Przesunięty przez: trzeci 16 Lis 2011, 18:20 |
[MK3] Prostownik do ladowania aku w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 12:11
|
|
|
kenczorf, nic nie daje takiego luksusu jak amperomierz na prostowniku,,, żadne tam elektroniczne diody i inne wodotryski, stary, poczciwy amperomierz,,, taki ze skalą do 5A Ci wystarczy,,, jak boisz się przeładowania to za 10 zeta kup timer elektroniczny który np. po 6h odłączy prostownik od sieci,,, gdzie będziesz ładował, w garażu czy na dworze? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 12:13
|
|
|
w garazu podpiety do auta A mi caly czas sie rozchodzi o to, ze tak jak ten ktory pokazalem...oraz wiele innych sa do olowiowych a moj aku niby nie jest olowiowy tylko wapniowo-srebrowy ale nie wiem tego na 100% |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 12:30
|
|
|
Dryndnij na servis (może tam gdzie sprawdzałeś aku?) i powiedzą czy musi byś specjalny prostownik czy zwykły wystarczy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:03
|
|
|
Zrobilem tak jak mowicie. Wyszlo mi:
0,02 gdy panel radia zdjety
0,12 gdy panel zalozony
0,14 panel wpiety a w niego pendrive
1,9-2,0 gdy wlaczyem radio czyli malo basow a glosnosc 15 Vol czyli srednio cicho
Jak wlaczylem piosnke z pena i podglosnilem do 20 to wszytsko sie wylaczylo
A co prostownika to znalazlem Bosch BC6E ale juz chyba niedostepny...wiec jego nastepca Bosch C3 |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:10
|
|
|
Ale chyba nie parkujesz auta z włączonym radiem BTW sam panel sporo prądu żre,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:18
|
|
|
No nie..wylaczam go
Gdzies wycztalem ze na postoju pobor pradu moze byc miedzy 20 a 50mA.
I jak dobrze rozumie to u mnie wyglada to tak ze bez panelu mam 20mA, a z panele i penem mam 140mA ?
Dodam, ze bez panelu otworzenie drzwi czyli zapalenie oswietlenia kabiny powoduje wzrost do 0,66, a np zamkniecie lub otwarcie centralnego powoduje chwilowy skok na 7,xx i powrot do 0,02 |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 11:53
|
|
|
minely 3 dni od ladowania. Jezdzilem tylko dom - praca, praca - dom....czyli po 5 min w jedna strone. Wyszlo w sumie 5 krotkich jazd w odstepach po 8-16 godzin oraz 2x odpalanie zimnego zeby przestawic pod domem. Jezdze bez panela wiec nie slucham radia i dalej mi trzyma po nocy 12.7V
Teraz bede testowal z wlaczonym radiem ale z wypinaniem panela po jezdzie.
A prostownik opisze jak go kupie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 02:14
|
|
|
Kupilem Boscha C3. Jak na razie jestem zadowolony. Gdy aku nie ma pelnej sprawnosci to jest ladowany do oporu, po czym przerwa i znow laduje, trwa to az bedzie mial napiecie 14.2V. Po czym przechodzi w tryb podtrzymania.
Mozna nim ladowac aku od 1 do 120 albo 140Ah. 6 i 12V.
Dobra opcja jest dla aku majacyh np 10V. Sam wykrywa i wlacza impulsowe ladowanie dopoki nie pojawi sie 12V. Wtedy oprzelacza sie w normalny tryb.
Przejscie w tryb czuwania jest przy 14.2V czyli bezpieczne i klemy moga byc podpiete do auta. W zwyklym einhellu kolegi prad sie zmniejszal owszem ale dochodzilo napiecie na aku do 16-17V a dla instalacji nie byloby to chyba dobre.
Dodatkow laduje wszytkie typy akumulatorow i ma opcje ladowania w zimie...ale nie mam pojecia co to niby zmienia |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 07:51
|
|
|
kenczorf napisał/a: | Dodatkow laduje wszytkie typy akumulatorow i ma opcje ladowania w zimie...ale nie mam pojecia co to niby zmienia | To że akumulator jest na początku ogrzewany a potem dopiero ładowany, - inny prąd inne napięcie na start. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|