Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: blok silnika, mk3, silnik

[MK3] Pękniety blok silnika
Autor Wiadomość
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:36   

jeśli już to bardziej ci klejenie odpuści niż spawanie. Poszukaj sobie w internecie co to jest spawanie a co to jest klejenie.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:40   

Z tym że tak jak napisał kuba87 żeliwo ciężko się spawa, więc podejrzewam, że w tym przypadku spaw szybciej odpuści niż odpowiedni specjalistyczny klej. W tym przypadku nie mam możliwości zrobienia przetopu, bo na bloku jest tylko rysa, a nie szersze pęknięcie. Tak jak pisałem wcześniej nie chce robić nie wiadomo jakiej większej dziury na wylot. Jedyne co mogę zrobić to wyfrezować rowek w miejscu pęknięcia i zalać go powierzchniowo topnikiem.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 19 Lut 2012, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:45   

"Złącze spawane – rodzaj złącza powstającego w procesie fizycznym łączenia materiałów poprzez ich miejscowe stopienie i zestalenie."

Chyba lepiej będzie trzymać spaw, podczas którego elektroda nadtapia żeliwo, a sama się stapia i tworzy się trwałe połączenie. Myślę że dobra elektroda do żeliwa i powinno być to do zrobienia i myślę że trwale.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:49   

piotrek1289, napewno nie pospawasz silnika gdy będzie on w aucie i gdy będzie on miał temperaturę ok 0 stopni
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:56   

Tak tak, to na pewno. Dlatego zastanawiałem się nad pospawaniem tego tigiem. Rozgrzałoby się powierzchnie miejscowo i zalało tylko mosiężnym topnikiem.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Lut 2012, 16:59   

piotrek1289 napisał/a:
Tak tak, to na pewno. Dlatego zastanawiałem się nad pospawaniem tego tigiem. Rozgrzałoby się powierzchnie miejscowo i zalało tylko mosiężnym topnikiem.

to nic nie da
odpadnie
jak masz sasiada pod reka to niech sam obejrzy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lut 2012, 17:13   

Po raz kolejny: żeliwo ciężko się spawa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Lut 2012, 01:20   

Stunt_Man napisał/a:
Mariox003 napisał/a:
tak bynajmniej dowiedzialem sie na lekcji

bynajmniej... następny


oj tam oj tam lubie to slowo i juz :2xf: :-P
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
boczek10 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Gorzejowa
Wysłany: 20 Lut 2012, 20:24   

Moim zdaniem wystarczyłoby zakleic to metalem w płynie. pogłębic to troszeczkę i powinno byc elegancko. Mój wujek zrobił tak w ciągniku a pęknięcie było powazniejsze niz wynika z Twojego opisu. Cignik lata juz tak ok. 8 lat i nic si nie dzieje.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Lut 2012, 20:30   

ja bym pospawał. nic do stracenia nie masz... kiedyś spawałem PIEC! zwykłym migiem ze zwykłym drutem i do dzisiaj trzyma
a z klejami różnie bywa...

i ciekawi mnie co sie stało z resztą podzespołów skoro pękł blok
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 21 Lut 2012, 10:15   

A to właśnie dziwne. Chłodnica cała, węże całe, zbiorniczek wyrównawczy cały, nagrzewnica cała, z pompa wody też nic się nie stało, obudowa termostatu cała. Dziwne to bo zamarzło wszystko, a rozwaliło tylko blok. W sumie wolałbym żeby rozwaliło chłodnice albo nagrzewnice bo mam tego na pęczki. No ale cóż. Stało się. W układzie był mały stan wody, a zbiorniczek był odkręcony. Mam wrażenie, że woda zamarzając stopniowo i zwiększając swoją objętość częściowo wyleciała przez zbiorniczek dlatego nie rozwaliło chłodnicy ani węży, a z bloku nie miała się jak wydostać i dlatego go rozsadziło. No nie wiem, już tak myślę, pewnie się mylę, ale może akurat tak było, bo wydaje mi się, że chłodnice powinno rozwalić w pierwszej kolejności.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lut 2012, 10:26   

