Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: wycieraczki

[MK4] Silnik tylnej wycieraczki - nie działa
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Mar 2011, 15:32   [MK4] Silnik tylnej wycieraczki - nie działa

nie działa mi tylna wycieraczka, w ogole nie rusza. sprawdzalem prad na blaszkach, 1 ma zawsze, druga w momencie wlaczenia wycieraczki. mimo tego wycieraczka nadal nie dziala. tak wiec dobrale sie do silniczka i problem wygalda nastepująco:
podpialem sie pod akumulator. masa do minusa, plus przykładałem następująco:
a) zaraz na koniec czerwono-białego kabelka - nic sie nie dzieje
b) na kabelek znajdujący się za "biała kosteczką" - wałek od wycieraczki pracuje w prawo i w lewo bezustannie az do odpięcia zasilania
c) na koniec niebiesko-fioletowego kabelka - wałek tak jakby "wracał" do pozycji początkowej, ponieważ jego praca jest bardzo krótka niezależnie od czasu podawania napięcia.

czym że jest ta białą "kostka" ? przylega ona tylko nierozerwalnie do jednego konca kabelka, drugi lata w okoł niej luzno, tak jakby tutaj następoiło przerwanie obwodu.. co to jest i czy moja diagnoza jest sluszna? jak temu poradzic?

Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2011, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Mar 2011, 16:23   

Włącz silniczek na krótko tak by się zatrzymał "nie w pozycji spoczynkowej" następnie podłącz do auta, zamknij klapę i włącz zapłon - czy wycieraczka zaparkuje na swoje miejsce (powinna) - jeśli nie to stawiałbym przerwę w obwodzie lub uszkodzenie pstryczka od włączania,,,

"Kosteczka" trochę mi podchodzi diodą,,, na zdjęciu wygląda na podłączoną,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Mar 2011, 17:49   

JoeMix napisał/a:
"Kosteczka" trochę mi podchodzi diodą,,,
Bo to dioda jest.

Jak masz prąd na stykach w klapie, to przełącznik jest OK. Wyczyść zawiasy od klapy (i styki w klapie i belce tylnej też) i psiknij jakimś WD40, bo brakuje masy i dlatego nie działa wycieraczka.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Mar 2011, 23:28   

do tej "diody" od prawej strnie przewod ewidentnie nie przylega, polaczenie jest przerwane.. wiem bo sprawdzilem. pytanie wiec: mozna diode zastapic zwyklym przewodem miedzianym? na oko wydawalo by sie ok, ale.. ktos po cos te diode tam zastosowal, wiec wypadaloby ją zachowac. mozna gdzies taka diode kupic i recznie przylutowac?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Mar 2011, 23:31   

DewREW napisał/a:
ktos po cos te diode tam zastosowal
Pewnie po to żeby prąd "szedł" w jedną stronę, drut miedziany nie da Ci takiego komfortu, diodę kupisz w każdym sklepie elektronicznym za jakieś 20 groszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 31 Mar 2011, 23:33   

a czy ta co jest nie nadaje sie juz?
spróbuj do niej ten przewód przylutować.
albo najprosciej bedzie pojechać na szrot i kupić nowy silniczek za 20zl
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Kwi 2011, 06:26   

ale tak ma byc tak? dioda ma być na stałe złączona z przewodem tak? nie ma być tego luzu z prawej strony? bo jak teraz powiedzmy mechanicznie zakrzywilem przewod od prawej strony diody aby sie ze soab stykaly wycieraczka przy pierwszym pociagnieciu manetki kierowniczej "do siebie" chodzi caly czas, bezustannie, przy drugim pocaignieciu dodatkowo wlacza sie spryskiwacz. tak to ma byc? z tylu nie ma takiej opcji jak z przodu ze "prysnij spryskiwaczem, pozamiataj dwa razy i zaparkuj wycieraczke na miejsce"? pytam bo nie wiem jak jest z tylnymi wycieraczkami, to moj pierwszy samochod z tylna wycieraczka i ta po przeprowadzonym zabiegu z dioda wlasnie w tej sposob sie zachowuje ze macha bezustannie az do recznego wylaczenia.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Kwi 2011, 07:06   

Cytat:
ze macha bezustannie az do recznego wylaczenia
no tak pewnie ma być
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Kwi 2011, 08:06   

Dioda musi być, bo będzie problem z parkowaniem. Wycieraczka z tyłu chodzi dotąd, dopóki jej nie wyłączysz. Jeśli działa tak jak piszesz, to jest OK.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Kwi 2011, 23:07   

okej, poki co nagialem te druciki tak aby stykaly sie z dioda obustronnie, narazie sie to trzyma. no to problem rozwiazany.
 
 
lukjar6 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31 Gru 2011, 10:53   

witam.
mam podobny problem tylko się zastanawiam czy ktoś rozbieral lub naprawial włącznik tylnej wycieraczki? mój silnik sprawdziłem podłączając na krótko i jest ok. Problem tkwi w napięciu które jest na blaszkach. Napięcie które odpowiada za powrót wycieraczki do pozycji spoczynkowej jest ok natomiast napięcie pochodzące od przelacznika niby jest sprawdzając miernikiem natomiast żarówka nie świeci, podejrzewam więc że styki przełącznika są przybrudzone lub uszkodzone. tak więc jeśli ktoś rozbierał to ustrojstwo proszę kilka wskazówek aby nie zepsuć.
pzdr łukasz
_________________
moja pasja, moje życie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.