Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, gaznik, mk3, przepustnica

[MK3] gaznik tldm 23-21 fiesta 1.4 - problem z przepustnica
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2012, 17:08   [MK3] gaznik tldm 23-21 fiesta 1.4 - problem z przepustnica

gaznik jest na ssanie z linki. sprawa wyglada tak ze nie otwiera sie druga przepustnica z pedalu..., ani reka z dzwigni od linki gazu. jak otworze rzecznie jedna linką potem druga zlapie za dzyndzel i otworze to silnik smiga jak szalony i nic nie smierdzi. w czasie pracy silnika druga przepustnica sie nie otwiera - ta od strony silnika nie wiem czemu tak jest... jak stoi zgaszony to otwiera sie

jak otworze je na hama reka to silnik chodzi jak w F1

teraz nie wiem czy to wina podcisnien czy nie, z tego co wiem to juz nic nie wiem... czy to wina gaznika czy steruja tym jakies podcisnienia. wiem ze jest silownik cisnieniowy opozniania zamkniecia przepustnicy ale ktorej to nie wiem... i nie wiem czy on w przypadku gaznika z linka ssania ma wplyw na otwieranie tej drugiej, czy po prostu mechanizm gaznika jest skopany...

mam gaznik TLD lub TLDM (okragly)

Weber 23-21 tak jest napisane z prawej strony gaznika

jest tez tabliczka w gornej prawej czesci z modelem: 89 SF FA
i w drugim rzadku nizej taki symbol: A 2499

czyli gaznik wyglada na gaznik z fiest 1.1 / 1.3

do tego ktos bawil sie dyszami, na pewno bo widac ze krecone

jedna powietrza siedzi 200 a druga 243 !!!!!!!!!!!!!!!

domyslam sie ze ktos wsadzil tez nizej wieksze dysze paliwa ale nie rozkrecalem tego bo zlozone jest na uszczelke i widac silikon

jesli ktos wie czemu nie otwiera sie druga przepustnica to prosze powedzcie.

silnik chodzi kiedy uchyle ja na stale troszke i wlacze ssanie na 1 przepustnicy zamykajac jej doplyw powietrza, wtedy sie wkreca na obroty, ale tak sie nie da jezdzic... bo obroty wisza na 3000

moze sa jakies inne sposoby zeby sie nie zalewal? np czy mozna zablokowac doplyw paliwa do drugiej dyszy?

gaznik taki

_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 08:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Mar 2012, 20:49   

popraw temat bo wleci do kosza
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Mar 2012, 22:09   

To zwykły gaźnik na linkę jak ciągniesz to otwiera się najpierw pierwsza (ta co u góry ma przepustnice ssania) a potem od pewnego momentu zaczyna się otwierać druga (ta z tum dzyndzlem u góry) - zwykły mechanizm dźwigienkowy tam jest
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Mar 2012, 22:17   

wygląda na podobny do 34 DCHD z fiata
rozbierz na czystej szmacie tylko nie na Kupę tylko układaj tak jak było w gazniku, wymyj dokładnie w benzynie, złóż i probuj wyregulować
musi isc paliwo Obiema dyszami paliwa bo nie będzie wchodził na obroty pod obciążeniem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:42   

ale mi pali 15 litrow ! w porywach do 20 :) a tak serio to z 15
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:47   

Hm jedyna metoda to rozebrać na drobne. sprawdzić luzy i szczelność przepustnic. Następnie poskładać i ustawić. Do tego nowy zestaw naprawczy gaźnika, by wyeliminować wycieki z pompki przyspieszenia i wywalić silikon.
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:57   

jutro ten przyspieszacz odlacze, wtedy nie bedzie lac wogole? powinno byc dobrze bo jak uchylalem lekko druga przepustnice na stale wlaczalem ssanie to z pedala wkrecal sie na obroty ok, wiec musi go zalewac, moze z tej pompki, dzieki za pomoc
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Mar 2012, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 07:15   

wyczailem tez taki gaznik tldm 28/32 26/30 itp... z silnika forda 1.4 zdaje sie ze druga przepustnica otwierana dzieki urzadzeniu z napisem "weber" - silownik otwierania drugiej przepustnicy jednak nie wiem za bardzo jak go teraz polaczyc z podcisnieniami. gdzie go wpiać.

http://www.fotosik.pl/pok...61826112c1.html - pierwsze foto

http://www.fotosik.pl/pok...d111bf9a51.html - drugie foto
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 07:38   

Pawełos666 napisał/a:
powinno byc dobrze bo jak uchylalem lekko druga przepustnice na stalem wlaczalem ssanie to z pedala wkrecal sie na obroty ok
To nienaturalne,,,, jedna gardziel zamknięta ssaniem a druga uchylona,,, tak ten ze zdjęcia to właśnie sterowany podciśnieniowo,,, i z ssaniem automatycznym
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 08:00   

i jak podlaczyc taki gaznik? jak to sie podlacza te podcisnienia i ssanie? z czym to laczyc? musze jakos rurki od odmy podlaczac? teraz mam tylko odme waż ten gruby z pokrywy zaworow do filtra i reszta odpowietrzenia z silnika nie ruszana... pomiedzy co wpiac gaznik? i jak z tymi cienkimi rurkami od podcisnienia?

