Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Mycie komory silnika, co osłonić?
Autor Wiadomość
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 25 Sie 2011, 20:50   [MK4] Mycie komory silnika, co osłonić?

Są jakieś newralgiczne punkty na które trzeba szczególnie uważać? Alternator? coś jeszcze?
_________________

 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2011, 21:07   

tak, punkt G

koleś ale się nad tym spusczasz, powiedz mi tak szczerze, po co Ci to?
umyj sobie gore silnika i dol tam gdzie jest uklad zaplonowy tzn świece, dekiel pokrywy zaworow. nie lej po kablach omijaj je bo w izolacje wchodzi wilgoc najlepiej to je zdjemij wymyj miejsca gdzie wkrecasz swiece i ida kable zaplonowe, to ma wplyw na trwalosc izolacji (robi sie pole i zbieraja sie czasteczki brudu, oleju na tych elementach) i nie lej po cewce zaplonowej, filtrze i omijaj wiazki, z takich myć to tylko korozja i utlenianie metali się robi - zlączki, styki... umyj sobie dol silnika i miejsca narazone na wycieki i pocenie sie silnika... reszte zostaw
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 25 Sie 2011, 21:45   

Komora jest bardzo czysta od nowości i czas ją ogarnąć. Wole żeby wyglądało to tak:



a nie tak jak obecnie:

_________________

 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Sie 2011, 22:58   

Wow, jaki niemiły instruktaż tam wyżej...

Też lubię jak komora jest czysta i nie ma w tym nic złego, a mycie wodą pod ciśnieniem nie jest bardziej szkodliwe niż wielokrotne wjechanie w kałużę, czy jazda w zimie...

Wystarczy pamiętać, żeby nie lać po cewce, klemach aku, alternatorze. Po kablach (wiązce) można, ale bez przesady. Ja używałem preparatu w szprayu z firmy W5, jest tani i dość skuteczny. Używałem też psikacza PLAK, takie żółte i w sumie podobne działanie. Na niektórych piszą, żeby używać na zimnym silniku, ale wg mnie lepiej jak jest choć trochę ciepły, żeby woda szybciej odparowała. Psikasz, czekasz, lejesz myjką, czekasz/wycierasz. Żeby uzyskać efekt jak powyższy ecotec, to trza by jeszcze jakimś nabłyszczaczem do plastików przelecieć :)

Myłem już parę razy swój silnik, a także w fiacie CC. W blackfordzie tylko za jednym razem miałem sytuację, że po odczekaniu i odpaleniu tak jakby komp się zresetował :P
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 25 Sie 2011, 23:29   

Pawełos666, lubisz mieć brudny silnik - nie udzielaj się i to jeszcze w taki sposób...

Naczytałem się trochę na różnych forach itp o myciu silnika żeby uważać na to, to to i tamto... Jednak ostatnio znajomy podjechał Roverem na myjnie bezdotykową, podniósł machę, umył silnik, zamknął, zapalił i odjechał - wiem od niego, że żadnych problemów nie miał po tym... Tak więc teoria a praktyka nie zawsze idzie w parze...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 26 Sie 2011, 08:00   

Dokładnie, jeśli robi się to z głową to nic się nie stanie.
_________________

 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Sie 2011, 09:12   

nie radze, bo wszystko sie utlenia... silnik wystarczy umyc raz na 5 lat i zabezpieczyc wszystko przed korozja i woda... oraz utlenianiem, jak nowe auto to można lać, ale jak ma juz trochę lat to nie lać po wszystkich kablach. sam silnik można umyć byle by odlczacyc wczesniej przewody, nie leje sie wody na wiazki elektryczne, przez takie cos my elektronicy samochodowi mamy potem wiecej pracy jak "coś się zepsuje", a okazuje się potem że kostki wszystkie w srodku są zielone... jesli czyscic silnik to i wiazki sa do tego specjalne preparat nie robi sie tego woda, chyba ze jest naprawde dobrze poizolowane lub silnik osloniete, tak samo lanie wody po kablach zaplonowych. w kablach robia sie mikro uszkodzenia i wilgoc trafia w izolacje kabli, izolacja stopniowo traci swoje parametry rezystancyjne a potem dochodzi do przebicia (mowie izolacji nie o rdzeniu, rdzeniowi sie nic nie stanie bo to wlokno weglowe). dlatego wazne zeby przy kablach umyc

