Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:58
[MK6] wysokie spalanie 1.4 tdci
Autor Wiadomość
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Wrz 2011, 16:14   

popara83 napisał/a:
w turbinie musi byc troche oleju zeby sie nie zatarła.
Faktycznie musisz miec cos nie tak z termostatem lub obiegiem plynu, bo u mnie po 1km wskaznik temp jest na srodku, wiec tak jak powinien byc i tak jest dopoki nie zgasze silnika.
Silnik musi miec optymalna temperature, dzieki temu tez mniej spala.
mi po miescie pali 5,2/100
Pozdro

:rotfl: Turbina jest smarowana chlodzona jednoczesnie z obiegu oleju silnikowego, a nie parami oleju :rotfl: , jesli twoja grzeje sie po 1 km :9: to z twoja jest cos nie tak, ale spalanie ladne
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Wrz 2011, 18:28   

zobaczę najpierw co będzie po wyczyszczeniu przepływki. Jak nie będzie poprawy to wtedy będzie się tym mechanior zajmować. Do tego znajomy, żeby nie było, że ktoś chce kasy wyciągnąć.
Póki co mam też trochę innych głupot do zrobienia jak na przykład opony na lato bo te już są że tak powiem boskie- same po wodzie chodzą;p
trzeba dać znajomemu znać, żeby mieć coś konkret na wiosnę. Póki co na tych się pomęczę, a jak chłodek przyjdzie to zimówki pójdą w ruch i pewnie spalanie spadnie trochę bo węższe (175).
Podejrzewam, że z obciążeniem to będą problemy ze spalaniem... Po tym jak samochód idzie z 3 osobami i 2 workami ziemniaków wnioskuję, że trochę dupowato.

Orientuje się ktoś, czy turbina w 1.4 tdci ma śrubę do przestawiania wastegate'u na zewnątrz, czy komp tym steruje?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Wrz 2011, 22:01   

No to rakieta nie jest i nie bedzie :-P
Spalanie na zimowkach to tylko moze wzrosnac, a turbine zostaw w spokoju, bo grzebanie ci nic nie da, no chyba ze cos bardziej po.... sruba jest na zewnatrz :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Wrz 2011, 22:21   

W Xantii przestawienie zaworu upustowego dało całkiem ładnego kopika i spalanie trochę spadło.
Robiłem wg wskazówek typka co zrobił z 90 km na silniku, 112 km na kołach :) Oczywiście nie samą turbiną.
 
 
popara83 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Wrz 2011, 08:57   

ElGrey napisał/a:
popara83 napisał/a:
w turbinie musi byc troche oleju zeby sie nie zatarła.
Faktycznie musisz miec cos nie tak z termostatem lub obiegiem plynu, bo u mnie po 1km wskaznik temp jest na srodku, wiec tak jak powinien byc i tak jest dopoki nie zgasze silnika.
Silnik musi miec optymalna temperature, dzieki temu tez mniej spala.
mi po miescie pali 5,2/100
Pozdro

:rotfl: Turbina jest smarowana chlodzona jednoczesnie z obiegu oleju silnikowego, a nie parami oleju :rotfl: , jesli twoja grzeje sie po 1 km :9: to z twoja jest cos nie tak, ale spalanie ladne


w te upały ktore były i korki to mysle ze nawet po 500metrach silnik moze sie zagrzac do optymalnej temperatury, wiec nie wiem co w tym dziwnego ElGrey:) a olej jest w turbinie bo bo tak jak napisałes dostaje sie z silnika, napisałem tak bo kolega był zdziwniony ze tam jest olej.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Wrz 2011, 11:41   

Nooo zdziwiony- olej w dolocie powietrza do turbiny....
Akurat doskonale wiem jak wygląda turbosprężarka z racji moich studiów.
Wał jest łożyskowany ślizgowymi łożyskami. Dlatego jest konieczność ciągłego smarowania ich olejem z silnika. Żeby były toczne to sypały się by same przy takich prędkościach obrotowych.

