Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kierunkowskazy, mk6, oswietlenie, zarowki

[MK6] Szybko migające kierunkowskazy
Autor Wiadomość
Łukasz91 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 29 Sty 2012, 17:32   [MK6] Szybko migające kierunkowskazy

Witam!
Przejrzałem już wiele tematów nie tylko na tym forum w sprawie szybko migających kierunkowskazów w fieście MK6 ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Mój problem polega na tym że prawy jak i lewy kierunkowskaz mrugają szybko. Awaryjne chodzą normalnie. Sprawdzałem wszystkie żarówki i styki wszystko jest w porządku (zdziwiło mnie tylko że nawet po wyjęciu 2 żarówek z 3 z prawej strony auta prędkość migania nie wzrosła). Podświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu świeci słabiej (czytałem gdzieś że ktoś też miał taki objaw). Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem od kierunkowskazów i modułu GEM, zrobiłem nawet test modułu GEM i wszystko wydaje się być w porządku. Nie mam już pomysłów co można zrobić, myślałem wmontować żarówki o większej mocy ale czy to coś zmieni skoro po wyciągnięciu żarówek (rezystancja całego układu spadła) czyli teoretycznie powinny jeszcze szybciej migać, a tu jest bez zmian.
Proszę o pomoc,
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Mar 2012, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Sty 2012, 18:31   

Żarówki nie są łączone w szereg tylko równolegle, więc jeśli jakaś się spali, to rezystancja zastępcza rośnie.

Załóżmy, że mk6 ma takie żarówki migaczy jak mk5 (2x21W + 1x5W).

(liczby zaokrąglę do 2. miejsca po przecinku)
Rezystancja żarówek dla 12V w sieci wynosi odpowiednio:
21W - 6,86Ω
5W - 28,80Ω

Rezystancja zastępcza całego układu wynosi 3,06Ω.

Gdy padnie żarówka 5W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 3,43Ω.
Gdy padnie żarówka 21W, rezystancja zastępcza wzrośnie do 5,54Ω.

Jak więc widać z liczb, wsadzenie złej żarówki (5W w miejsce 21W) spowoduje gwałtowny wzrost rezystancji zastępczej (do 4,64Ω), co komputer zinterpretuje jako spaloną żarówkę - przerywacz wyraźnie zasygnalizuje szybkim miganiem, że żarówka padła (w zasadzie to efekt uboczny, ale dobrze go wykorzystali :) ).

Ach - i przerywacz generalnie będzie miał 2 prędkości działania - standardową i szybką. To wynika z wewnętrznej konstrukcji (lub odpowiedniego zaprogramowania komputera). Byłoby bezsensem, gdyby po spaleniu się dwóch żarówek, trzecia migała z częstotliwością stroboskopu :D

Wyjścia są więc dwa - albo z dwóch stron są wsadzone nie takie żarówki jak trzeba (jak widać z obliczeń, wystarczy jedna 5W zamiast 21W), albo przerywacz jest schrzaniony (w co zbytnio nie wierzę, bo już w mk5 nie ma osobnego przerywacza do migaczy - wszystkim steruje moduł) albo sam komputer ześwirował :P

Najtaniej i najszybciej będzie sprawdzić żarówki :) Jakie dokładnie są w mk6, jest w jakimś temacie na forum - polecam przejrzenie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Łukasz91 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 29 Sty 2012, 18:50   

Sprawdziłem wszystkie żarówki i każda jest na swoim miejscu (przód, tył po 21W a na środku5W). Nie sądzę żeby to była wina żarówek. Nie wspomniałem wcześniej że ta usterka pojawiła się po zainstalowaniu centralki zdalnego sterowania centralnym zamkiem z allegro.
Siłowniki czyli całe zamki w drzwiach są oryginalne tylko uniwersalna centralka. Z centralki podpinałem się właśnie pod kierunkowskazy aby sygnalizowały otwieranie/zamykanie auta. Podczas otwierania i zamykania kierunkowskazy migają dobrze ponieważ centralka ma własny przerywacz. Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Sty 2012, 19:47   

Łukasz91 napisał/a:
Czy właśnie to może być przyczyną złego działania kierunkowskazów ?

