Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: miska olejowa, mk3, olej, uszczelniacz walu, wyciek oleju

[MK3] Wycieki oleju
Autor Wiadomość
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:41   [MK3] Wycieki oleju

Jak widac jesten nowy na forum i wszystkich serdecznie WITAM :)
Kupiłem ostatnio fiestke mk3 96r 1.3. I teraz pojawił sie wyciek oto zdjecia
http://imageshack.us/g/836/20120303.jpg/
Mysle ze to uszczelka miski olejowej ale to tylko moje podejrzenia :9:
Co wy na to ? Co to moze byc ?
Jesli to w czyms pomoze to olej mam Quakera 10w40.
Dodam ze Fiestka troche kopci na bialo , wody nie ubywa z chłodnicy. Tłumik troche w oleju jest . Dodam jeszcze ze tłumik mam do wymiany bo proch z niego :hihihi:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2012, 13:52   

Jak wcześniej było sucho i się zrobiło na łączeniu bloku z miską mokro to może być uszczelka, a jak mokro też w okolicy koła to prędzej uszczelniacz
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 3 Mar 2012, 14:13   

Hmm no tak. A jak to sprawdzic ? widac na 1 i 2 zdjeciu ze niby z miski. Nie znam sie zbytnio wiec to tylko przypuszczenia. A co z olejem na wydechu ?

Dzis bylem na kanale i znawca powiedzial ze to uszczelniacz . Da rade to samemu wymienic ?
Ostatnio zmieniony przez Wolvi 3 Mar 2012, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2012, 18:40   

Miska była kiedyś ruszana bo wystaje czerwony silikon. A co sprawdzania to można o ile dobrze pamiętam odkręcić dolną osłonę sprzęgła (to po czym leci olej), wytrzeć dokładnie i patrzeć gdzie jest źródło. O ile uszczelka miski to formalność tak jak i przedni uszczelniacz (tam gdzie koła pasowe) tak uszczelniacz tylni wału to już trochę roboty bo trzeba wyjąć skrzynie :(
 
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 3 Mar 2012, 18:43   

Kurcze myslalem ze da rade samamu ale widze ze to ciezka robota ;d a koszt u mechanika to pewnie sporawy :9:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2012, 19:30   

możesz spróbować najpierw zmienić uszczelkę miski i zobaczyć czy się uspokoi. Koszty nie wielkie i pracy też nie za dużo.
Kup nową uszczelkę
0,5l benzyny ekstrakcyjnej
i silikon reizosil
Odkręć płytkę obok koła zamachowego od spodu bo pod nim ukryte są jeszcze 4 śrubki od miski.
przed zdjęciem miski spuść olej do czystej butelki
następnie odkręcasz wszystkie śrubki i wyciągasz miskę.
czyścisz i odtłuszczasz blok i miskę.
kupujesz w sklepie 4 śrubki M6 który okrajasz łby.
wkręcasz je w blok smarujesz delikatnie silikonem blok i miskę. Zakłaszasz uszczelkę na silnik.
zakładasz miskę. Obcięte śrubki maja to ułatwić i zapobiec spadaniu uszczelki.
Jak skręcisz na 4 śrubki to demontujesz dorobione kołeczki i wkręcasz resztę śrubek.
nie używaj dużej siły przy dokręcaniu bo uszczelka się uszkodzi i wylezie z pomiędzy miski i bloku na zewnątrz. Warto wstępnie skręcić i oddczekać z 10 min by silikon zaczynał wiązać i dopiero wtedy dokręcać ostatecznie. Jeśli uszczelka ma stalowe grzybki w sobie możesz miskę dokręcić mocniej.
 
 
 
Icek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:22   

Jak zdejmiesz ta oslone bedziesz widzial na kole samachowym i wewnatrz skrzyni olej.
Koszt nowego uszczelniacza to 40zł a robota u mechanika 200-300 wiec nie oplaca sie robic samego uszczelniacza, ja u siebie w misce znalazlem szczatki jego i jak jezdzilem na minimum to olej nie uciekal az tak energicznie jak przy wiekszej ilosci.

A wymianke zrobilem sam w 2.5godziny jedynie to trzeba miec dobre narzedzia klucz dynamometryczny by sie przydal centrownica do sprzegla no i reszta kilka nasadek i plaskich kluczy nic ciezkiego nie jest ale troszke trzeba miec pojecie, wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2012, 21:43   

Icek napisał/a:
wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic.

