Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:09 |
[MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 15:22 [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
|
|
|
Dokładka IC w fieście 1,4 tdci.
Potrzebne części i narzędzia:
1. Intercooler z fiesty 1.6 tdci
2. Orurowanie z fiesty 1.6 tdci (2 rurki gumowe które wychodzą od intercoolera)
3. Kawałki rurek (np. Kwasówka, stal, aluminium najlepiej dogięte pod kątem)
Takie jak te:
http://allegro.pl/kadex-r...1806214792.html
Ja założyłem średnicę fi 45 2 kolanka 135 stopni i jedno kolano 90 stopni, aha i jest jeszcze kawałek rurki potrzebnej o średnicy fi 35 do redukcji przewodu gumowego.
4. Dwie śrubki i przeciw nakrętki z podkładkami M4 długość 65mm do przytwierdzenia IC do pasa
5. Kawałem aluminiowej blaszki do przymocowania IC
Najpierw odczepiamy kratkę plastikową i obramówke kratki jest to dość pracochłonne nie ściągając zderzaka ale udało się . Następnie mając miejsce trzeba poucinać parę zaczepów w pasie( 4 sztuki) i w IC (4 zaczepy po dwóch stronach).
Kolejnym krokiem jest ulokowanie IC i przytwierdzenie go do pasa. Potrzebne jest do tego
- 2 śrubki M4 dł. 65mm ( ja kupiłem dłuższe i skracałem)
- 2 przeciwnakrętki i 2 podkładki
- kawałem blaszki aluminiowej (ponieważ jeden z otworów nie pasuje w stosunku do mocowania z IC)
Teraz zabawa z orurowaniem też należy trochę zdewastować pas ale nie jest to konieczne ale rurki gumowe leżą lepiej i nie są naprężone. Wycinamy te kawałki zaznaczone na czerwono:
I tak to wygląda dotychczas na razie jest orurowanie wyprowadzone za pas.
Teraz zostało nam orurowanie jest trochę zabawy
Potrzebne:
-2 kolana 135 stopni o średnicy fi 45 i jedno kolano 90 stopni o średnicy fi 45
-10 cm prostej rurki o średnicy fi 35 ( potrzebna do redukcji)
- trzy przewody gumowe jeden już macie w fieście trzeba dokupić jeszcze 2
- opaski zaciskowe około 15 sztuk
No i chyba wszystko i teraz zostaje zabawa w docinkę aha jeden przewód gumowy trzeba przeciąć na pół i założyć na ten kawałek rurki o średnic fi 35 i z drugiej strony w ten sposób będziemy mieli fi 45 to mnie najdłużej wstrzymało ale wpadłem na to bo ta rurka w środku jest węższa
A tu mała fotorelacja bo za bardzo nie wiem jak to opisać.
Ogólnie po zamontowaniu czuć różnicę na + w szczególności w upalne dni i na Klimie.
W razie pytań pisać
Pozdrawiam miłych prac. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Wrz 2011, 18:55, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
weksla
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 22:50
|
|
|
Świetna robota:D |
_________________ Najmocniejsze mk3 2.0 TDCI w POLSCE! |
|
|
|
|
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 17 Sty 2012, 21:38
|
|
|
Czy ktoś już z was dokładał IC pochwalcie się |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 20 Lut 2012, 21:01
|
|
|
Napisz mi proszę czy to coś daje .?
Jak tak to co ? |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Lut 2012, 22:00
|
|
|
Daje chlodniejsze powietrze doprowadzane do silnika, zwlaszcza w upalne dni, co za tym idzie wieksza ilosc tlenu co przeklada sie na wieksza sprawnosc silnika i lepsze spalanie mieszanki. |
_________________
|
|
|
|
|
bas87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 36 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 38 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 22:41
|
|
|
mkapi napisał/a: | Napisz mi proszę czy to coś daje .?
