|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:53 |
[MK6] Jaki płyn do chłodnicy ? |
Autor |
Wiadomość |
zuzHIR86
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 12 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 13:28 [MK6] Jaki płyn do chłodnicy ?
|
|
|
Witam,
jaki polecacie płyn do chłodnicy dla fiesty 1,4 tdci 2006.
Jaki inny poza fordowskim??
Czy maintenance fricofin - niebieski się nadaje???
Może ktoś podpowie jaki kupić i ile, nie wiem jaki mam płyn po starym właścicielu dlatego nie wiem czy mogę tylko dolać czy lepiej wymienić całość.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Lis 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 14:12
|
|
|
Wypada najpierw sprawdzić płyn testerem, który winien posiadać każdy warsztat. Jeśli punkt zamarzania będzie w okolicach -30°C, to nie ma się czym martwić. Jeśli jest niżej... to zważywszy na śmieszne koszta, lepiej jest wymienić.
To nie tak, że jak np. punkt zamarzania jest przy -25°C, to przy -24,9°C nic się nie dzieje, a nagle przy -25°C mamy nagle lód w układzie Lepiej mieć spory zapas
Zasadniczo nada się każdy płyn, który nie kosztuje 2zł/litr i jest na nim wyraźnie napisane, że nie zaczną się z nim dziać złe rzeczy póki temperatura nie spadnie w okolice -35°C. Fricofin... Wujek Google niechętnie dzieli się informacją o tym jaki jest punkt zamarzania tego płynu, więc jeśli nie jest na nim wyraźnie zaznaczone ILE, to wziąłbym inny
Nie wiem ile dokładnie wchodzi płynu do układu w mk6 (takie rzeczy w książce serwisowej; możesz szacować, że do pustego wchodzi z 5-6 litrów), więc pi razy drzwi koszt płynu z wymianą zamknie się w 100zł (no chyba, że mąż/facet wymieni, bo tyle w tym filozofii co w konstrukcji cepa).
Aha - płyn się dolewa tylko jeśli jego wartość jest poniżej "min" w zbiorniczku wyrównawczym (np. po wymianie gdy otworzy się termostat i płyn zaczyna ze zbiorniczka "uciekać") - a tego nie robi się co miesiąc, bo układ chłodzenia to rzecz z natury zamknięta i jeśli coś nie jest uszkodzone, to jak się zaleje, tak do kolejnej wymiany powinno być tyle samo |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 17:06
|
|
|
Ja niedawno zalewałem Prestone - temp. zamarzania -37°C także mogę polecić a wchodzi go + - 5L |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 21:08
|
|
|
Najlepiej wymienić. Ja bym polecał Fordowski koncentrat. Ford podaje jego żywotnośc na 10lat. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 22:44
|
|
|
pawel182, nie obraz sie ale takie punkty reklamowe forda sa poprostu pomylka, bo kolor plynu chlodniczego zmienia sie od delikatnie fioletowego az po szary, po 4 latach jest ten plyn wrecz czarny, a erozji ani korozji nie zatrzymamy po mimo duzej ilosci gliceryny w plynie... dla mnie plyn traci swoje wlasnosci w momencie jak zmienia barwe lub aerometr wskazuje tempreature krzepniecia ponizej -30*.
Z osobistych wycieczek po plynach moge zalecic prestone, lub cooler-a.
W przypadku coolera mamy 2 opcje do wyboru, albo koncentrat albo zwykly plyn, lecz pamietajcie ze sam zlanie plynu z bloku i chlodnicy to nie koniec poniewaz z nagrzewnicy nie tak prosto sciagnac plyn co za tym idzie bedzie musial sie zmieszac sie z tym zostalo.
Jesli ktos wie jak wyflaczyc caly plyn z ukladu wraz z nagrzewnica i zrobi to dobrze to moze sobie lac spokojnie zwykly plyn.
Dla czego ??
mamy np fieste 1.8TDDI, uklad wcina prawie 7L plynu, zlalismy wszystko z bloku i chlodnicy, zejdzie nam z 5,5L , pozostaje nam 1,5L starego plynu ktory to miesza sie i z dedykowanych -37*C robi sie nam nagle -33 do -35*C, nie mowie tu o przypadkach wody w ukladzie.
Calosc jest dosc zlozona na pewne kwestie umowne, lecz plyn dzieki glicerynie bedzie nam gestnial strasznie lecz nie zamarznie od tak. |
_________________
|
|
|
|
|
zuzHIR86
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 12 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 22:56
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, wymieniłam cały płyn na FUCHS MAINTAIN FRICOFIN.
Teraz pożyjemy zobaczymy |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|