[MK4] 1.3 Endura szarpie, dusi się, wrażenie pracy na 3 cyli |
Autor |
Wiadomość |
graba
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 10:21 [MK4] 1.3 Endura szarpie, dusi się, wrażenie pracy na 3 cyli
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów
niestety Ford Ka z silnikiem 1.3 EFI Endura E / 60km znowu odmawia posłuszeństwa.
Problem jest następujący...
silnik sprawia wrażenie jakby chodził na 3 cylindrach, choć mechanik stwierdził, że tak naprawdę chodzi na 4, wydobywa z rury wydechowej ogromne chmury czarnego dymu, po odpaleniu odrazu gaśnie a próbując podtrzymać go na obrotach dławi się. Podczas jazdy podobnie...dalej chodzi jak traktor, dławi się, nie przyspiesza problem coraz bardziej się pogarsza i wczoraj z trudem doczołgałem się pod dom. A do tego spala przeogromne ilosci paliwa...Dodam, że silnik nie ma instalacji lpg
Wczoraj spędziłem na warsztacie 9 godzin...kable, świece i cewka są ok, jest iskra na wszystkich 4 świecach, rozebraliśmy kolektor ssący aby sprawdzić czy wszystkie wtryski podają paliwo...wszystkie wtryski ładnie pryskały. Mechanicznie silnik sprawny...sprawdziliśmy sprężania na wszystkich cylindrach...było od 14 do 16.
Jednak mimio tego, że niby wszystko działa silnik chodzi jak chodzi. Zastanawiamy się z kolegą co może być przyczyną tej strasznej pracy silnika...
Znajomy mechanik stawia na układ paliwowy...skoro podczas jazdy odniósł wrażenie odcinania dopływu paliwa.
Mamy kilka hipotez...może to być padająca pompa paliwa, może sonda lambda a może regulator ciśnienia paliwa? nie wiemy czego szukać...
Proszę o porady, może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 10:26
|
|
|
Jak dużo pali i dużo czarnego dymu to raczej go zalewa |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
graba
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 10:44
|
|
|
Oczywiście, że zalewa...ale wydaje się to być efektem ubocznym problemu niż samym problemem.
Może komuś to pomoże ale mokre były 2 świece...2 i 4
ale tak jak pisałem wcześniej iskra jest na wszystkich cylindrach...po podmianie cewki to samo.
I nie ma różnicy teraz czy silnik jest zimny czy rozgrzany...chociaż jeszcze 3 dni temu silnik po rozgrzaniu chodził normalnie...a teraz to już kaplica całkowita |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:14
|
|
|
graba, Ja bym podmienił kable i świece-tu może być problem.
Jak ten mechanik sprawdził kable i świece ,że są dobre? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
graba
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:31
|
|
|
najpierw sprawdzał czy jest iskra trzymając kable jakieś 2 cm nad świecami a później położył świece z kablami na osłonie kolektora i sprawdzał czy też iskrzy....wszystko było OK, iskra była na wszystkich świecach
zresztą kable są nowe, kupione tydzień temu Bosch'a, i na tych nowych i na starych chodzi tak samo |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:41
|
|
|
A świeczki-nowe czy stare? pozamieniaj miejscami chociarz i sprawdź czy jest tak samo(które zalewa)? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
graba
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:43
|
|
|
świece mają 8000km zrobione, zalewa 2 i 4 świece, jutro jade na komputer może coś powie i napewno spróbuje z zamianą świec jeśli komputer nic nie powie |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:56
|
|
|
A nie prościej przed jazdą na kompa-to może ci wyjaśnić i bez kompa się obędzie(komp nie zawsze pokaże). A świeczki mogą siąść nawet po paru kilometrach |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 13:45
|
|
|
Spróbuj jeszcze odpiąć sonde lambda. Mi w zetecu na zepsutej sondzie ładnie podlewało. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
graba
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 00:46
|
|
|
więc tak...byłem na komputerze...pokazał błąd CPP, układ odprowadzania par paliwa i słaby sygnał sterowania wentylatorem...
CPP wymienione i dalej silnik źle pracuje. Nadal zalewa świece, wogóle nie trzyma obrotów, zaraz po odpaleniu gaśnie, dymi na czarno i spaliny śmierdzą paliwem. Sprawia wrażenie pracy na 3 cylindrach choć wszystkie cylindry pracują...tak jak pisałem wcześniej układ zapłonowy (cewka, kable, świece) jest sprawny i na 99% nie jest winowajcą tego stanu rzeczy
Wymieniłem także czujnik położenia wału korbowego...oczywiście bez poprawy...
powiem Wam szczerze, że pomysły mi się naprawdę skończyły...
Mechanik zauważyl ostatnio, że podczas pracy silnika jak odkręcał korek od paliwa to z baku aż buchęło powietrzem i wypchało korek...czy to może być przyczyną? on na to stawia i zaczął zajmować się zaworem par paliwa ale dziś zdążył go tylko wymontować...
Myślałem także że winnym może być zapchany katalizator, układ wydechowy ale wszystko jest ok
Bardzo proszę Was o pomysły i sugestie bo niedługo mogę stanąć w martwym punkcie a od czytania różnych forum internetowych i szukania przyczyny robi mi się powoli sieczka z mózgu |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Lut 2012, 12:17
|
|
|
graba napisał/a: | Mechanik zauważyl ostatnio, że podczas pracy silnika jak odkręcał korek od paliwa to z baku aż buchęło powietrzem i wypchało korek...czy to może być przyczyną? on na to stawia i zaczął zajmować się zaworem par paliwa ale dziś zdążył go tylko wymontować... |
To można bardzo łatwo sprawdzić-odpalić na odkręconym korku |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|