stopniu przynajmniej minimalnym,,, mnie się wydaję za nawet i jakby sprzęgło szlag trafił to silnik powinien odpalić, co najwyżej auto by nie pojechało,,, druga sprawa, nie chce stawiać teorii bo nie wykumałem budowy tiptronika, wszędzie pisze że to automat Porsche z możliwością ręcznej sekwencyjnej zmiany biegów, więc zakładam że konstrukcyjnie taki sam jak typowy, tyle że więcej elektroniki,,,

Na logikę biorę że pulsujące N sugeruje przesunięcie wybieraka w te pozycję przy uruchomieniu, a jeśli dźwignia tam jest to może jednak coś siadło w elektryce i komputer widzi ją w innym miejscu jednak,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mercucio1 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19 Mar 2012, 13:45   

Trochę to trwało, ale okazało się że była to wina elektryki, a dokładnie szczotek, które się wytarły w komutatorze silniczka elektrycznego odpowiedzialnego za zmianę biegów.

Dzięki i pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Mar 2012, 15:13   

mercucio1 napisał/a:
silniczka elektrycznego odpowiedzialnego za zmianę biegów
Kurde, nie ogarniam tych nowych konstrukcji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.