Jak tak to co ? |
Oczywiście ze daje tak jak kolega napisał dojdzie ci z 20 Nm |
_________________ 1,4 TDCIi o mocy 90KM i 215NM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 00:48
|
|
|
bas87, chyba ci sie cos popiermantolilo... 20Nm to nie takie hop, zwlaszcza przeliczajac ze 1KM w dieslu srednio daje 2Nm... oczywiscie swoja teze potrafisz potwierdzic wykresami przed oraz po przy tej samej temperaturze otoczenia...
Jesli NIE, to prosze nie pisz bzdur ktore nie maja poparcia, bo troche przy takich cudakach bawil sie czlowiek... ale czekam z pokora na sensowny wywod skad 20Nm oraz jak wplywa A/r turbiny na IAT w danych warunkach + korekta po temp plynu chlodniczego... |
_________________
|
|
|
|
|
tomi_1
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 09:59 intercooler
|
|
|
Zamontowałem w sowim 1.4 tdci intercooler od 1.6 tdci.
Tylko, że na dolocie do intercoollera rura fi 50mm a wylocie 45mm
moje obserwacje :
1. przyrost mocy nieodczuwalny, ale za to nie ma zwłoki podczas wciśnięcia pedału gazu do oporu. Bez intercoolera np przy 2500obrotów na 5 biegu po wciśnięciu pedału do poru była mniej więcej sekunda zwłoki zanim auto zaczęło przyspieszać. To się zniwelowało po założeniu intercoolera. Elastyczniejszy.
2. prędkość maksymalna wzrosła do 170 - chodź nie wiem czy przypadkiem z wiatrem nie jechałem.
Ogólnie polecam - dla żywotności silnika i elastyczności. |
_________________ tomi |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 22:33
|
|
|
Akurat to że przy 2500 zwłoki nie ma to z czystej fizyki układu dolotowego wynika- im dłuższy dolot, tym moment obrotowy wyższy na wysokich obrotach. Temu takie kombinacje jak twinport w oplu się sprwadzają.
Poza tym jak ktoś chce faktycznie na elastyczności zyskać to proponuję zwalczyć EGR i katalizator. Kwiatków z wydechu i tak nie ma, a trochę zyskać można (znam 3 przypadki poprawy i to wyczuwalnej elastyczności w przypadku wyrzucenia katalizatora. 1 benzyniak wolnossący i 2 diesle. Jeden stary tdi od vag i 1.6 tdci kolegi)
A intercooler sam w sobie przydałby się uważam. Znajdę fundusze to i u siebie założę |
|
|
|
|
grzesiek646
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 23:07
|
|
|
Czyli generalnie zainwestowane troche kasy a tak naprawde nikt nie potrafi sensownie wytłumaczyć po co |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Cze 2012, 19:44
|
|
|
już Fordon napisał co robi IC- schładza gorące powietrze przez co spalanie mieszanki jest znacznie lepsze. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12042 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2012, 22:50
|
|
|
Żeby IC działał musi być spory przepływ powietrza przez niego i nie mam na myśli tego sprężonego przez turbinę tylko tego co ma go ochładzać, a żeby tak było to trzeba trochę jechać,,, na pewno nie odczuje się IC przy ruszaniu z pod świateł,,, (tak samo jak nie odczuje się zdjęcia blokady na przepustnice z 1,3 przy miejskiej jeździe) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Cze 2012, 00:15
|
|
|
IC poczuje się głównie w trasie, szczególnie w czasie upałów. Może niektórzy się spodziewają że dorzucą IC i będzie ogień w szopie na każdym biegu i w ogóle.
Sens dokładania IC jest. Jak ktoś nie jeździ po mieście cały czas, bo efekty będą znikome. Czy się opłaca to już sobie każdy sam musi przekalkulować. |
|
|
|
|
tomi_1
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22 Cze 2012, 16:51 ODP WYKRESY
|
|
|
co do efektów to zamieszczam wykres z hamowni
niestety nie mam przed założeniem tylko po więc trudno mówić o porównaniu.
fiesta 150tys przebiegu.
