[MK3] 1.4 - Dusi się i gaśnie po dodaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Redu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 2 Skąd: aa
|
Wysłany: 18 Lip 2009, 15:38 [MK3] 1.4 - Dusi się i gaśnie po dodaniu gazu
|
|
|
Witam.Mam fiestę 1,4 mk3 i mam z nią następujący problem:samochód zapala i w chwili gdy dodaję gazu dusi się najczęsciej auto gaśnie czasami zdaża się że gazując auto przejdzie ten krytyczny punkt i wskakuje na obroty.Próbowałem programować komputer na różne sposoby i zawsze dzieje się to samo.Autko na wymienione wszystkie filtry z wyjątkiem paliwa(nie wiem gdzie go szukać)nowe świece i nowe przewody w/n.Proszę o pomoc i rady a temat tej usterki.Dodam że z mechanika samochodową nie mam doczynienia.Pozdrawiam
Kod: | Proszę tagować tematy
i precyzyjniej tytułować wątek.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lip 2009, 07:05, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lip 2009, 02:01
|
|
|
odkręć pokrywę zaworów i wyjmij dźwigienki zaworowe i popychacze i zobacz jak bardzo niema wałka rozrządu . |
|
|
|
 |
piotrek.r61i
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Piotrek
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 22 Skąd: Brześc Kujawski
|
Wysłany: 24 Lip 2009, 13:55
|
|
|
do wymiany najprawdopodobniej sonda lambda albo przepływomierz. u mnie było to samo w 1.4i i wymieniłem sonde i pomogło. |
_________________ prezes_e61i |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lip 2009, 18:24
|
|
|
jaka rzeźba . 3 klucze na krzyż i żadnego sprzętu specjalistycznego . W CVH jest wszystko na dźwigiwnkach zaworowych nie trzeba wyjmować wałka nawet . |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Lip 2009, 20:15
|
|
|
Radkalkin napisał/a: | ok, dla mnie to jest rzeźba :] |
Dla kolegi pewnie też będzie. Nie którzy mają problem z zdjęciem pokrywy zaworów a co dopiero dalej się posunąć. Kolego redu jak nie masz zielonego pojęcia to pojedź do mechanika tak będzie prościej i szybciej. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
izkaa67 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 16:51
|
|
|
Witam. Mój samochód to Ford Fiesta MK5 1.3 endura
Dzisiaj wsiadłem do samochodu mamy i chciałem go odpalić. Za pierwszym razem się udało i go zgasiłem. Za drugim razem za krótko przytrzymałem kluczyk w stacyjce i już nie chciał zapalić, był tylko taki dziwny dźwięk. Nie chciały zgasnąć kontrolki silnika i akumulatora. Co sie stało?
Proszę o szybką odpowiedź |
|
|
|
 |
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 17:02
|
|
|
izkaa67: Może auto połapało się, że nie Mama je odpala i stąd fochy? Niech Mama spróbuje odpalić. |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
 |
izkaa67 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 17:06
|
|
|
Mam taką nadzieję. Dzięki za pocieszenie. Jest pan pewien że nic sięnie stało? I jeszcze mam jedno pytanie. Ostatio wymieniano akumulator w samochodzie i rozkodowało się radio. Gdzie moge znaleźć pełną nazwe modelu radia ? |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 17:08
|
|
|
izkaa67, wyjąć radio i podać numer seryjny na forum w odpowiednim dziale do tego przeznaczonym.
I poczekaj z jeżdzeniem autem aż zrobisz prawko
pozdro |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
izkaa67 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 17:11
|
|
|
Tak chciałem zrobić, ale jak mam wyjąć cały panel radia wbudowanego. Moge jedynie wyjąć panelik na którym nic nie jest napisane.
Strasznie chciałbym pojeździć ale musze jeszcze troche poczekać ;] |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 19 Cze 2010, 17:13
|
|
|
KLIK koniec OT
następnym razem się autem nie baw a tym bardziej Fiestą |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 16:53
|
|
|
Podobny mam problem, tematów pełno a w większości z nich jedyna odpowiedź to: "Użyj szukajki", wierzcie mi, używam, ale w tym bałaganie nie znalazłem zbyt wielu konkretów.
Opis problemu:
Fiesta 1.25 '98, golas (bez wspomagania, klimy itd). Odpalam na zimnym silniku, obroty wahają się między 1500-2000, spada do książkowych 900-1000,popracuje trochę i spada do 200-400 i się dławi. Raz podusi się i wskakuje na obroty, a raz zgaśnie. Tak samo jak doda się gazu przy 900, to spadają obroty poniżej 500. Kiedy silnik trochę się nagrzeje, tj wskazówka dojdzie do połowy białego pola na wskaźniku temp. problem znika i jeździ jak marzenie. problem się powtarza kiedy fiestka postoi trochę i silnik znów będzie zimny.
Ludzie opisują podobne problemy z tą różnicą, że oni mają komedie z obrotami też na ciepłym silniku. U mnie tylko na zimnym.
Wyczyściłem przepływomierz, przepustnicę. Świeczki, przewody zapłonowe, filtry nowe. Zdemontowałem krokowy w celu przeczyszczenia go, ale nie da się go rozkręcić, a do środka boję się lać cokolwiek, bo nie wiem co w środku jest i czy większej krzywdy tym nie narobię.
Proszę nie odpisujcie, że tych tematów było już pełno, bo bardzo wiele z nich czytałem. Jeżeli przeoczyłem ten konkretny, po prostu dajcie linka do niego a nie do szukajki, żeby nie robić kolejnego tematu bez odpowiedzi i tym samym, większego burdelu na forum.
Z góry dzięki:)
PS: Mam pytanie, czy mogę przepłukać silniczek krokowy benzyną ekstrakcyjną jednocześnie jej nie uszkadzając? Pytam, ponieważ rozebrać tego bez uszkodzenia elementów się nie da. Dla pewności, zdjęćka:
   |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Wrz 2011, 17:18
|
|
|
marcinek0110 napisał/a: | Mam pytanie, czy mogę przepłukać silniczek krokowy benzyną ekstrakcyjną jednocześnie jej nie uszkadzając? |
możesz go w niej nawet utopić |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Wrz 2011, 15:54
|
|
|
Problem w moim przypadku został wyjaśniony. Okazało się, że benzyna którą zalałem bak do końca była zmieszana z ropą, niestety nie wiem w jakich proporcjach. Także jakby u kogoś występowały objawy podobne do wyżej opisanych przez mą osobę, radzę sprawdzić pochodzenie paliwa, zanim zajmie się za wymianę jakichkolwiek części.
Sprawa się wyjaśniła, jak bak został do połowy wypalony. Do pozostałej mieszanki dolałem 100% - owej PB 98, dolałem też buteleczkę dodatku do benzyny (magiczny środek który czyści gaźniki i wtryski, zmniejsza szkodliwość spalin i coś tam jeszcze robi), i moja niesłusznie osądzona o brak współpracy fiesta pomału przełyka resztę tej mieszanki, którą nieświadomie wlał jej do baku zły właściciel.
Z tego miejsca oficjalnie chciałbym przeprosić moją Fiestkę o zbyt pochopny osąd, że niby coś się w Niej zepsuło, kiedy ta pokornie przełykała to świństwo:( |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
|