Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Uszkodozny Krzyzak przegubu wewnetrznego.
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 3 Lip 2012, 12:09   [MK3] Uszkodozny Krzyzak przegubu wewnetrznego.

Rozsypal mi sie Krzyzak polosi przegubu wewnetrznego (krotka polos). Czy jest mozliwosc aby samemu jakos go zlozyc czy lepiej dac sobie spokoj i kupic nowy.

Jakims cudem podczas wymiany oslony gumowej przegubu zewnetrznego polos musila zostac wyciagnieta ze skrzyni. Wtedy pewnie wysypaly sie igielki z jednej czesci krzyzaka. Igielki mam ale nie wiem czy wszystkie.

Strasznie uwazalem na to aby tego nie zrobic bo wiedzialem czym to grozi. Czy jest jakas inna mozliwosc aby ten krzyzak padl. Moze to tylko zbieg okolicznosci.

Jak wogole zabrac sie teraz za naprawe tej polosi. Czy musze caly przegub wewnetrzny wyciagac ze skrzyni? Jak wymienic ten krzyzak. Jesli wyciagne polos z przegubem ze skrzyni to nastapi wyciek oleju - mozna temu jakos zapobiec.
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 3 Lip 2012, 23:37   

Ja bym nowy kupił.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 13 Lip 2012, 20:30   

koszt 50 do 80 zł wymień od razu oba na nowe razem z gumami jak masz trochę ikry mechanika i dostęp do lewarka kolumnowego godzina i po robocie :) . Po luzuj śruby od kół przednich potem odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)pod klucz "13" odepchnij koło tak by półoś wyskoczyła z krzyżakiem Uważaj by gniazdo nie wyskoczyło ..... . Ściągnij koło odkręć półoś zapomniałem jak nr klucza chyba 32 :/ Weź kawał drewna przyłóż do frezu półosi i walnij młotkiem by wyskoczyła cała półośka - ktoś musi ją trzymać by nie spadła narobiła hałasu (....) . Złap całą półośkę w imadle i ściągnij krzyżak :P P podpowiem jest tam taka sprytna zawleczka którą trzeba wyczuć i ściągnąć szczypcami . Krzyżak sam schodzi już, ściągasz gumę . A teraz montaż czytając od tyłu więc. Cybant włóż na półośkę, nie zapinaj jej od razu potem gumę krzyżak zawleczka i jak wyżej :) Jeśli coś przekręciłem to mnie poprawcie POZDRAWIAM
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2012, 08:35   

Grax napisał/a:
odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)
Po co? A jak ma nitowane? Odkręca się śrubę jedną w zwrotnicy, wyjmuje się ją na zewnątrz, klocem w wahacz od góry i masz rozpięte,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 16 Lip 2012, 22:38   

JoeMix napisał/a:
Grax napisał/a:
odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)
Po co? A jak ma nitowane? Odkręca się śrubę jedną w zwrotnicy, wyjmuje się ją na zewnątrz, klocem w wahacz od góry i masz rozpięte,,,


No to jeśli tak to ma zajebistą lipe:)
Profil Facebook
 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 17 Lip 2012, 06:39   

Krzyzak w przegubie wewnetrznym wymieniony. Poszlo bez problemu. Nie wiem tylko jakim cudem sie rozsypal. W jednej czesci wogole nie bylo szpileczek. Byly rozsypane w smarze ktory zapelnial przegub. Z pozostalych dwoch chcialem wyjac jakos te szpileczki ale nie da sie. Musialbym zerwac gorna zawleczke aby je wyciagnac.

W tym uszkodzonym zawleczka byla na swoim miejscu. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze ktoras ze szpilek ulegla uszkodzeniu i przez to reszta sie wysypala.

Mam jeszcze problem z tylnym zawieszeniem. Cos tam strasznie mocno stuka. Amortyzatory sprawne. Mialem ostatnio przeglad i wyszlo 75% sprawnosci. Diagnosta ogladal tyl i sprawdzal na szarpakach i powiedzial ze nic tam nie widzi. Tuleje tylnej belki zawieszenia podobno wedlug niego sa cale.

Najgorzej slychac na drodze zwirowej i zaraz po ruszeniu z dluzszego postoju np. rano. Pozniej jakby te stukanie bylo troszke cichsze.

W bagazniku jest pusto. Tylna klapa dobrze zamkineta. Co jeszcze moge sprawdzic odnosnie tego stukania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.