owszem nie lubie czystego silnika dlatego mam na wszystkim warstwe antykorozyjna, a czyscilem 5 lat temu, po takim czyszczeniu radze Ci cala instalacje silnika i uklad zaplonowy potraktowac preparatami zabezpieczajacymi... karzdą kostkę po ktorej polales wode, sorry ale praw chemii nie oszukasz miedz sie ulenia, takze oprocz tego czyszczenia kup sobie preparaty do ochrony stykow, klem, zmywacze i pianki do gum i plastykow i po tych ostatnich nie laj chemii, bo zle na tym wyjdziesz

przepraszam za bledy pisze czasem na szybko i agresywne posty ale widzialem wiele instalacji zniszczonych przez mycie - tlenek miedzi wszedzie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sie 2011, 09:21   

Po każdej kałuży silnik jest mokry przynajmniej we fiestach,,, ja swój myje na stacji gdzie to dopuszczają, nic nie osłaniam, palę motor i myje :) gaszę jak wyschnie dopiero... nie pryskam centralnie w alternator oraz moduł zapłonowy (sprawna cewka jest odporna na wodę)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Sie 2011, 10:09   

tez tak robie na goracym wlasnie ale sam silnik oplukuje woda, a nie komore jak niektorzy <8> co do alternatora to bym sie tak nie bal... on sie akurat nagrzeje i oszuszy i jak pracuje to sie dociera wiec tam sie nic nie osadzi
w starych fiestach jest tak mocna cewka zaplonowa ze jak poleje sie woda po kablach gdzies przy cewce to iskra spierdziela bokiem do nakblizszej masy nawet na sportowych kablach z mega grubą izolacją...musialem zalepic wszystkie zlaczki przy cewce silikonem. na co jeszcze uwazac we fiestach? na aparat zaplonowy - nie lejcie tam wody, 4 styki w kopulce na 5 szlak trafia, 1 srodkowy jest z innego materialu, w cewkach dis zlacza na terminale tez sa miedziane i nie lalbym tam wody i omijal kostke cewki
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sie 2011, 10:42   

W silnikach gdzie aparat jest pionowo, można lutrami lać po kopułce wodę i nawet kropla nie wleci do środka - jest aparat jest oczywiście dobrze złożony i zadbany (co się rzadko zdarza)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 29 Sie 2011, 16:07   

Idealnie nie jest( akumulator) ale i tak dużo lepiej niż było. Korek od wlewu oleju wypłowiał i rura od filtra powietrza. Mycie: Auto Glym Wheel Cleaner, Finish: Armorall Protectant Gloss Finish.


Przed:





Po:

_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sie 2011, 16:20   

Jak rura Ci psuje efekt to ja potraktuj sprayem do konserwacji uszczelek, zresztą cała gume pod maską możesz tak nabłyszczyć,,, akusa wilgotną szmatkę ręcznie i po sprawie,,, dla połysku jak wyżej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 29 Sie 2011, 16:34   

Zmotam jakiś lepszy produkt i się z tym pobawię jeszcze :)
_________________

 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Sie 2011, 17:36   

Heh trza było użyć czegoś do silników a nie do felg :|
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 29 Sie 2011, 18:36   

Spoko spoko, chłopaki z tego forum: http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php powiedzieli, że spokojnie mogę lecieć z tym środkiem bo jest zasadą, a nie kwasem ale tak wyszło to trudno. To auto do eksperymentów więc mi nie żal... :-)
_________________

 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Sie 2011, 19:34   

No to widać sami eksperci na tamtym forum... Korek zawsze można wymienić, no ale i tak lipa, bo zaatakowało parę rzeczy.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Mycie silnika
maddog Mechanika 21 3 Cze 2009, 23:01
Lary
Brak nowych postów [MK6] 1.4 TDCi - dziwny dzwiek z komory silnika
saided Silniki diesla 2 8 Maj 2013, 20:54
saided


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.