Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, skrzynia biegow

[MK3] Regulacja biegów po wymianie skrzyni
Autor Wiadomość
daniel89_lb 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Długi
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:28   [MK3] Regulacja biegów po wymianie skrzyni

Elo.Wymieniłem skrzynie w swojej S-ce,wstawiłem od 1.1 .Skrzynie włożyłem na luzie nie na biegu tak jak dużo osób pisało żeby wkładać na luzie.Z instrukcji jaką mam do fiesty wynika,że do ustawienia wybieraka trzeba mieć jakiś przyrząd forda,wsadzić go od góry samochodu żeby zblokować lewarek i dopiero coś modzić :głowąwmur: Zna ktoś sposób ustawienia biegów prostszym sposobem i bez tych wynalazków ;-(
_________________
MK3 1.8 ZETEC
Ostatnio zmieniony przez bidżej 14 Sty 2012, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:39   

eee? wrzucasz 4 w skrzyni i nakładasz krzyżak na wybierak
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:51   

W starszych fiestach blokowało się od spodu w obudowie mechanizmu była dziura, ten przyrząd forda to trzpień o odpowiedniej średnicy, czyli każdy śrubokręt który tam wejdzie, lewarek się blokowało właśnie w pozycji 4 biegu jak pamiętam, a wodzik w skrzyni trzeba było w któraś tam stronę do końca przesunąć i obrócić i podobno miało być OK, ale nie ma jak to sobie na wyczucie ostawić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daniel89_lb 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Długi
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:52   

To teraz poluzowac obejme przy skrzyni na wybieraku,wrzucic 4 i skrecić????
_________________
MK3 1.8 ZETEC
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:54   

Tak, upraszczając to musisz w skrzyni wrzucić jakiś bieg, ustawić lewarek w aucie w pozycji zgodnej z tym biegiem i wtedy skręcić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daniel89_lb 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Długi
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 14 Sty 2012, 11:58   

ok jak dalej nie będzie żadnego biegu to się wk.. :głowąwmur: bo skrzynia miała być niby dobra nunu
_________________
MK3 1.8 ZETEC
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2012, 12:15   

Jak jesteś że tak powiem amator,,, to niech ktoś w aucie wrzuci wsteczny, ty na dole popatrz jak się drążek przesuwa i przekręca, potem tak samo przekręć ten cyngiel co wystaje ze skrzyni, na wstecznym chyba najłatwiej poznać że wszedł bo słychać że tak powiem zazębienie i do tego się światła z tyły zaświecają,,, czasem żeby wrzucić bieg to trzeba pokręcić kołami czy silnikiem żeby się synchronizatory lepiej ustawiły,,, Jak złąpiesz jeden bieg to już połowa sukcesu,,, potem lecisz po kolei których nie ma, jak nie będzie tych na górze czyli 1,3,5 to znaczy że jak przesuwasz wajchę to ten cyngiel ze skrzynie się za słabo wysuwa, trzeba rozkręcić i przykręcić trochę dalej, jak nie będzie biegów na dole czyli 2,4,R to odwrotnie,,, to samo z lewa i prawa stronę jak nie ma 1,2 ro znaczy ze za mało się w lewo przekręca, trzeba poluzować, przekręcić trochę mocniej i skręcić,,, i tak jeździsz i kombinujesz jak wszystkie biegi będą ładnie wchodzić :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 14 Sty 2012, 19:46   

nawet amatorką mi tu nie zalatuje:P
po prostu niechciejstwem i nieumiejstwem
wybierak sie wymiena w 30 minut pod blokiem potrzebna tylko druga osoba żeby ustawić w poło żeniu luzu i na skrzyni sobie luz wrzucasz i potem tylko ustawiasz jak Ci bardziej pasuje
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2012, 19:48   

Jak ktoś tego nie robił wcześniej i w dodatku robi w pojedynkę to godzinami można kalibrować i nie wykalibrować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daniel89_lb 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Długi
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 15 Sty 2012, 08:43   

JoeMix dzięki za pomoc a co do Kuby87 to trochę wyrozumiałości bo nie każdy się mechanikiem rodzi i nie jestem amatorem bo amator skrzyni w samochodzie nie wymieni
_________________
MK3 1.8 ZETEC
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 15 Sty 2012, 12:16   

Tak jak Kuba mówi - w środku jedna osoba, która ustawia lewarek w pozycji luzu i trzyma go gdy druga osoba przy skrzyni przykręca obejmę. W skrzyni wodzik niech jest w pozycji też "luz" - jeśli sam wymieniałeś skrzynię biegów to chyba nie masz problemu z wrzuceniem luzu czy to za pomocą kombinerek czy śrubokręta który wsadzisz w otwór wodzika wychodzącego ze skrzyni.

Potem to już ewentualnie korekta.
Jak sam będziesz to ustawiał a nikt nie będzie trzymał lewarka to i pół dnia będziesz zapitalał z kanału do auta - chyba, że trafisz od razu
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Sty 2012, 13:14   

Rkalitka napisał/a:
Jak sam będziesz to ustawiał a nikt nie będzie trzymał lewarka to i pół dnia będziesz zapitalał z kanału do auta - chyba, że trafisz od razu
Po to się lewarek blokuje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.