Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bledy, cfi, cpp, czujnik polozenia przepustnicy, komputer, mk3, obroty, odpalanie, silniczek krokowy

[MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej
Autor Wiadomość
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Mar 2012, 12:54   [MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej

Witam, mój problem pewnie nie raz był opisywany na forum ale nie mogłem się doszukać odpowiedzi. Otóż autko ciężko reaguje na pedał gazu, tzn działa z opóźnieniem po wciśnięciu, obroty czasami są dość nieregularne, ciężko czasami odpalić silnik bez dodawania gazu. Wszystko wskazuje na słynny już silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. A teraz druga strona medalu. Czujnik CPP mierzyłem 5 razy, oporność zmienia się płynnie w całym jego zakresie, krokowiec rozebrałem i przeczyściłem i dodatkowo sprawdziłem wszystkie styki i również wszystko działa jak należy. Sam silniczek działa w obie strony po podłączeniu do akumulatora. Stycznik w silniczku również działa ok, ponieważ łączy i rozłącza obwód. Wszystko sprawdzałem parokrotnie. Teraz problem tyczy się dalej tego samego, ponieważ pomimo sprawnych części silnik czasami wariuje na obrotach. Błędy tak jak w temacie czy 25 i 48. Co może być tego przyczyną? Gdzie szukać niesprawności? Reset kompa również robiłem ale bez zmian. Fiesta 1.1i 91rok. Pozdrawiam i czekam na wasze podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2012, 15:17   

Musisz dokonać pomiaru napięć na pinach komputera. Albo podmienić wtrysk. Kwestia co będzie cię mniej kosztować czasu/pieniędzy.
TPS`a można pomierzyć :
odłącz go
Sprawdź czy między 1 pinem i masą jest 5V
następnie podłącz i zmierz między
pinem 2-3 przy przepustnicy zamkniętej (poprawny wynik 0,2-1,1V)
pinem 2-3 przy przepustnicy max otwartej (poprawny wynik ok 4,8V)
 
 
 
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:23   

Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:45   

dedmau napisał/a:
Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem?

Tego można dowiedzieć się albo pytając wróżki albo mierząc.
W komputerze jest stabilizowane źródło zasilania czujników +5V. Ulega uszkodzeniu rzadko, 99% to usterki wiązek i czujników.
 
 
 
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 8 Mar 2012, 20:06   

Mam dodatkowe pytanie. Mianowicie czy wyżej opisane usterki mają wpływ na zwiększone spalanie? Pojawia się również problem przygasających kontrolek w trakcie jazdy oraz gaśnięcie silnika ale za to może być winny alternator. Autko w sumie stało 5 lat i było raz na jakiś czas odpalane i nic więcej. Przed tym okresem wszystko było ok.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:49   

alternator zostaw w spokoju . A na spalanie ma wpływ prawie każdy błąd komputera.
 
 
 
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 10 Mar 2012, 13:02   

Dobra jednak alternator był w miarę ok. Co racja to racja. Ale wyszedł teraz problem przygasających kontrolek oraz gaśnięcia silnika podczas jazdy. Czy te dwa błędy mogą mieć z tym coś wspólnego? Pomiarów wyżej opisanych nie robiłem bo nie ma mnie w domu jak na razie. Brat jeździ autkiem i chce żeby jeździł bez problemów dalej.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Mar 2012, 14:43   

oba maja wpływ na gaśnięcie. Zacznij od czujnika położenia przepustnicy .
 
 
 
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 10 Mar 2012, 21:39   

Problem gaśnięcia rozwiązany - winny był przerwany przewód idący do aku od alternatora. Teraz tylko pozostaje mi zakupić na podmiankę kompa i wtrysk i załatwić problem tych dwóch błędów. Pomiary również wykonam, ale na wszelki wypadek zaopatrzę się w dodatkowe części na podmiankę.
 
 
dedmau 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 16 Mar 2012, 21:37   

Problem załatwiony, wina leżała albo po stronie kompa albo cpp lub też krokowca. Wszystkie te elementy podmieniłem i gra gitara :D Autko powróciło do życia. Za wszelkie sugestie udzielone w temacie dziękuję z góry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Regulamin forum: Porady eksploatacyjne
Niestosowanie regulaminu prowadzi do kasowania tematów
szynszyl Porady eksploatacyjne 0 17 Kwi 2011, 17:20
szynszyl
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.