No bardziej oczywistej diagnozy być nie może - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Jeśli centralka jest ok, to musiałeś źle podpiąć kable. Więcej nie powiem, bo nie mam schematu przed oczami, a nie chce mi się snuć teorii :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Sty 2012, 23:07   

Łukasz91, A wstawiłeś diody-tu może być pies pogrzebany :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sty 2012, 17:58   

podepnę się pod temat, u mnie usterka występuje od roku, zaczęło się niewiadomo dlaczego, żarówki wszystkie sprawne, wymiana wszystkich również nie pomogła, zamienienie GEM'u też, generalnie nic w elektryce nie grzebane, w 3 warsztatach nie byli w stanie nic zdiagnozować, komputer również nic nie wypluł. Pomysły ???
_________________
 
 
 
Łukasz91 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 30 Sty 2012, 18:11   

Tak jak mówiłeś "Pufcio" szukałem źródła usterki w centralce ale nic to nie pomogło. Odpiąłem kostkę od centralki i nic, ba nawet zdemontowałem całą instalacje elektryczną od centrali że została tylko oryginalna i nadal nic bez zmian.
"drjanusz" Chodzi ci o diodowe żarówki zamiast oryginalnych żarowych ? To nie montowałem nic takiego, tylko oryginalne zwykłe żarówki.
Pozdrawiam!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sty 2012, 00:24   

Łukasz91, A na ch###re Ci diodowe żarówki.Diody separujące centralkę od migaczy :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Łukasz91 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 31 Sty 2012, 11:05   

drjanusz Sory nie zrozumiałem cię :) Tak diody separujące centralkę od migaczy są zanotowane. Są zamontowane na przewodzie idącym od centralki do kierunkowskazów.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sty 2012, 23:05   

Łukasz91, Po jednej na strone?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Łukasz91 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 31 Sty 2012, 23:59   

Tak po jednej na stronie. Od centralki wychodziły 2 przewody na każdym z nich była zamontowana dioda w termo-kurczu. Jeden przewód podłączyłem do prawych kierunkowskazów a drugi do lewych.
 
 
marcociarz 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Marek
Wiek: 59
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Mar 2012, 15:34   

Pozwolę sobie podpiąć pod temat, i dołożyć trzy grosze.
Swego czasu gdy montowałem autoalarm, też miałem problemy z podłączeniem kierunkowskazów i dotarłem do takiego schematu.

http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg

Według mojego rozeznania (przynajmniej w moim przypadku) jest tam błędne oznaczenie pinów i tak:

jest C6 a powinno C3
jest C7 a powinno C6
jest A6 a powinno A2

Więc teraz w złączu (jest to szare złącze modułu GEM)oznaczonego na schematach jako C316a.

pin 1 to kierunkowskaz prawy tył
pin 2 to kierunkowskaz lewy tył
pin 3 to kierunkowskaz lewy przód
pin 6 to kierunkowskaz prawy przód

I przynajmniej w moim przypadku tak jest (MK6 FL z 2006), podłączyłem pod 3 i 6 i wszystko gra
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Mar 2012, 15:40   

2002 rok (tak jest opisany schemat) a 2006 (takie masz auto) to przepaść w elektryce może być :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marcociarz 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Marek
Wiek: 59
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Mar 2012, 22:15   

Jeszcze raz sprawdziłem w "świeżo" zakupionej książce z pod znaku HAYNES

FORD FIESTA
Apr 2002 to 2008 (02 to 58 registration) Petrol & Diesel
Owners Workshop Manual

I wygląda na to że przytoczony prze zemnie schemat http://kenamysz.republika...ta_mk6_2002.jpg jest prawidłowy.

Teraz muszę zasłonić się drobną niepamięcią, albo lekką już sklerozą, ale im więcej myślę tym więcej sobie przypominam. I właśnie mnie oświeciło że podczas podłączania autoalarmu, który standardowo ( ale nie jestem pewien) wyposażony był w dwie diody separujące, migało mi połowa kierunkowskazów. Więc dodałem jeszcze dwa, czyli z autoalarmu wychodzą dwa kable do sterowania kierunkowskazów a na nich po dwie diody separacyjne. Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Mar 2012, 23:16   

marcociarz napisał/a:
Centralka GEM zasila kierunkowskazy, jakby to ująć czterema kanałami. Ale pamiętając że mamy prawą i lewą stronę.
Może tak być by można było mrugać np. tylko tylnymi kierunkowskazami,,, w jakimś aucie (peugeot chyba) tak widziałem ze przy ostrym hamowaniu jak ABS działał to z tyłu obok świecących stopów bardzo szybko mrugały kierunki po obu stronach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marcociarz 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Marek
Wiek: 59
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Mar 2012, 00:05   

Mam tak w fokusie, ale to zupełnie inna bajka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.