Tak właśnie się stało,,, woda w bloku zamarzła najpierw na zewnątrz, czyli wszystkie wyjścia wody się uszczelniły,,, a środku trochę wody zostało, dlatego jak w końcu zamarzła to rozsadziło blok,,, pytanie czy coś jeszcze się np. odkształciło,,, chłodnica z racji swojego przeznaczenia, czyli wymiany ciepła zamarza odwrotnie jak blok, czyli od środka wypychając wodę na zewnątrz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 21 Lut 2012, 11:29   

pekniety blok można pospawać łukowo po uprzednim rozgrzaniu go(prawie całego), do temperatury około 700-1000st.,można kołkować pęknięcie,w ostateczności kleić klejami do wyrobów z zeliwa,
_________________
stasiek49
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 21 Lut 2012, 12:02   

Wyczytałem, że tym klejem (Loctite 3430) ktoś bardzo skutecznie klei bloki. Podobno ogólnie kleje z tej firmy są do takich rzeczy najlepsze tylko trzeba je odpowiednio dobrać i porządnie odtłuścić powierzchnię. Poza tym ceny też są całkiem, całkiem przystępne. Teraz muszę tylko wyjąć silniczek przefrezować miejsce pęknięcia, wziąć go do domu i się pobawić z tym klejem. Może akurat.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 21 Lut 2012, 12:41   

Miałem podobnie w innym silniku,oprócz pęknięcia na zewnątrz to pękło też między tłokami w środku i blok do wyrzucenia.Radzę zakleić prowizorycznie to na zewnątrz i nalać wody,jak będzie w oleju to blok do wyrzucenia.
_________________

 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 21 Lut 2012, 14:32   

Wody w oleju nie ma. Jakby miała być woda w oleju, to by się tam dostała jak układ się rozmarzał, a olej czyściutki. Poza tym silnik był normalnie odpalany tylko ze zdjętą chłodnica więc nie na dłuższą chwile, ale wszystko jest ok. Wewnętrzny płaszcz jest dużo grubszy niż zewnętrzny poza tym to jest pęknięcie akurat na połowie wys. tulei cylindrowej więc tuleja też raczej by pewnie strzeliła.

Zamieszczam zdjęcia poglądowe jak to pęknięcie w ogóle wygląda:





_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 21 Lut 2012, 16:57   

Założyłem chłodnice zalałem go wodą i pojeździłem trochę przed chwila. Zagrzałem go dość mocno i muszę powiedzieć, że wyciek jest bardzo niewielki. Woda się tylko delikatnie sączy, także kupie ten klej który wcześniej podawałem, spróbuje to zakleić i zobaczymy jak to się będzie zachowywać. Miejmy nadzieje, że będzie ok.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lut 2012, 17:00   

Ale kapsel nowy (zawsze zapominam jak się nazywa), ja kilka lat temu ja silnik mi zamarzł ro miałem farta bo mi wypchnęło zatyczkę i nic poza tym złego się nie stało, wbita nowa i auto posuwa do dzisiaj,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 21 Lut 2012, 17:06   

No właśnie też żałuje jak cholera, że zamiast go rozwalić nie wypchnęło tych zaślepek, ale cóż stało się.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 23 Lut 2012, 10:07   

Wczoraj trochę pojeździłem i muszę powiedzieć, że jak się jeździ to praktycznie nic nie ucieka na zbiorniczku nic nie widać ubytków. Bez wyjmowania silnika zdejmę tylko kolektor wydechowy, wyczyszczę wszystko ładnie, odtłuszczę i zakleję tylko powierzchniowo. A do układu wsypie proszek uszczelniający i tyle. Powinno to pęknięcie zajść i uszczelnić. A jak nie wytrzyma to kupie silnik i tyle. Ten też był dopiero niedawno włożony i jakieś cyrki robi, bo na ciepłym kręcić rozrusznikiem nie chce. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.