Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Podejrzenie niekompletności zawieszenia
Autor Wiadomość
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 13:55   [MK5] Podejrzenie niekompletności zawieszenia

Witam

W mojej mk5 posiadam luz 1cm na mocowaniu kolumny mc phersona do kielicha. Po wymianie wszystkich jej zużytych elementów nadal pozostaje luz około 0.8cm co jest przyczyną głośnego stukania. Podejrzewam iż przy wymianie amortyzatorów ktoś źle złożył kolumny - brakuje w niej czegoś. Szukałem schematów, jednak znalazłem tylko do mk4 a nie jest pewien czy posiada identyczną budowę jak mk5. Po rozłożeniu kolumny, patrząc od elementu mocującego od góry sprężynę mam:
- łożysko
- nakrętka
- poduszka łożysk
gwint amortyzatora wchodzi w kielich i od góry jest metalowy element z gumą i nakrętka. Wg. mnie nad poduszką łożyska czegoś brakuje proszę o pomoc.

Pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Gru 2011, 17:06   

w niektórych MK4/5 (nie wiem od czego to zależy) tam jest luz i to jest normalne.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 17:30   

bidżej - nie ma tam być luzu.

Problem na 99% rozwiązany. Jakiś mądry mechanik nie zamontował górnego łożyska/mocowania amortyzatora...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Gru 2011, 17:35   

pooglądaj zdjęcia MK4/5 to zobaczysz, że są takie, który taki luz mają. jakiś czas temu miałem MK5 i tam też był.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 17:42   

Czyli mają coś nie tak, wg. książki serwisowej u mnie brakuje jednego elementu co raczej nie jest normalnie. Po założeniu go luz zniknie
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 11 Gru 2011, 18:45   

myślę, że dość uzasadnione jest założenie, że tej na przykład poniższej nie brak części, a jednak końcówki amorów odstają od kielichów dość znacznie:



co oczywiście nie znaczy, że ktoś Ci nie założył nie te zabawki co trzeba :>
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 18:51   

Otóż to. Jednak u mnie element na którym powinna być osłonka nie jest założony a na jego miejscu jest element który powinien być pod kielichem :/
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Gru 2011, 18:54   

Też mam u siebie taki luz i zastanawiam się czy by się go nie pozbyć. Choć jestem przekonany iż to fabryczny luz.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 18:58   

Na wtorek postaram się załatwić wszystkie części i zdam relację jak to będzie wyglądało oraz sprawę w brata fieście jak to u niego wygląda.
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 11 Gru 2011, 19:07   

Tutaj guma dochodzi do samego kielicha:
http://img0.sprzedajemy.p...-mk-1077715.jpg
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 12 Gru 2011, 09:59   

Ja tam żadnej gumy nie widzę. Widzę tylko plastikową osłonę tego talerzyka, która na zdjęciu Bidżeja jest zmieniona na aluminiową. Pod nią też jest luz. Ja też tak mam i jest to normalne.
 
 
 
danielburchardt 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 12 Gru 2011, 19:43   

Czy mógłbyś ktoś zweryfikować czy podany schemat kolumny pasuj do MK5?

Jeśli tak to w moim zawieszeniu brakuje elementu nr. 23

Czy jest ktoś w stanie podać mi linka do zdjęcia jak wygląda ten element, gdyż w google ciężko cokolwiek znaleźć...
 
 
regis440 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:31   

Powinien być luz ja składałem z 10 razy to zawieszenie bo tez myślałem ze nie powinno być. Stukanie prędzej pochodzi od wyrobionej gumy w stabilizatorze. Tam są czasami takie tulejki i jak się guma wybije to one się wysuwają i miedzy prętem stabilizatora a guma który go trzyma jest ze 3 mm luzu i to lata.
 
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Mar 2012, 10:45   

Moim zdanie mie powinno być luzu, w mojej MK4 nie powinno być, prawdopodobnie mam do wymiany zderzak elastyczny ;)
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28 Mar 2012, 11:05   

nie widziałem mk4/mk5 bez tego luzu. Jakiś luz MUSI być aby zepewnić ruch amortyzatora w poziomie
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Mar 2012, 11:23   

Można by go zlikwidować obcinając tą tulejkę na tej nasadce ale ciekawe jaki efekt by to dało.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Mar 2012, 11:38   

zwardek napisał/a:
nie widziałem mk4/mk5 bez tego luzu. Jakiś luz MUSI być aby zepewnić ruch amortyzatora w poziomie




Fakt, możliwe iż powinien być luz, ale moim zdaniem ok 2-3 mm, a u mnie to wchodzi tam cały paluch :D (wskazujący :P ) pod tą gumową miskę nad kielichem, dodaje foto żebyście mogli ocenić, jak będę to naprawiał za pare dni to zrobie foto relacje z naprawy ;)
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Mar 2012, 11:39   

http://imageshack.us/phot...4/p3280042.jpg/
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28 Mar 2012, 15:48   

MARIUSZ.B napisał/a:
Można by go zlikwidować obcinając tą tulejkę na tej nasadce ale ciekawe jaki efekt by to dało.

efekt uszkodzenia górnego mocowania(gwintu) amortyzatora - w moim przypadku złamania - na szczęście na postoju. Poprzedni właściciel własnie obciął tą tulejkę + dodatkowo dołożył metalowe krążki z otworem w środku. Uniemożliwiło to niemal całkowice prawidłowe wychylenia kolumny zawieszenia.
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
ptrrr 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: UK Brentwood
Wysłany: 8 Kwi 2012, 00:26   

MARIUSZ.B napisał/a:
Też mam u siebie taki luz i zastanawiam się czy by się go nie pozbyć. Choć jestem przekonany iż to fabryczny luz.


Choc do dzis dnia nie udalo mi sie dowiedziec po co i dlaczego ale "ten typ tak ma" Sam po zakupie mojej Mk5 staralem sie to "naprawic" ale tak ma byc. w UK nawet byla oficjalna nota do wszytskich stacji MOT (okresowe przeglady) ze tak fabryka wypsucisla i ze to jest ok. Pewnie z tego samego powodu jest na gorze ten kawal zelastwa (zmienia czestotliwosc drgan wlasnych kolumny czy cos podobnego) ktory wydaje sie niepotrzebny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Tuleje tylnego zawieszenia
zenek213 Mechanika 0 4 Sty 2009, 12:37
zenek213
Brak nowych postów gumy zawieszenia
czyli co się da wymienić
van Mechanika ogólna 8 1 Sty 2012, 16:39
van
Brak nowych postów Pęknięta sprężyna zawieszenia
czy zawieszenie z MK4 podejdzie do MK5?
raczek99915 Mechanika ogólna 6 3 Kwi 2014, 19:58
raczek99915


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.