Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, swap

Przesunięty przez: szynszyl
15 Sty 2012, 10:15
[MK3] SWAP z 1.1 na gaźnikowe 1.6 z escorta
Autor Wiadomość
pasik28 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Szymon
Wiek: 40
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 12 Sty 2012, 14:46   [MK3] SWAP z 1.1 na gaźnikowe 1.6 z escorta

Witam wszystkich, mam w domu trzecie autko fiestę mk3 1.1 50km z 91 roku, był plan żeby ją sprzedać ale szkoda bo auto ma porobioną blacharkę 2-3 lata temu razem z konserwacją, niestety silnik wydaje już ostatnie tchnienia, zarzygane olejem i kopci jak trabant :) chciałbym podmienić na coś troszkę mocniejszego, szukałem informacji na temat swap-u silnika z escorta 87 rok 1.6 z tego co wiem to gaźnikowy silnik, niestety nigdzie nie znalazłem informacji, przeważnie wszyscy wkładają zetec, jednak jak chciałbym podmienić silnik bez zbędnego kombinowania, jeśli z montażem tego 1.6 będą za duże problemy wstawię 1.3.... Proszę o porady na jakie problemy mogę się natknąć montując to 1.6 ( escort jest cały więc problemu nie będzie jeśli będzie coś jeszcze potrzeba)
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 12 Sty 2012, 23:32   

nie ma zadnego problemu. 1.1 a 1.6 przezucasz plug&play. Co prawda juz leprza opcja byloby zmienic na 1.6 EFi z XR2i lub esioka, nie ma duzych kombinacji. Ale z gaznikiem jeszcze mniej kombinacji bo nie trzeba sie przejmowac i nstalacja komputerem itp.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Sty 2012, 00:26   

piotrek1289 napisał/a:
nie ma zadnego problemu. 1.1 a 1.6 przezucasz plug&play.


o ile masz mocowanie silnika od 1.6, bo sie pewnie różni od 1.1 :fox:


piotrek1289 napisał/a:
Ale z gaznikiem jeszcze mniej kombinacji


tylko jeszcze wyreguluj rozregulowany gaźnik :/ Specjalistów od takiego sprzętu jest coraz mniej.
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 14 Sty 2012, 23:16   

No np dla mnie jest rzecza normalna, ze jak sie przezuca motor na wiekszy to i poduszki musza byc mocniejsze i od danego motoru. A gaznik, wystarczy wiedziec tylko co od czego i mozna sie samemu bawic metoda prub i bledow, poza tym sa jeszcze rozne ksiazki typu "Sam naprawiam" gdzie wystarczy dokladnie poczytac i mozna sie duzo dowiedziec.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 14 Sty 2012, 23:37   

Hm, 1.1 które pewnie ma właściciel jest na mono punkcie, czyli już ma kompa, o wiele łatwiej by było jedno punkt założyć, a jeszcze lepiej jak piszą EFi, to że podłączenie silnika z pełnym wtryskiem i kompem jest trudne to bajka, wiązkę jak rozłożysz to widzisz co gdzie pasuje, kompa ustawiać nie musisz, bo to sam robi, gdyby gaźnik był lepszy od wtrysku to chyba by nie wprowadzali go do produkcji.

Musisz mieć poduszkę pod Fiestę, bo z Escorta nie pasuje chyba. Wiązką jakaś jest nawet do gaźnikowca więc ją też. Jeśli masz mono punkt to masz pompę w baku, a gaźnik ma chyba przy silniku, więc jakoś musiał byś to rozwiązać, bo pompą baku steruje komputer.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 15 Sty 2012, 01:05   

