[MK3] Zamek centralny brak możliwości sterowania |
Autor |
Wiadomość |
piicia
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 16:13 [MK3] Zamek centralny brak możliwości sterowania
|
|
|
Witam.
Od 3 dni czytam forum. Przeczytałem chyba wszystko co dotyczy montowania alrmu w fieście MK3. Jednak mój samochód mnie zaszokował.
Mam zwarte kabelki od sterowania czyli zółty i biały. I na obu jest około 5V. Jak chciałęm podać masę na jeden lub drugi to nic się nie działo tylko radio zatrzeszczało. Nie wiem już co mam robić. Ogólnie zamki chodzą poprawnie. Jezeli obróce kluczyk w jednym drugi się zamyka i na odwrót. Teraz zakładam alarm. CHciałem otwierać auto z pilota.
Mam też pytanie jeżeli mam guzik do otwierania klapy bagażnika i chciałbym go podłaczyć też do sterowania z pilota i mam do tego wyjście to jak go podłączyć najwygodniej?
Za pomoc z góry dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Sty 2012, 23:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 16:29
|
|
|
Źle czytałeś, albo tylko literki oglądałeś bez zrozumienia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piicia
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 16:37
|
|
|
Dlaczego kolega tak sądzi? Nie rozumiem. Mam na obu kabelkach sterujących napięcie około 5V. TO też jest normalne?
JoeMix napisał/a: | amokk napisał/a: | Teraz kilka zdań odnoście podłączenia:
- przewód czerwony z żółtym paskiem - zasilanie
- przewód brązowy - masa
- przewód żółty - łączymy z drugim przewodem żółtym drugiego siłownika (komunikacja)
- przewód biały - łączymy z drugim przewodem białym drugiego siłownika (komunikacja)
Jeśli ktoś chce mieć to wszystko zdalnie sterowane na pilota to:
- podanie masy na przewód biały - zamykanie
- podanie masy na przewód żółty - otwieranie |
Więc w sumie po co ta centralka za nagrzewnicą? |
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 17:12
|
|
|
piicia napisał/a: | Dlaczego kolega tak sądzi? | Bo na forum jest napisane jak podłączyć sterowanie,,, nie wiem skąd wyciąłeś mojego posta, pytam tam o centralkę której w mk3 nie ma,,, skoro sygnałem sterującym jest masa, to co ma być na kabelku? 12V żeby się zwarcie zrobiło czy tez nic żeby nie było znaczenia czy jest masa czy nie? Szukając tego co zacytowałeś nie znalazłem skąd to jest, ale znalazłem opisy jak zrobić sterowanie z pilota i zamkiem i klapą - więc JEST na forum. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 17:45
|
|
|
Posłuchajcie panowie... ostatnio chciałem podłączyć mój fabryczny centralny pod centralkę alarmu. Pominę to, że się nie udało bo popaliłem w centralce coś od tych dwóch przewodów które podawały przez moment masę przy włączaniu i wyłączaniu alarmu. Tak samo przed operacją czytałem forum i dotarłem do:
piicia napisał/a: | Jeśli ktoś chce mieć to wszystko zdalnie sterowane na pilota to:
- podanie masy na przewód biały - zamykanie
- podanie masy na przewód żółty - otwieranie
|
Zwierałem ww przewody do masy i nic. Okazało się, że trzeba było im podać +12V wtedy zamki elegancko pracowały. Dziwne... |
|
|
|
|
piicia
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 18:10
|
|
|
no tak tylko ja podawałem i +12V i mase na te przewody i nie było reakcji. Znalazłem takie coś
Czy to bedzie rozwiazanie tego sterowania?
I jeszcze jedno. Skąd się na tych przewodach bierze te 5V? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 18:20
|
|
|
piicia elektronikiem nie jestem ale mnie to wygląda na schemat, w którym centralka podaję masę na przekaźniki a te jak ją dostaną to puszczają +12V na centralny.
U siebie właśnie miałem coś takiego zrobić na przekaźnikach. Nawet już wszystko polutowałem, ale jak napisałem w poście wyżej popaliłem masy w centralce alarmu, więc gotowe przekaźniki leżą w szufladzie
http://www.motonews.pl/fo...13847&c=45&f=20 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 19:32
|
|
|
Po raz kolejny widzę schemat który mi śmierdzi,,, jak silnik podłączony na stałe z jednej strony do masy może się obracać w 2 strony,,, kurde jak ten siłownik mechanicznie jest rozwiązany,,, chyba se kupie jeden i rozgryzę w końcu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piicia
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Gru 2011, 21:27
|
|
|
Już kolega chyba kiedyś pytał o to na forum. W tych silniczkach są czujniki krańcowe które w zależności od położenia elementu wykonrawczego zmieniają wewętrznym układem polaryzację zasilania silniczka. Właśnie od tego są też ten biały i żółty kabelek.
