Przesunięty przez: trzeci 27 Sie 2011, 21:45 |
[MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 20:41 [MK3] Schemat układu chłodzenia - 1.3
|
|
|
Witajcie.
Potrzebuję dokładnych informacji na temat obiegu w silniku 1,3.
Wyjaśnijcie mi łopatologicznie jak płynie chłodziwo (w którą stronę i przez co) po kolei.
Proszę o to, bo specem nie jestem.
Wiem gdzie jest pompa wody, ale nie wiem w którą stronę pompuje. Jak płynie płyn w chłodnicy, czyli przez który wąż wpływa, a gdzie wypływa itd.
Schemat taki jest co prawda w książce, ale tam nie ma nagrzewnicy i strzałek z kierunkiem przepływu. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Sie 2011, 21:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 20:55
|
|
|
Morphinus8, każdy układ chłodzenia działa tak samo
1. to pompa wody. Wymusza ona obieg płynu chłodzącego. Płyn ogrzewa się w silniku, jeśli nie jest dostatecznie ciepły to idzie na tzw. mały obieg, prosto do pompy. Tam ogrzewa się coraz bardziej aż to temperatury pracy, wtedy termostat nr 3 puszcza płyn na tzw. duży obieg, czyli na chłodnicę, gdzie płyn chłodzący oddaje ciepło. Przy wyższej temperaturze włącza się wentylator. I tak w kółko.
Zresztą:
http://pl.wikipedia.org/w...ika_spalinowego |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:05
|
|
|
Chodzi o konkretnie silnik 1,3 z mk3,,, a nie ogólną zasadę działania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:07
|
|
|
płyn płynie górnym przewodem do chłodnicy a dolnym do pompy (pompa zasysa płyn)
jest jeszcze nagrzewnica itp ale lepiej napisz co potrzebujesz dokładnie wiedzieć - łatwiej pomóc |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:32
|
|
|
Więc tak.
Ostatnio po swapie z 1,1 na 1,3 wszystko było OK do czasy aż na dłuższym odcinku poleciałem 120km/h. Z przyczyny takiej, że odpiął się wentylator troszeczkę mi się zagrzał, ale jak tylko zauważyłem to się zatrzymałem i podpiąłem. Z działającym wentylatorem pojechałem dalej aż do momentu nagłego zagotowania się płynu i rozerwania węża pompa<<>>nagrzewnica (nie wiem w która stronę płynie). Od tego momentu są problemy z przegrzewaniem. Termostat wywaliłem i testowałem bez niego (otwierał się nie przy ok 90 st. a po podgrzaniu nad gazem przez 5 minut.) dalej to samo. Płynu ubywa tyle co wypchnie przez zabezpieczenie w korku. Oleju w płynie nie ma, a i nie przybywa oleju. Z rury nie leci para, ani nie chlapie wodą. Pompa prawdopodobnie jest sprawna bo nagrzewnica działa (muszę tak jeździć z włączonym grzaniem do pracy )
To chyba wszystko.
P.S.
Dzięki JoeMix, za zatrzymanie się i pomoc w naprawie. Sam bym się kilka godzin bawił. |
_________________
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 21:46
|
|
|
z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy
górny wąz w chłodnicy doprowadza gorącą wodę z silnika a dolnym pompa ssie schłodzoną wodę do bloku
uwalona pompa moze być albo uszczelka pierdyknęła |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sie 2011, 22:42
|
|
|
kuba87 napisał/a: | z kolektora ssacego wychodzi plyn do nagrzewnicy, z nagrzewnicy wraca do dolnego węza chłodnicy | Z tego co tam widziałem to wyjście z kolektora jest spięte trójnikiem z nagrzewnica i podpięte do pompy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 29 Sie 2011, 17:01
|
|
|
nawet jakby ktoś zrobił pajęczyne z tych węży od nagrzewnicy to przecież silnik sie nie przegrzeje póki ma sprawny duży obieg(chłodnica)
więc albo uszczelka pod głowicą albo pompa nie pompuje płynu ( chłodnica sie grzeje? może być zatkana) |
|
|
|
|
|