Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:17 |
[MK1] Osłony |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 12:42 [MK1] Osłony
|
|
|
Pewnego pięknego upalnego i słonecznego dnia podczas gradobicia na jednej z warszawskich wsi, za sterami tego czegoś co śmiem nazywać złomem (chodzi o moją czarną jakby ktoś nie wiedział), zacząłem się zastanawiać nad osłoną silnika od dołu.. I sam nie wiem ..
Jakie są wady i zalety takiego czegoś
Są w ogóle jakieś zalety, oprócz nie brudzenia maski od spodu
Czy jest sens bawić się w coś takiego
Ewentualnie z czego takie coś wyprodukować
I czy jest sens zakładania osłony termicznej przy wydechu
I z czego takową ewentualnie wyprodukować
I najważniejsze... Jak się dostać do tej cholernej dyszy przedniego spryskiwacza Ona jest wciskana, czy przykręcana
Jak macie jakieś opinie to napiszcie
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 15:27
|
|
|
Jak zasłonisz od spodu silnik - szczelnie to się zagotuje (sprawdzone), nieszczelnie - chyba się mija z celem, chyba że będzie to gruba i ciężka płyta osłaniająca miskę olejowa silnika. Zalety, to silnik się mało brudzi i jest osłonięty mechanicznie (zależy jakie to grube będzie) wady, tych jest więcej - gotuje się olej (brak chłodzenia miski) za tym idzie dalej - gotuje się silnik, to co cieknie z silnika zostaje na płycie, to co wleci przez przednią atrapę i maskę tez zostaje na płycie.
Osłona termiczna przy wydech - co by miało to dać i w którym miejscu - przy silniku - chyba sensu nie ma.
Spryskiwacz - zdemontuj zatrzask maski (9 śrubek chyba) i tam jest dojście jak pamiętam - oryginalnie jest to na wcisk. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 16:09
|
|
|
JoeMix napisał/a: | zagotuje (sprawdzone) |
Dziękuje, mi wystarczy.
JoeMix napisał/a: | co by miało to dać i w którym miejscu |
Miałem na myśli rozrusznik i altek...
JoeMix napisał/a: | Spryskiwacz - zdemontuj zatrzask maski (9 śrubek chyba) i tam jest dojście jak pamiętam - oryginalnie jest to na wcisk. |
6, ale tam jest blacha osłaniająca wichurę nawiewu i nie ma dojścia.. A chciałem ten szajs wymienić..
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 16:18
|
|
|
Silnik się gotuje przy szczelnej przesłonie - ja taka miałem, z boku uszczelnione połączeniami gumowymi, mniejsza płytę i rurki ale za to bardziej pancerną miał Żółw jak pamiętam,,, Osłona rozrusznika i alternatora od wydechu przy 1,1 chyba mało potrzebna jest. Spryskiwacz - zerknę w domu, jakoś do tego się dobierałem kiedyś. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 17:11
|
|
|
Ja w otworach , przez które przechodzą drążki kierownicze mam zaożone gumy ze średnicą około 3 cm na drążek , reszta zasłonięta . Rewelacje jeżeli chodzi o odizolowanie komory od wody narzucanej przez koła ( słynne zalewanie aparatu w OHV )
Jeżlei chodzi o osłony pod spód to miałem kiedyś płytę przykręconą do belki i do dwóch równoległych do niej rur . Parę razy przewiozłęm na tym auto po jakimś kożeniu czy studzience i zdawało egzamin . Jedynie co to trzeba z tyłu zostawić prześwit ( u mnei był ze 4 cm ) żeby powietrze miało jak wychodzić z komory silnikowej ( inaczej - tak jak pisał Joe - zagotuje się )
Co do osłony termicznej - najprościej i najskuteczniej będzie obwinąć taśmą wydech , ale w 1.1 to przerost formy nad treścią . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 22 Cze 2009, 18:08
|
|
|
Żuff, te osłony to ja widziałem na którymś zdjęciu w Twoim temacie... Patent godny skopiowania .. Grubą masz tą gumę tam I jak jest zamocowana
I czemu teraz nie masz tej osłony pod spodem Turbince przeszkadzała
Żółwik Tuptuś napisał/a: | przerost formy nad treścią | I dlatego pytałem o sens takiej operacji..
