[MK3] Pękające węże układu chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 23:27 [MK3] Pękające węże układu chłodzenia
|
|
|
w ciagu ostatnich 2 miesiecy wymienialem 3 razy węże z ukladu chlodzenia bo mi za kazdym razem w innym miejscu pękały wymieniłem termostat na nowy bo mogł sie stary przycinac...i dzisiaj znow zajechalem do roboty a tam z pod maski dym... wąż przy pompie wody walnoł Marek mowi ze korek przy zbiorniku ma zaworek bezpieczenstwa...i ze tamtendy powinno uciekac cisnienie gdy jest za duze...ale na korku z góry nie mam żadnej dziurki... czy ktos mi powie dalczego mi tak pękaja te węże??? wentylator sie zalaczanormalnie, wiec chlodzenie jest... |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Wrz 2011, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 07:47
|
|
|
Tak korek ma zaworek i jest "dziurka" daj foto z obu stron to Ci pokaże... druga sprawa, węże kładziesz nowe czy jakieś nie wiadomo jakie używki i czy pęka to samo czy co wymienisz, to pęka coś innego starego w aucie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 07:54
|
|
|
weze uzywki...bo niestety na nowe w tych miejscach mnie nie stac...wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 08:13
|
|
|
napisz do mnie mam pewny taki korek wysle Ci. ten korek ma opuszczac cisnienie jak przekroczy uklad chlodzenia 120MPa 1,2bara cos takiego |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 09:15
|
|
|
hanysek napisał/a: | wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... | Dziurkę masz i to nie jedną,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 09:19
|
|
|
hanysek napisał/a: | wiem ze zaworek jest od wewnatrz..ale z zewnatrz nie widac zadnej dziurki... | Dziurkę masz i to nie jedną,,,
Jak zakręcisz to na uszczelce jest szczelnie, jak zawór się uchyli to powietrze powinno przejść przez dziurki w niebieskich kółkach, przez zawór, nad uszczelką i wrócić po "gwincie" przez dziurki w czerwonych kółkach,,,
Korek się sprawdza odłączając zbiorniczek, zatykając dziury i wpompowując do środka powietrze (może być pompką do kół wtedy jej manometr) przez ten grubszy wąż... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:51
|
|
|
a zawsze pękają od chłodnicy ? bo przyczyny mogą być dwie albo zbyt duże ciśnienie w układzie albo urwana poduszka pod silnikiem. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 21:16
|
|
|
niesprawny korek tam syf podlatuje |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 2 Wrz 2011, 22:53
|
|
|
moze byc tez zagrzewajaca sie uszczelka pod glowica...ale nie zauwazylem zeby auto kopcilo... a zawor musi byc zapchany bo gdyby dzialal to jakby bylo za wysokie cisnienie to plyn by mi uchodzil i mialbym mokro pod autem..ale zawsze jest sucho... JoeMix dzieki za wyjasnienie |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 08:26
|
|
|
przed skladaniem udroznij tez chlodnice pleplucz pod cisnieniem woda / powietrzem i sprawdz czy po zalaniu plynu woda sie przelewa w zbiorniczku jak sciskasz weze, wlej ze 3 litry odpal bez korka przegazuj do 2 tys odrazu i lej pozostala ilosc plynu az do zgrzewu, potem zgas i upewnij sie czy sie przelewa, jak nie to odpal na chwile i patrz czy weze nie puchna. jak nie to przygazuj pare sekund i sprawdz na zgaszonym czy sie juz przelewa jak sciskasz waz od termostatu, po zalaniu go troche pouciskaj. jesli nie to masz zapchany uklad np mechanik wsadzil cos w rurke i zapomnial wyjac...zdarzalo sie slyszec o takich przypadkach |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 3 Wrz 2011, 09:07
|
|
|
sprobuje...ale najpierw musze miec nowy waz od pompy wody...bo inaczej nic nie zrobie |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
|