Tylko poco jak jest opisane w książce napraw którą można znaleźć w necie. Książka, z serii Sam naprawiam
 
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Mar 2012, 23:09   

Wolvi.
Powoli i spokojnie!
Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski.
Powodem może być wysokie ciśnienie w silniku.
Sprawdź najpierw stan odmy czyli odprowadzenia gazów z silnika do puchy filtra powietrza -
generalnie chodzi o drożność od korka wlewu oleju do trójnika który jest wciśnięty od dołu do puchy filtra powietrza i z niego idzie również wężyk do kolektora dolotowego - poważnie :).
Ja miałem bardzo podobny objaw jak zatkała mi się odma (to było zeszłej zimy przy konkretnym minusie) a powodem było ziarenko piasku które zatkało ujście z trójnika do kolektora dolotowego i zamarznięty majonez w trójniku blokował zupełnie ujście gazów z silnika dopóki ten solidnie się nie rozgrzał.
Wywaliło mi wtedy olej zupełnie jak Tobie uszczelnieniami wału oraz uszczelką miski i jeszcze uszczelką pokrywy zaworów.
Mam nadzieję że w twoim przypadku powód będzie taki lub równie błahy.
Sprawdź również czy nie masz po prostu za dużego poziomu oleju w silniku wg bagnetu i koniecznie samochód musi stać na poziomym podłożu aby była absolutna pewność bo dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
Możesz również sprawdzić jak duże są przedmuchy na tłokach/pierścieniach wyciągając korek wlewu oleju podczas pracy silnika i przytykając dziurę w większości ręką - będziesz czuł jak szybko rośnie ciśnienie i po zrobieniu małego otworu ręką będzie widać jak mocno dmucha (nie przytkana dziura wlewu oleju robi dużo szumu i sztucznego wiatru a tak naprawdę to wydmuch jest wtedy 1/4 tego co się wydaje).
Pozdrawiam i miłego dochodzenia.
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Mar 2012, 07:55   

Artuch napisał/a:
Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski.
Facet kupił niedawno auto,,, myślę że jak kupował to silnik był suchy, przygotowany do sprzedażny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 5 Mar 2012, 19:03   

Przy zakupie nic nie lecialo. Po przejechaniu jakis 500km sie tak zrobilo.

A co do poziomu oleju to ostatnio dolewke robilem jakies 0.3l jest pomiedzy max a mini.
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 5 Mar 2012, 19:11   

Artuch napisał/a:

dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
.

olej na wydechu srodkowym a nie olej w wydechu :-P
 
 
Artuch 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 52
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Mar 2012, 19:30   

Pisałeś na początku że tłumik jest trochę w oleju - który tłumik i czy z zewnątrz od oleju czy od środka?
Sprawdzałeś już coś wogóle w tej sprawie?
_________________
Jesteś pewien że zrobiłeś wszystko jak można najlepiej ?
(Audiostereo.pl)
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 8 Mar 2012, 11:36   

Dobra prawdopodobnie leci z miski. Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie >? :fox: Jak bede mial chwile czasu to zmienie uszczelke miski i zobaczymy co dalej będzie sie działo;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Mar 2012, 22:39   

Wolvi napisał/a:
Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie
Nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Mar 2012, 23:44   

w końcowym tragicznym stadium zacznie ślizgać się sprzęgło.
Ale jeśli puszcza tylko trochę uszczelniacz to rozrzuci po skrzyni i blachach i spłynie na ziemie.
 
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:21   

Mam jeszcze pytanie nie do tematu. Chcialem wymienic swiece i wyciaglem wszystkie przewody wn i teraz zbytni nie wiem jak je poprawnie zalozyc . W jakiej kolejnosci ? Sadze ze taki jest rozklad kabli jak opisywal bidżej
http://imageshack.us/f/181/p9250012vr3.jpg/

Z Góry Thx :d

A co do oleju to duzy koszt wymiany uszczelniacza ? tzn robocizna ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Mar 2012, 10:48   

Skoro BJ tak narysował to znaczy tak musi być,,, :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nydo58 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Kamil
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: 10 Mar 2012, 19:50   

Zobacz dobrze, na cewce masz ponumerowane i z tego co widzę to na przewodach też :-P a na przyszłość radzę jak wymieniasz przewody czy coś w tym stylu to pojedynczo je odpinaj a nie wszystkie na raz.
 
 
 
Wolvi 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Turbo
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 14
Skąd: Konin Okolice
Wysłany: 12 Mar 2012, 12:34   

heh wlasnie zapomnialo mi sie ;/ Juz sprawa zalatwiona z cewkami i swiecami. Jeszcze tylko ten przeciek ... Jak bedzie cieplej to zmienie uszczelke miski. A jak bedzie leciec to wezme sie za ten uszczelniacz ....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.