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 19:52
|
|
|
DziDzia, - guma jaką zastosowałem to stare wycieraczki pod nogi ( nie parcieje ) Przymocowałem na wkręty od zewnętrznej strony ( wszystko zabezpieczyłem dodatkowo Polrustem ) . Rewela - nawet jak w błotnikach sie gotuje woda spod kół to pod maską sucho .
Osłona pod silnikiem wypadłą jak auto zmieniło zastosowanie ( na Torze nie rosną korzenie ) Ale jak będe startował w imprezach bardziej plenerowych to osłona wróci ( teraz jest czasowo zdemontowana )
Turbinie nie było za gorąco bo dobrze założona i skonstruowana osłona powoduje podciśnienie w komorze silnika podczas jazdy i nei przeszkadza w jeździe . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 20:59
|
|
|
Drugi co? Spryskiwacz? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 21:25
|
|
|
Dzięki Żółw za podpowiedzi.. Na te osłony się skuszę w najbliższym czasie, a osłonę pod silnik sobie póki co odpuszczę..
JoeMix napisał/a: | Drugi co? Spryskiwacz? |
Tak spryskiwacz. Drugi w sensie inny.. Ten oryginalny mnie wkurwia... Niby działa, a jednak nie, chociaż i tak go rzadko używam ...
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:07
|
|
|
DziDzia, spryskiwacz z bodajże Tico (wygląda jak fiestowski tylko ma,,, 3 dysze - rewelka. W dziure pasuje, z racji że jest nieco większy to od spodu go smarujesz budaprenikiem i się pięknie trzyma |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:38
|
|
|
Jeszcze mi przeszło przez myśl że to mógł być Uno lub Inny FIAT,,, w każdym razie zakupu dokonałem w Motozbycie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:57
|
|
|
JOE fiat miał większe i trzeba było otwór w karoserii piłować |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Cze 2009, 22:59
|
|
|
Ja tak naprawdę nie wiem od czego to było,,, nie pamiętam, pasowało do dziury a nawet latało, dlatego przykleiłem butaprenem - pojedzie do sklepu i coś dobierze |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 11:00
|
|
|
Nigdy tego nie robiłem, ale wszyscy których znam kupowali na osłonę silnika płytę aluminiową o grubości 6mm. Co do plusów płyty to jest ich kilka. Najważniejszy jest taki, że nie uszkodzisz miski olejowej co potrafi skutecznie zatrzymać pojazd ;-). Poza tym plusem zastosowania płyty jest poprawienie właściwości aerodynamicznych, ale nie wiem na ile ma to znaczenie przy Fieście ;-). Polega to na wywołaniu podciśnienia i w przypadku warunków torowych, poprawia to docisk przedniej osi. |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
AdamB [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 12:55
|
|
|
DziDzia napisał/a: |
No już bez takich extremów.. W końcu to 1.1 i w dodatku toru nie zobaczy
pozdro |
Zdaję sobie sprawę jak głupio to brzmi, ale warto na to zwrócić uwagę.
Szczególnie w słabszych autach należy zwracać uwagę na szanowanie prędkości. Dzięki zwiększonej sile docisku auto wykazuje mniejszą tendencję do nadsterowności co umożliwia szybsze lub jak kto woli bezpieczniejsze pokonanie zakrętu. Jeśli pokonuje się zakręt z prędkością 100km/h, co jest możliwe z silnikiem 1,1, siła docisku przedniej osi może być już wyraźnie odczuwalna.
Mimo wszystko jak chce się mieć auto do normalnego jeżdżenia, to każda modyfikacja budzi pytania o sens. Zawsze można powiedzieć, że nie mam płyty i jakoś jeżdżę ;-). |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 13:04
|
|
|
AdamB, to co piszesz nie brzmi głupio . To jeden z powodów dla których mk1 powyżej 150 jest praktycznie niesterowalna i nie nadaje sie do wyższych prędkości . Każdy element poprawiający prowadzenie w wyższych prędkościach jest niezmiernie ważny .
W autach z mniejszym silnikiem , do tego tak jak piszesz , należy szanować prędkość i pracę jaką włożył silniczek w jej osiągnięcie . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|