Grzanie się po 500m.... Nie wiem jakie upały są w Twojej części kraju, ale u mnie 23 stopnie to żaden upał....
U mnie brakowało gdzieś 0,6 L płynu chłodniczego. Więc różnicy w sumie żadnej nie ma w nagrzewaniu się.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Wrz 2011, 15:11   

Silniki z Common Rail nawet w upaly niewiem jakie wielkie stojac sie nie nagrzeja, to nie stare pompowtryski, jak pyka na postoju dostaje minimalna porcje paliwa, dopiero jak sie obciazy dobrze jednostke to masz 2 i wiecej dawke paliwa, wtedy te silniki racza sie rozgrzac. dlatego te auta zima sa dramatyczne po miescie ;-|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Wrz 2011, 16:27   

zimą podejrzewam nie będę miał problemów, pomimo, że mam 12km w jedną stronę.
Autko przeważnie stoi od kilku do kilkunastu minut i się grzeje powoli. I w cale nie w środku, żeby nie było. Czasem bywało nawet ponad 20 minut "grzania się" jak było skromne -37... brrrrr.
Przy okazji zasłonić chłodnicę kartonikiem i jakoś to będzie.
ElGrey Ty obeznany bardziej niż ja. W Fordach było montowane ogrzewanie silnika na 230V czy mi się wydaje?? Wkładasz wtykę i idziesz kawy się napić, a w tym czasie ogrzewa się silnik.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Wrz 2011, 22:56   

Nic takiego nie bylo, chyba ze samemu sie zalozy... choc pierwsze slysze o systemie na 230V
Oslanianie chlodnicy tez nic nie daje :) , a te nowoczesne silniki, nie ma koniecznosci grzania ich na postoju, wystarczy chwilka by dobrze olej sie zamieszal i rozprowadzil po silniku, 2 czy 20 min nic to nie zmienia, dopiero podczas jazdy sie nagrzewa ;-( a jak staniesz w korku to jeszcze mometalnie sie wystudza zaraza... no ale im bardziej efektywny silnik tym mniej ciepla emituje, znaczy sie paliwo idzie w energie machaniczna a nie cieplna...
Cos mi sie obilo o uszy ze w Peugotach z tymi silnikami jest matowane dodatkowe ogrzewanie wnwtrza wlasnie elektryczne, bo silnik za slabo grzeje :yes: w mondeo zas jest wymiennik ciepla z ukladu wydechowego co zapewnia w autach TDCI konfort cieplny i tu wnetrze naprawde potrafi sie rozgrzac na postoju troche :-P szkoda ze we fiescie jest za malo miejsca na taki wymiennik bo bym naprawde sobie zalozyl :sad:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Wrz 2011, 00:03   

Pytam się bo u dziadka w Transicie właśnie jest takie ogrzewanie (94r) na 230V. Nawet gdzieś dostał tą końcówkę. Zimą bez tego nie ruszy rzęch jeden. Jeśli faktycznie ktoś to dokładał to wyszło mu genialnie bo wygląda jakby z fabryki takie wyszło.
Bajer jest przedni muszę przyznać. Żeby coś takiego sobie założyć mmmmm.... poezja zimą. Szczególnie jak na stacjach brak zimowej ropy a drugiego dnia po śnieżycy robi się -25..... (tak tak ostatnia zima w Białymstoku- poniedziałek zasypało że 12km wracałem 2h, a we wtorek skromne -25 już było.... Ale, że pasek alternatora strzelił w ten mróz to i nie miałem co się przejmować czy odpali czy nie;p postał tydzień w garażu ^^)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Wrz 2011, 23:17   

Hmmm spalanie chyba jest w normie. Teraz tylko po mieście jeżdżę. Raz tylko 50km trasy szybkim tempem było. Spalanie teraz na oko to 1 kreska wskaźnika na 100-102km (liczone od kiedy poprzednia gaśnie). Biorąc pod uwagę dziwność takiego wskaźnika paliwa, z moich magicznych wyliczeń wychodzi iż czysto teoretycznie jedna kreska to około 5,6L paliwa. Więc 5,6 po mieście jak najbardziej pasuje mi :) O ile faktycznie po tyle są kreski, albo czujka durnia nie wala
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Wrz 2011, 23:24   