Zaskakujące jest max moment 166,9 juz przy 2255rpm
moc 70,3 BHP przy 3825rpm
|
_________________ tomi |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Cze 2012, 19:55
|
|
|
człowieku.... ja serie miałem 70,1 KM @ 3080RPM i 170,6 Nm @ 2050 RPM.... przebieg 178 tyś km.... To mój bez IC ma lepsze parametry. Z resztą- dmuchawa nie zastąpi pędu powietrza podczas jazdy więc specjalnych efektów tu nie ma. Fabryczne dane to 68 KM @ 4000RPM i 160Nm @ 2000RPM Jakoś strasznie daleko masz moment dostępny maksymalny...
W teori po założeniu IC moment powinien wzrosnąć i trochę dalej się ciągnąć niż bez IC.
Patrząc na wykres to ktoś Ci to słabo składał. Dużo lepszy wydruk jest kiedy masz na poziomej osi prędkość obrotową silnika... Na jakim biegu było auto hamowane?? Jak mnie moja intuicja nie myli to na 4. Zadzwoń tam gdzie hamowali Ci autko może mają pomiary zapisane to niech zmienią oś poziomą to będzie dużo więcej widać. |
|
|
|
|
timmyyy
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 09:59
|
|
|
Witam wszystkich
W ramach misji "majsterkowicz" planuję u sibie dołożyć IC. I tu mam 2 pytania:
- Dlaczego IC z fiesta 1.6 nie pasuje do 1.4? Wtydawało mi się, że pas przedni jest taki sam?
- Czy nie lepiej byłoby podłączyć IC odwrotnie niż bas87? To znaczy żeby dolot podłączyć z prawej (patrząc z przodu), a przewód do klektora wyprowadzić z lewej? Chodzi mi o to, żeby powietrze z IC miało mniejsza drogę po schłodzeniu. Bo tak jak zrobił bas87 powietrze z turbiny leci krótką rurą do IC, a później z IC do kolektora wzdłuz całego silnika..
Pozdr |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 14:00
|
|
|
a jak obrócisz plastikową część z napisem TDCi Duratorq?
Dłuższy kolektor dolotowy skutkuje przesunięciem max momentu nieco wyżej- moim zdaniem lepiej jak będzie wydłużony |
|
|
|
|
timmyyy
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 14:51
|
|
|
Thx za odpowiedź.
Nie chciałem obracać. Zobacz, że obie rury idące od/do intercoolera kończą się mniej więcej w tym samym miejscu i chodziło o to czy nie lepiej byłoby jakby dłuższa łączyła się z "TDCI Duratorq" a krótsza z kolektorem.
Ale skoro mówisz, że lepiej dłuższy dolot do kolektora to tak się stanie. Ja bardziej myślałem tak: krótszy odcinek z intercoolera do kolektora = chłodniejsze powietrze, bo jakby co nie zdąży się nagrzać od silnika. Moje rozkminianie "na chłopski rozum" nie zawsze sprawdza się w motoryzacji.. |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28 Sty 2013, 16:20
|
|
|
Niby rozumowanie dobre- ale podczas jazdy i tak masz pęd powietrza, który chłodzi to co jest w układzie dolotowym. Według mnie tak jest prościej zrobić.
Powietrze najbardziej nagrzewa się przy turbosprężarce i w kolektorze dolotowym. Czyli to czy rury pójdą tak czy inaczej nie będzie miało takiego wpływu dużego. |
|
|
|
|
korba93
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 02 Wrz 2014 Posty: 1 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2 Wrz 2014, 18:41
|
|
|
Witam wszystkich,
mam pytanie, w mojej fieście 1.4 tdci 68km nie ma intercoolera chciałabym dołożyć z mondeo mk3 130km wymiary 412x100x85 czy to dobry wybór ? czy można to zrobić samemu? na jakie mniej więcej koszta się przygotować ? co mi będzie potrzebne bo nie wiem za bardzo od czego zacząć z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi:) |
|
|
|
|
|