Dodam, że dziś wg schmatu jaki zamieściłem zrobiłem sterowanie "centralnym".
Dzięki za podpowiedzi.
Mam jednak jeszcze jedno pytanie.
Gdzie znajdę uczek od świateł i jakiś bezpiecznik od podświetlania w samym liczniku. Dziś zakładałem zaróweczki od podświetlania licznika i nagle buczek i żaróweczki przestały działać. Tak jakby się spalił jakiś bezpiecznik. Wszystkie sprawdziłem są ok. Nie wiem gdzie jeszcze moze to być. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2011, 21:34
|
|
|
Cytat: | Już kolega chyba kiedyś pytał o to na forum. W tych silniczkach są czujniki krańcowe które w zależności od położenia elementu wykonrawczego zmieniają wewętrznym układem polaryzację zasilania silniczka. Właśnie od tego są też ten biały i żółty kabelek. | Tak na logikę tak powinno być ale popatrz dokładnie na schemat ze tak nie jest,,, pamiętam ze kiedyś była dyskusja o tym, ale nie pamiętam co ustaliliśmy
Buczek od świateł udaje jeden z przekaźników w skrzynce,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 09:59
|
|
|
piicia napisał/a: | no tak tylko ja podawałem i +12V i mase na te przewody i nie było reakcji. |
piicia napisał/a: | Dodam, że dziś wg schmatu jaki zamieściłem zrobiłem sterowanie "centralnym". |
W takim razie jakim cudem wcześniej przy podawaniu +12V na przewody sterujące siłowniki ci nie pracowały a po zrobieniu wg tego schematu, który opiera się na tym samym działają? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sty 2012, 11:00
|
|
|
Kolejny głupi i bez sensu schemat, na którym ktoś coś chciał przekazać i mu nie wyszło,,, cewki przekaźników są złączone razem i podłączone do masy, a centralka wyzwala je widocznie +12V,,, a kotwice przekaźników też są do +12V więc się pytam po co te przekaźniki i cała ta zabawa,,, (chyba ze centralka taka kiepską że prądowo nie wyrabiała, to OK)
piiciaSkoro z kluczyka Ci centralny pracuje to weź 2 żaróweczki od podświetlana, i podłącz je do przewodów sterujących i do 12V i pokręć kluczykiem żeby zamek się pootwierał i pozamykał, jak nie będzie rezultatu to podłącz je do masy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piicia
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 00:49
|
|
|
Koledzy chyba trochę źle czytają ten schemat. Jak wcześniej pisałem przewody żółty i biały do sterowania zamkami są moim zdaniem spięte w pętle. Natomiast przekaźniki obią przerwę na przemian w jednym lub w drugim przewodzie. I tu cała filozofia. Przy zamykaniu bez sterowania zdalengo w pętli zmieniała siępolaryzacja dzięki tym przewdodą. zawsze na przemian na nich. Próby zacząłem od przeciecia jednego z nich i podania na drugi +12V i wtedy zadziałao. Więc teraz jeżeli koledzy dobrze przeczytają schemat, który wcale nie jest bezsensowny to zobaczą że że owszem na styki podawane jest +12V oraz na zasilanie cewki. na drugi koniec styku jest podpięty biały lub w przypadku drugiego przekaźnika żółty przewód. Natomiast sterowanie masą z centralki alarmu jest oddzielne na zamknij w przypadku przewdou żółtego i na otwórz w przypadku przewdu białego. Teraz to my pilotem terujemy polaryzacją działania silniczków. A pętla jest przerwana. Czyli w momencie gdy przekręcimy z kluczyka jedne drzwi to drugie się nie zamkną automatem gdyż pętla jest przecieta. To wada.
Edit:
Tu opisałem sytuację jak u mnie. Jest inaczej niż na schemacie gdyż ja steruję masą czyli do cewki przkeaźników mam +12V a z alarmu sygnały masy. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 08:39
|
|
|
piicia napisał/a: | Natomiast przekaźniki obią przerwę na przemian w jednym lub w drugim przewodzie. I tu cała filozofia. | Może i tak ale ze schematu to nie wynika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|