;-( a czytał kiedyś jak się sprawdza spalanie?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Wrz 2011, 01:06   

jak zatankuje się to się sprawdzi. Póki co czekam aż rezerwa się zapali. To co pokazuje na oko w sumie jest g***** warte, ale i tak teraz paliwko schodzi wolniej niż przedtem
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Wrz 2011, 00:21   

tragedii nie ma ale i rewelacji brak- prawie 6l/100km pół trasa spokojnie jadąc i pół miasto.

Zauważyłem taki objaw- odpalam auto rano. Obroty prawie 1000. Myślę- zimno jest to na ssaniu idzie albo coś. Potem jeżdżę, silnik się nagrzewa. Jadąc wyrzucam na luz. Obroty powinny spaść do jałowych. Czyli do około 750-800. Wyrzucam na luz, obroty spadają do jałowych i zaraz podnoszą się do prawie 1000. I tak się trzymają aż do zatrzymania auta. Jak auto stoi to na jałowych normalnie chodzi. Jak jedzie to jakby pomijał jałowe obroty....
Przepływomierz walnięty?? Niby czyszczony, trochę dało.... ale jeszcze nie to co by mnie zadowoliło
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 22 Wrz 2011, 00:31   

misiak napisał/a:
Wyrzucam na luz, obroty spadają do jałowych i zaraz podnoszą się do prawie 1000. I tak się trzymają aż do zatrzymania auta. Jak auto stoi to na jałowych normalnie chodzi.
Bo komputer silnika bierze podczas jazdy poprawkę na to, że trzeba serwo uruchomić podczas hamowania, żadna filozofia...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Wrz 2011, 11:36   

Mnie to dziwi. Jeżdżąc Xantią nie miałem takich komedii. Raz że komp to tam najmniejszą rolę odgrywał. Dwa układ hamulcowy, wspomagania i zawieszenie hydrauliczne było na jednej pompie LHM-u dwusekcyjnej, więc nie było żadnych wahań obrotów przy hamowaniu i skręcaniu. No ale są i plusy i minusy takich technologii :P
 
 
Witek
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2011, 20:36   

hmm jeszcze się wtrącę odnośnie temp silnika, u mnie non stop jest temp po środku wskaźnika ... tak ma być ?
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Wrz 2011, 21:56   

temperatura (normalna) silnika po rozgrzaniu to ok. 90'C (chyba 87,5'C) więc z tego co napisałeś wynika że takową osiąga...
_________________
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Wrz 2011, 23:05   

skąd ty żeś wziął 87 stopni?? litości. Ja w mieście przy zepsutych wiatrakach tyle nie miewałem.... Nie wiem jak TDCI się grzeją... Ale biorąc pod uwagę postęp technologiczny- na pewno więcej ciepła idzie na ruchy tłokami niż na grzanie silnika....
Niestety z cyfrowego wskazówkowego wskaźnika to se czytać można....
Witek- zdaje się masz wersję po lifcie, więc i zegary powinny być inne- normalne zegary a nie dziwne cyfrowe wskaźniki. Jak jest na normalnym to nie ma czym się przejmować. Chyba, że piekielnie długo się grzeje, albo wiatrak za często chodzi
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Wrz 2011, 09:03   

Witek napisał/a:
hmm jeszcze się wtrącę odnośnie temp silnika, u mnie non stop jest temp po środku wskaźnika ... tak ma być ?

Oczywiscie ze tak ma byc :)

mieszko napisał/a:
temperatura (normalna) silnika po rozgrzaniu to ok. 90'C (chyba 87,5'C) więc z tego co napisałeś wynika że takową osiąga...

Prawidlowa wypowiedz tak wlasnie jest prawidlowo :hihihi:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.