|
Zamknięty przez: jackrzec 22 Lis 2011, 08:25 |
[MK3] nierówna praca silnika i szarpanie na 4 biegu przy 50k |
Autor |
Wiadomość |
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 20:34 [MK3] nierówna praca silnika i szarpanie na 4 biegu przy 50k
|
|
|
Witam niemogłem znaleźć konkretnej informacji więc załozyłem ten temat jeśli dubluje z góry przepraszam.
Moja sprawa wygląda tak: więc wymianiłem silnik ponieważ stary strasznie palił mi olej.Więc znalazłem elegancki silniczek , kompresja 4x13bar podczas jazdy ładnie się zbiera. Tylko jest taki problem że na wolnych obrotach nie do końca równo pracuje, po pracy silnika tego nie słychać ale widac po spalinach wylatujacych z tłumika że tak co chwilę "prychnie" a podczas jazdy na 4tym biegu przy 50km czuć szarpanie , tak jak na 2gim biegu na wonych obrotach.Ogólnie silnik ładnie ciągnie ale jest ten problem z obrotami. Świece marki breu z tego co widziałem wymieniane były we wrześniu w niemczech podaczas przeglądu auta z którego silnik pochodzi.Od razu po włożeniu silnika zrobiłem reset kompa.
Piszę to wszystko bo dziwne mi się to wydaje na starym silniku palącym olej jeździłem na 4 i poniżej 50km i silnik jechał nic nie szarpało jak ktoś może to proszę o jakieś pomysły co moze być przyczyną takaiej pracy silnika. Przypomne że silnik zdrowy bo tylko 70tyś km zrobione gdyż autem z tym silnikiem w niemczech jeździł dziadek.Olej wlałem elfa , przewody WN mam niecałe 2 lata. Jak pisałem autko pieknie się wkręca na obroty ciągnie aż miło ale na mniejszych obrotach, szarpie z góry dzięki za pomoc i sorki za tak obszerna rozpiskę ale chciałem w miare dużo info ująć pozdrawiam i czekam na odp.... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lis 2011, 20:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 17:14
|
|
|
Już dotarłem do problemu i go usunąłem więc temat można śmiało zamykać pozdrawiam wszystkich fiesta-fanów |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Lis 2011, 22:10
|
|
|
Oświeć innych, bo skasuję ten temat, a jak napiszesz rozwiązanie to go zostawię. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
cinek2439
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Lubięcin
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 10:58
|
|
|
Tak więc okazało się coś bardzo błachego mianowicie , niepodłączony przewód podciśnienia bo w tarym silniku niamiałem jednego trójniczka a w nowym był i kumpel podłączyłpod trójnik przewód a pod wyjście tóż pod gaźnikiem a nie pod wyjście przy 4tym cylindrze a się okazało że jeden przewód od regulatora podciśnienia został wolny przez to silnik na wolnych obrotach troche prychał a przy jeździe koło 50km na 4tym biegu szarpał. Ale wystarczyło że podłączyłem przewód od regulatora ciśnienia do wyjścia w kolektorze przy 4tym cylindrze tamten przwód zaślepiłem i silnik pracuje normalnie. Zwyczajnie pod moją nieobecność koleś źle podłączył przewody podciśnienia.Tak więc jeśli zostały sprawdzone przewody WN , świece , i czujniki różnego rodzaju to należy sprawdzić czy przewody podciśnienia są szczelne i prawidłowo podłączone o czym pewnie wielu zapommina. Pozdro dla wszystkich fiesta-fanów Mam nadzieje że w miarę zrozumiale opisałem sytuacje hehe |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|