Instalacja ktora jest przy silniku gaznikowym jest to tylko instalacja wskaznikow z licznika i nie ma szans zeby ja przelozyc i sztukowac z esioka. Instalacja ktora znajduje sie przy silniku 1.1 na mono jest to podstawowa instalacja calego auta, lacznie z przewodami z pod maski ktore sa wlasnie od wskaznikow i w nia wpieta jest instalacja sterowania wtryskiem, czyli instalacja komputera ktora podlaczona jest do wszystkich czujnikow silnika takich jak sonda lambda, ccp, map sensor, ktore steruja wtryskiem i prawidlowa praca silnika (silnik gaznikowy takowych czujnikow nie posiada gdyz nie sa zwyczajnie potrzebne do dzialania). Czyli, jesli wlozymy silnik gaznikowy powinno wystarczyc podpiecie zaplonu i przewodow od wlasnie wskaznikow tablicy zegarow i wszystko powinno chulac, teoretycznie. I to jesli chodzi o sprawy elektryki. Oprucz elektryki trzeba takze przerobic doplyw paliwa gdyz silnik gaznikowy posiada pompke mechaniczna. Ale to powinno wystarczyc zamiast pompki elektrycznej przedluzyc przewod paliwowy i zainstalowac go w zbiorniku tak zeby ladnie wybieral paliwo do konca i tyle.
Natomiast jesli chcielibysmy silnik na wtrysku to albo 1.4 na mono. Wtedu nie ma zbyt duzego korowodu. Albo 1.6 o ktorym bylo powiedziane, ale juz na pelnym wtrysku. Tak jak w moim przypadku. Wtedy wypinamy od instalacji glownej instalacje komputera i zmieniamy ja na instalacje od pelnego wtrysku. Oczywiscie musimy miec instalacje od fiesty. W rocznikach do 93 instalacja powinna pasowac plug&play w mk3,5 moga byc roznice w wielkosci kostek. Trzeba przerabiac. Instalacje przezucamy oczywiscie z kompem, EDISem i map sensorem od motoru na pelnej szprycy. I na dobra sprawe po prawidlowym podpieciu powinno wszystko chulac. Tyle od strony elektryki. Przy wiekszej pojemnosci nalezalo by zmienic takze pompke paliwa od 1.6. Pozostaje tez kwestia dolotu powietrza. W 1.6 na pelnym wtrysku puszka filtra jest z boku, a nie na gazniku tak jak w ukladach zasilanych mono wtryskiem lub gaznikiem. Takze potrzebujemy dodatkowo caly uklad zasilania w powietrze. I tak by to wygladalo.
Oczywiscie nie wyobrazam sobie przekladki silnika np z 1.1 na 1.6 bez zmiany takich podstawowych rzeczy jak przegoby, czy pewne el. zawieszenia na mocniejsze. Nie zrobisz tego od razu, badz pewny ze do tego szybko wrocisz a 2 razy ta sama praca jest nielogiczna :rotfl:
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Sty 2012, 10:40   

Przeguby z 1.1 wytrzymują nawet z N7A
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Sty 2012, 12:00   

Pietrekk napisał/a:
gdyby gaźnik był lepszy od wtrysku to chyba by nie wprowadzali go do produkcji
Jest lepszy, każdy silnik na gaźniku jest mocniejszy od takiego samego na mono,,, normy spalin i inne eko bajery wyparły gaźniki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Sty 2012, 12:20   

To wiem, bo w nie jednym aucie do sportu masz gaźnik, mi chodziło raczej o zwykłego zjadacza chleba który potrzebuje auto do normalnej jazdy a nie wyciskaniu z niego ostatnich sł
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Sty 2012, 12:58   

JoeMix napisał/a:
Jest lepszy, każdy silnik na gaźniku jest mocniejszy od takiego samego na mono,,, normy spalin i inne eko bajery wyparły gaźniki,,,

chyba w fieście...
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 15 Sty 2012, 15:20   

Pietrekk napisał/a:
Przeguby z 1.1 wytrzymują nawet z N7A

Bardzo, bardzo ale to bardzo dziwne. Zależy jak sie jezdzi. Ja poukrecam ci nawet w 1.1 oryginalne przeguby, a co dopiero w 105 konnym 1.6 gdzie przeguby zmienialem juz 3 razy, bo zakladam od 1.3 gdyz mam spory zapas.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Sty 2012, 15:25   

Ja w cvh miałem i w zetecu mam przeguby od 1.1, od początku nie zmieniane, jedynie jak robiłem swapa zawieszenia na mk3.5 to musiałem jeden zmienić bo w pół osiach co kupiłem był wywalony, jeździ już tak ponad pół roku żadnego stuku ani nic, a auto też często dostaje wycisk na ile może. W jakim czasie zmieniałeś te przeguby? Często?

Nowy który założyłem to najtańszy jaki był dostępny - Kamoka
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Sty 2012, 15:32   

oryginalne przeguby z 1.1 wytrzymają dużo o ile nie jesteś idiotą i nie strzelasz sprzęgłem na skręconych kołach.
ja już pokatowałem tość mocno przeguby i dalej żyją

piotrek1289 napisał/a:
Ja poukrecam ci nawet w 1.1 oryginalne przeguby,

no to za dobrze o tobie nie świadczy
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 15 Sty 2012, 15:37   

Jak się pali lacia bez powodu gdzie się da żeby zaszpanować, nawet na skręconych kołach to się niema co dziwić :P Nie wiem co w tym takiego jest, a jak stajesz na prostej czy cokolwiek innego to start z paleniem gumy to tylko strata czasu.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2012, 18:38   

Pany to nie jest temat kto komu i jak upindoli przeguby... albo na temat albo wcale...
_________________

 
 
 
pasik28 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Szymon
Wiek: 40
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 15 Sty 2012, 20:26   