w moim gazniku zablokowalem przepustnice druga przy tym jej dzyndzlu po lewej stronie gaznika potem pociagnelem za linke ssania i zaslonila sie pierwsza. i odpalalem to wkrecal sie na obroty ale mial wysokie bez wciskania gazu, bo ta druga przepustnica bylo ucholona na stale 2-3mm. dodam ze ostatnio jak nic jeszcze nie bylo ruszane w czasie jazdy wkrecal sie na obroty do 6 tys ale przy dalszym wciskaniu gazu czuc bylo juz rzucanie silnikiem i nie osiagal maksymalnych. lepiej sie wkreca jesli wciskam gaz powoli, jesli depne chooyowo
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 9 Mar 2012, 08:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 08:07   

Jak pisałem, podciśnieniowy znam z obrazka, ale podciśnienia powinien mieć w swoim zakresie,,, ssanie jest wpięte w układ chłodzenia w mały obieg , tak samo lub podobnie jak wpina się reduktor LPG,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 08:09   

aha to jakis podgrzewacz...czaje, kupilbym ten gaznik ale nie wiem jak podcisnienia podlaczyc :| moze ktos na forum wie?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 08:12   

Tak, dokładnie na tej zasadzie działa,,, grzeje się bimetal i ze wzrostem temperatury uchyla przepustnice,,, jak dobrze ustawione to najcieplejsze ssanie w mojej opinii,,, (potem ręczne na linkę a jako trzecie, automatyczne, ale elektryczne, czyli grzane grzałką)

Na rysunku nie widać by były jakieś wężyki,, poproś aby Ci sprzedawca obcykał z każdej strony,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:35   

to moj 1000 post na tym forum, odlaczylem przyspieszacz auto wkreca sie zajebiscie po ustawieniu gaznika - zubozylem mieszanke ustawilem powietrze...dysze sa co prawda wieksze, ale wkrecilem 1 nowa swiece pojedzilem i jest blada, chodzi jak bolid, lepiej niz na gazie, dziekuje jestes WIELKI MISTRZU notw
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:46   

No to jak tak to wychodzi ze zrypany lub źle ustawiony był i za dużo paliwa tam wtryskiwał i pewnie przy każdym ruchu pedałem gazu, stąd zalewanie i ogromne spalanie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 11:12   

ogolnie szlo duzo nie pomagalo ubogie ustawienie, teraz jak nie podaje paliwa dodatkowego to jest super
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 9 Mar 2012, 11:15   

jeszcze tylko dysze musze wymienic... czy jesli mam dysze powietrza 200 i 243 czy to duzo? wydaje mi sie ze powinny byc 175 i 200, jakie powinny byc mniej wiecej dysze paliwa te w srodku gaznika... czy moge wsadzic wieksze powietrza? by mieszanka byla ubozsza bez rozkrecania go? przyjmuje ze w srodku w gazniku sa z 1.6, 1.8 czy 2.0 forda lub innego auta ponad f115. tylko ze auto ma gaz i jezdze na swiecach 0,7mm irydowych na 1,0 zamulalo na gazie tzn wkrecalo sie bdb ale slabo odpychalo, na pasie wzmocnienia swiece maja byc agpr22cd z przerwa 0,95-1,05mm, mam tez przyspieszony zaplon o 2-3mm od znakow. ogolnie paliwo na takiej przerwie lipnie sie spala... lepiej by chodzilo na 1,1 czy 1,2 przy irydowych to wiem przy wiekszych dyszach, ale mam gaz dobrze ustawiony, dlatego chce zubozyc mieszanke, nie wiem tylko jakie dysze wsadzic moze podpowiesz?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Mar 2012, 08:24   

JoeMix zalatwilem sobie drugi gaznik z escorta 1.4 54kW z '87, jaki torx numer idzie do odkrecenia gory gaznika? chodzi mi o te 4 sruby torx t...? ile?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Mar 2012, 09:37   

Pojęcia nie mam :P jakiż z kompletu przypasuje, albo dobry płaski śrubokręt,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 10 Mar 2012, 13:03   

pisalem tyle o tym ale dopiero teraz skapnalem sie ze dysza powietrza 1 siedzi mniejsza od dyszy powietrza nr 2, mondy mehanik grzebal przy dyszach paliwa. i na koniec wkrecil dysze 200 jako powietrza nr 1 a 250 (243) prawie jako powietrza 2, bo dysza paliwa nr 2 byla wieksza, a powinno byc odwrotnie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.