Kurcze tu nie chodzi o jaką zabójczą moc, a zamienić na 1.6 na gaźniku chce tylko dlatego że mam dostęp do całego escorta 1.6 z 87 albo 89 roku, nie będę tym palił laka, od tego mam inne auto :P , po drugie tak jak pisałem chce w miarę bezproblemowo zrobić swap, jeśli 1,6 to problem kupie 1,3 i mam plug&play....
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2012, 20:32   

91r nie mial gaznika juz w fiescie mk3. Przerobienie tego na gaznik to nie takie hop jak zmiana silnika z 1.1 na 1.3. Zasilanie z pompy w zbiorniku bedzie ci zalewac gaznik bo pompa wytwarza duze cisnienie nawet w serii a dla gaznika jest to zabojcze...
najpierw ustal rocznik dawcy i daj fotki to cos mozna doradzic, chociaz wolal bym miec essiego mk4 niz fieste mk3 z takim silnikiem.
_________________

 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 15 Sty 2012, 20:55   

Po pierwsze nikt tu nie mowi o paleniu laka na skreconych kolach. Masz pozakladane od 1.1 nie wywala ich to zwyczajnie sie ciesz. Ja uzywam tego auta tylko po to zeby dac mu za przeproszeniem konkretnie w dupe. A takiego wariowania non sop to i oryginalne czesci nie wyrzymaja boto nie jest normalna jazda i to nie sa wyczynowe czesci.
A jesli chodzi o pompe paliwa elektryczna to tak jak pisalem wczesniej wystarczy ja troche rozmontowac i przerobic. wyzucic silniczek i dac sama rurke wtedy pompka mechaniczna bedzie brac sobi tyle paliwa ile potrzebuje a jednoczesnie zostaje nam caly korpus pompki ze wskaznikiem poziomu paliwa. nie sa to moim zdaniem duze kombinacje. W dieslu np bylo to zrobione w ten sposob ze w miejscu pompki byl normalnie dekiel z plywakiem i dwiema metalowymi rurkami. Cos w tym stylu mozna zrobic z ze zwyklej pompki od 1.1 i sprawa rozwiazana.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Sty 2012, 21:05   

piotrek1289 napisał/a:
a jednoczesnie zostaje nam caly korpus pompki ze wskaznikiem poziomu paliwa.

rozbierałeś kiedyś zbiornik czy nie? bo chcesz przerabiać pompe żeby miała przelot a wystarczy dać zamiast pompki metalową rurke bo pływak nie ma nic wspólnego z pompą
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 15 Sty 2012, 21:31   

Z tego co sie orietuje to plywak innymi slowy wskaznik paliwa jest zamontowany na pokrywce (deklu) razem z papka albo inaczej obok papki. Jesli wywalimy wszystko i damy tylko wezyk nie bedziemy mieli wskaznika poziomu paliwa, a ja wywalimy sam silniczek i damy w to miejsce rurke do dolu zbiornika to mamy identyczny smok jak w dieslu. Rozbierales kiedys zbiornik w dieslu? Chyba nie. Bo inaczej wiedzialbys o co chodzi. A w sumie to wystarczy przeczytac ze zrozumieniem i pomyslec bo wydaje mi sie ze upomniales mnie i powtuzyles dokladnie to samo o czym napisalem chwilke wczesniej tylko napisales to ogolnie. Ja dla osob ktore nie wiedza jak wyglada pompka napisalem to bardziej szczegolowo jakie operacje trzeba wykonac. Ale widze ze tu jak nie ma sie do czego przyczepic to powturzenia wystepuja

WRACAJAC DO POSTU!!!
Masz 1.6 na gazniku, chcesz go miec w fiescie. Nie ma nic prostrzego. Potrzebujesz tylko poduszki silnika z fiesty i tyle. Wszystko inne pasuje, jezeli uwazacie ze zmiana przegubow jest bez sensu ok. Ja jestem innego zdania.
W kazdym badz razie silnik wejdzie ci bez zadnego problemu. Musisz go tylko spiac ze skrzynia od 1.1, wrzucic, podlaczyc podstawowa elektryke i przerobic ta pompke tak jak wczesnie pisalem i wsio. Po mojemu to najprostrzy i najszybszy sposob na swapa, przy praktycznie znikomych kosztach. Oczywiscie jesli zrobisz wszystko sam.
_________________
Mk1 - czerwona - 1981r. - 1.0 -> R.I.P.
Mk3,5 - czarna - 1995r. - 1.3i
Mk3,5 - zielona - 1995r. - 1.3i -> 1.6 XR2i
WV Golf I - biały - 1981r. - 1.6
WV Golf II - srebrny - 1987r. - 1.3
WV Golf II - granatowy - 1991r. 1.3
Fiat 126p - pomarańcz - 1983r. - 650
MOJE ŚLICZNOTKI!
Ostatnio zmieniony przez piotrek1289 15 Sty 2012, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.